Χωρίς υδατοδρόμια μεγάλα λιμάνια και μαρίνες
Δεν προβλέπεται η ύπαρξη υδατοδρομίων στα μεγάλα λιμάνια και στις μαρίνες της χώρας που ιδιωτικοποιούνται στο νομοσχέδιο του υπουργείου Μεταφορών περί «ίδρυσης, λειτουργίας και εκμετάλλευσης υδατοδρομίων» που κατατέθηκε χθες στη Βουλή.
Σύμφωνα με τις διατάξεις του νομοσχεδίου, η άδεια ίδρυσης υδατοδρομίου θα εκδίδεται πλέον υποχρεωτικά στο όνομα Οργανισμού Τοπικής Αυτοδιοίκησης (ΟΤΑ) ή Λιμενικού Ταμείου ή Οργανισμού Λιμένος ή Φορέα ή Υπηρεσίας του δημόσιου και του ευρύτερου δημόσιου τομέα.
Με τη συγκεκριμένη πρόβλεψη εξαιρούνται από την αδειοδότηση δημιουργίας υδατοδρομίων τα μεγάλα λιμάνια της χώρας (π.χ. Πειραιάς, Θεσσαλονίκη κ.λπ.) και οι μαρίνες που έχουν ήδη ιδιωτικοποιηθεί ή πρόκειται να ιδιωτικοποιηθούν στο άμεσο μέλλον. Υπενθυμίζεται ότι στο στάδιο της δημόσιας διαβούλευσης του συγκεκριμένου νομοσχεδίου υπήρχε διάταξη που προέβλεπε: «Κατ’ εξαίρεση, άδεια ίδρυσης ζσε ιδιωτικών συμφερόντων εταιρεία, εφόσον πρόκειται περί παραχωρησιούχου λιμένα και εντός της χερσαίας ζώνης του λιμένα αυτού ή περί κατόχου τουριστικής μαρίνας».
Ωστόσο, στο νομοσχέδιο που κατατέθηκε χθες στη Βουλή η συγκεκριμένη πρόβλεψη δεν υπάρχει. Ειδικότερα, με βάση τις διατάξεις του νομοσχεδίου του υπουργείου Μεταφορών, η διαδικασία αδειοδότησης των υδατοδρομίων διαχωρίζεται σε δύο στάδια: Ο κάτοχος της άδειας ίδρυσης υδατοδρομίου (που θα είναι φορέας του δημόσιου ή του ευρύτερου δημόσιου τομέα), εφόσον το επιθυμεί, θα διαφοροποιείται από τον κάτοχο άδειας λειτουργίας και εκμετάλλευσης του υδατοδρομίου, που θα μπορεί να είναι ιδιώτης.
Όπως υποστηρίζει το υπουργείο Μεταφορών, «η πρόταση αυτή αναμένεται να επιταχύνει σε μεγάλο βαθμό την αδειοδότηση των υδατοδρομίων, εισάγοντας μια απλούστερη, ευέλικτη και ρεαλιστική διαδικασία, περισσότερο φιλική για τους εν δυνάμει επενδυτές, που επιπλέον διευκολύνει και προωθεί συνέργειες τύπου ΣΔΙΤ». Σημειώνεται ότι σε ολόκληρη τη χώρα προβλέπεται – με βάση το ενδιαφέρον των υφιστάμενων εταιρειών υδατοδρομίων – η αδειοδότηση συνολικά 60 υδατοδρομίων. Μέχρι σήμερα έχουν δοθεί μόλις τρεις άδειες οι οποίες αφορούν τα υδατοδρόμια της Κέρκυρας, των Παξών και της Πάτρας.