ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Σοβαρές καθυστερήσεις στο πρόγραμμα αποκρατικοποιήσεων

EUROKINISSI

Τις καθυστερήσεις στο μέτωπο των αποκρατικοποιήσεων επιβεβαιώνει το αναθεωρημένο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα Αξιοποίησης (ADP) του ΤΑΙΠΕΔ.

Μέσα από αυτό παρουσιάζονται η τρέχουσα κατάσταση και τα επόμενα βήματα για την πώληση εταιρειών ή παραχώρηση υποδομών που έχουν μεταβιβαστεί στο Ταμείο Αποκρατικοποιήσεων.

Ενδεικτικό της κυβερνητικής ολιγωρίας να τρέξει τις ιδιωτικοποιήσεις είναι και το γεγονός πως αν και το Διοικητικό Συμβούλιο του ΤΑΙΠΕΔ έχει λάβει απόφαση από τις 20 Δεκεμβρίου του 2018 για το αναθεωρημένο ADP, εντούτοις το Κυβερνητικό Συμβούλιο Οικονομικής Πολιτικής (ΚΥΣΟΙΠ) συνεδρίασε και το ενέκρινε μόλις στις 13 Φεβρουαρίου του 2019.

Μέσα από το πρόγραμμα αξιοποίησης μετοχών 24 εταιρειών ή υποδομών που δημοσιεύτηκε στο ΦΕΚ προκύπτουν οι πολύμηνες και σε κάποιες περιπτώσεις οι πολυετείς καθυστερήσεις είτε για την εκκίνηση διαγωνιστικών διαδικασιών είτε για το κλείσιμο οικονομικών συναλλαγών από παλαιότερες πωλήσεις.

Είναι ενδεικτικό ότι η εμβληματική αποκρατικοποίηση της μακροχρόνιας παραχώρησης του δικαιώματος λειτουργίας, συντήρησης του αυτοκινητοδρόμου Εγνατία Οδός έχει 13 εκκρεμείς διοικητικές πράξεις. Αξίζει να σημειωθεί πως δεν έχει εγκριθεί από το υπουργείο ο προϋπολογισμός της εταιρείας Εγνατία Οδός, εκκρεμεί η πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος για τη μετάταξη προσωπικού, δεν έχει εκδοθεί η κοινή υπουργική απόφαση για τη λειτουργία των σταθμών διοδίων του Ωραιοκάστρου και της Ασπροβάλτας, ενώ από το υπουργείο Περιβάλλοντος δεν έχουν εγκριθεί οι περιβαλλοντικοί όροι για ορισμένα σημεία του αυτοκινητοδρόμου που έχουν λήξει ή αναμένεται να λήξουν. Επιπλέον, δεν έχουν αδειοδοτηθεί οι 33 σήραγγες κι επιπλέον δεν έχουν ολοκληρωθεί οι απαλλοτριώσεις για την κατασκευή κάθετων αξόνων.

Ο συγκεκριμένος διαγωνισμός σχεδιάστηκε από το ΤΑΙΠΕΔ πριν από περίπου επτά χρόνια, πριν από έναν χρόνο έγινε η πρώτη φάση του διαγωνισμού, από τον οποίο πέρασαν στο επόμενο στάδιο επτά επενδυτικά σχήματα. Το Ταμείο Αποκρατικοποιήσεων προσδιόρισε ως ημερομηνία υποβολής των δεσμευτικών προσφορών την 7η Ιουνίου 2019.

Για το Ελληνικό, αν και οι προβλέψεις πέρυσι έδειχναν το κλείσιμο της οικονομικής συναλλαγής στο τέλος του 2018, οι εκτιμήσεις θέλουν τώρα η πολυθρύλητη αξιοποίηση του ακινήτου να ξεκινά στο τέλος του 2019.

Οι εκκρεμότητες μεταξύ άλλων αφορούν στην υποβολή Μελέτης Σχεδίου Γενικής Οργάνωσης του Μητροπολιτικού Πάρκου Πρασίνου και Αναψυχής, ζωνών πολεοδόμησης, ζωνών ανάπτυξης και Στρατηγικής Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων, τη διενέργεια ανοικτού διαγωνισμού για τη χορήγηση άδειας καζίνου και την έκδοση κοινών υπουργικών αποφάσεων για τη χωροθέτηση και την πολεοδόμηση των περιοχών ανάπτυξης και πολεοδόμησης.

Για τον διαγωνισμό πώλησης του 50,1% των Ελληνικών Πετρελαίων, ο οποίος ήταν προγραμματισμένος να γίνει (φάση δεσμευτικών προσφορών) περί το περασμένο φθινόπωρο, το νέο χρονοδιάγραμμα δείχνει το πρώτο τρίμηνο του 2019. Σημαντικά έχει καθυστερήσει και η αποκρατικοποίηση της ΔΕΠΑ. Αναμένεται η κατάθεση του νομοσχεδίου του υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας για τον εταιρικό μετασχηματισμό της εταιρείας. Το ΤΑΙΠΕΔ αναφέρει στον προγραμματισμό του πως έναν μήνα μετά την ψήφισή του θα ξεκινήσει ο διαγωνισμός για τη ΔΕΠΑ Εμπορίας και μετά την ολοκλήρωσή του θα προκηρυχθεί ο διαγωνισμός για τη ΔΕΠΑ Υποδομών. ΤΑ

Καθυστερήσεις καταγράφονται και στις παραχωρήσεις δραστηριοτήτων των δέκα Οργανισμών Λιμένων. Εκκρεμεί η ψήφιση νομοθετικής ρύθμισης με την οποία ρυθμίζονται θέματα για τις παραχωρήσεις δραστηριοτήτων ή υπηρεσιών των λιμανιών. Τέλος, άγνωστος παραμένει ο χρόνος πώλησης μετοχών που έχει το ΤΑΙΠΕΔ σε κρατικές εταιρείες, όπως οι ΕΥΔΑΠ, ΕΥΑΘ και ΔΕΗ.

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

× Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies. Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε τους Όρους Χρήσης