Σχεδιάζεται νέα αύξηση των φόρων στα καύσιμα με πρόσχημα τα τέλη κυκλοφορίας
Να φορολογήσει πρόσθετα τη χρήση του αυτοκινήτου και να ελαφρύνει τους φόρους στην κατοχή του, σχεδιάζει η κυβέρνηση σύμφωνα με όσα ανέφερε ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών Τρύφωνας Αλεξιάδης.
Μιλώντας σε τηλεοπτική εκπομπή του ΣΚΑΪ το Σάββατο ο κ. Αλεξιάδης απεκάλυψε πως η κυβέρνηση μελετά για το 2016 την αύξηση των φόρων στα καύσιμα και την παράλληλη μείωση του ετήσιου ποσού που πληρώνουν οι ιδιοκτήτες οχημάτων για τα τέλη κυκλοφορίας. Πάντως, ο ίδιος απέφυγε να αναφέρει το ποσοστό αύξησης του ειδικού φόρου στη βενζίνη (πχ 5 ή 10 λεπτά στο λίτρο).
Σύμφωνα με τη σκέψη του αναπληρωτή υπουργού Οικονομικών η νέα αύξηση του φόρου στη βενζίνη και το πετρέλαιο κίνησης θα μεταφέρει την επιβάρυνση σε όσους κάνουν μεγαλύτερη χρήση του αυτοκινήτου ή έχουν μεγάλου κυβισμού αυτοκίνητα, τα οποία είναι πιο ενεργοβόρα.
Μικρότερη κατά τον ίδιο θα είναι η επιβάρυνση σε όσους δεν κάνουν συχνές μετακινήσεις με ΙΧ ή έχουν αυτοκίνητο που καίει λίγο.
Ο κ. Αλεξιάδης υποστήριξε πως η αύξηση των εσόδων από το φόρο στα καύσιμα -, εφόσον αυτή αποδώσει- θα επιτρέψει να μειωθούν τα τέλη κυκλοφορίας. Όπως εξήγησε θα παραμείνει ένα αναλογικό μικρό ποσό που θα πληρώνει ετησίως κάθε όχημα.
Στο πλαίσιο αυτό δεσμεύτηκε πως για τα τέλη του 2017 οι ιδιοκτήτες ΙΧ θα πληρώσουν λιγότερα από ότι σήμερα.
Σημειώνεται πως σήμερα το 60% της τιμής ανά λίτρο βενζίνης αντιστοιχεί σε φόρους και τέλη και μόνον το 40% στις διυλιστηριακές τιμές, στο μικτό χονδρεμπορικό κέρδος και στις προμήθειες των πρατηρίων καυσίμων. Δηλαδή στο 1,30 ευρώ τα 0,78 ευρώ είναι φόροι.
Μπορεί φαινομενικά η υποχώρηση των διεθνών τιμών των καυσίμων να δίνει χώρο στην κυβέρνηση για αύξηση της φορολόγησης σε βενζίνη και πετρέλαιο, καθώς η τελική τιμή των καυσίμων σήμερα είναι μικρότερη σε σχέση με την προηγούμενη τριετία, ωστόσο στην πράξη έχει αποδειχτεί πως διαχρονικά οι αυξήσεις στις τιμές των καυσίμων οδηγούν σε πτώση της κατανάλωσης και ως εκ τούτου σε πτώση των φορολογικών εσόδων.