Κοινωνικό μέρισμα: Επιπλοκές με τις αιτήσεις δικαιούχων ΑμεΑ
Τα πρώτα «παρατράγουδα» με το κοινωνικό μέρισμα έχουν ήδη προκύψει, καθώς η πλατφόρμα δεν δέχεται τις αιτήσεις συγκεκριμένων δικαιούχων ΑμεΑ.
Δικαιούχοι γονείς με παιδιά ΑμεΑ διαπιστώνουν πως οι αιτήσεις τους απορρίπτονται παρά το ότι πληρούν όλα τα εισοδηματικά και περιουσιακά κριτήρια.
Αυτό γίνεται διότι στο σύστημα κάποια άτομα ΑμεΑ εμφανίζονται ως εξαρτώμενα μέλη νοικοκυριού, αλλά στην πραγματικότητα υποβάλλουν ξεχωριστή φορολογική δήλωση. Εάν κάνουν την αίτηση με το δικό τους ΑΦΜ η πλατφόρμα τους απορρίπτει. Εάν υποβάλουν την αίτηση με το ΑΦΜ των γονιών τους, τότε τους θεωρεί επιλέξιμους για το κοινωνικό μέρισμα.
Υπενθυμίζεται πως δικαιούχοι του κοινωνικού μερίσματος είναι περίπου 253.000 νοικοκυριά ανέργων, πολύτεκνων και ΑμεΑ τα οποία για να λάβουν την έκτακτη οικονομική ενίσχυση έως το τέλος του μήνα θα πρέπει να γνωρίζουν τα εξής:
- Η αίτηση υποβάλλεται στον ιστότοπο www.koinonikomerisma.gr, χρησιμοποιώντας τους προσωπικούς του κωδικούς πρόσβασης στο Taxisnet. Η αίτηση για τα νοικοκυριά με ΑμεΑ τα οποία διαθέτουν κωδικούς πρόσβασης στο Taxisnet, θα πρέπει να υποβληθεί με τους κωδικούς του γονέα.
- Η διαδικασία είναι ιδιαίτερα απλή. Αμέσως μετά την είσοδο στο σύστημα και χωρίς να απαιτείται η συμπλήρωση άλλου στοιχείου, ο ενδιαφερόμενος ενημερώνεται αμέσως αν είναι ή όχι δικαιούχος του κοινωνικού μερίσματος. Συγκεκριμένα, στην οθόνη θα εμφανίζονται δύο πλαίσια. Στο πρώτο πλαίσιο αναγράφονται τα στοιχεία του ενδιαφερόμενου και ακριβώς από κάτω ένα πλαίσιο όπου αναγράφεται ο αριθμός της αίτησης και εάν αυτή εγκρίνεται ή όχι.
- IBAN: Το επόμενο βήμα για τους δικαιούχους του μερίσματος είναι η δήλωση του αριθμού λογαριασμού IBAN, ο οποίος θα πρέπει να είναι έγκυρος και ενεργός και ο αιτών να είναι υποχρεωτικά είτε αποκλειστικός δικαιούχος, είτε συνδικαιούχος. Εάν ο αριθμός IBAN που δηλώθηκε δεν είναι ενεργός ο ενδιαφερόμενος θα πρέπει να επισκεφθεί την τράπεζα και να διευθετήσει το ζήτημα μέχρι τη λήξη της προθεσμίας υποβολής αιτήσεων. Εάν ο ίδιος IBAN εμφανίζεται να έχει δηλωθεί δύο ή περισσότερες φορές σε διαφορετικές αιτήσεις και για διαφορετικούς δικαιούχους, ισχύει και είναι έγκυρη μόνο η πρώτη χρονικά υποβληθείσα αίτηση.
- ΑΦΜ – ΑΜΚΑ: Εάν προκύψει ασυμφωνία στοιχείων μεταξύ ΑΦΜ και ΑΜΚΑ, ο αιτών ή το μέλος του νοικοκυριού στου οποίου τα στοιχεία εμφανίζεται η ασυμφωνία, πρέπει εντός της προθεσμίας υποβολής αιτήσεων να αιτηθεί την αλλαγή στοιχείων του ΑΜΚΑ του στα ΚΕΠ και κατόπιν αυτού να προχωρήσει στην ολοκλήρωση της διαδικασίας υποβολής της αίτησης.
- Μετά την οριστική υποβολή της αίτησης, ο αιτών ενημερώνεται αυτόματα για την έγκριση ή την απόρριψή της.