Μέτρα για τις οφειλές περίπου 120.000 πελατών της ΔΕΗ
Σε περίπου δύο με τρεις μήνες, η ΔΕΗ και η κοινοπραξία Fina City Corporation θα είναι σύμφωνα με πληροφορίες σε θέση να εφαρμόσουν πιλοτικά μέτρα αντιμετώπισης ληξιπρόθεσμων οφειλών περίπου 120.000 πελατών της.
Τρεις θα είναι οι κατηγορίες οφειλετών. Η πρώτη θα αφορά ενεργούς πελάτες με χρέη ανεξαρτήτως ύψους, η δεύτερη τελικούς πελάτες με ληξιπρόθεσμες οφειλές μέχρι 2.000 ευρώ και η τρίτη της ίδιας με την προηγούμενη κατηγορία που έχουν απλήρωτους λογαριασμούς άνω των 2.000 ευρώ.
Τα στάδια θα είναι δύο: Η εξωδικαστική αναζήτηση είσπραξης και η δικαστική διεκδίκηση. Κατά το πρώτο, το χρονικό περιθώριο διεκπεραίωσης θα είναι το πολύ δύο μηνών. Δηλαδή η κοινοπραξία θα πρέπει στο διάστημα αυτό να έχει επικοινωνήσει και να διαπραγματευτεί με τον οφειλέτη με σκοπό να υπαχθεί σε διακανονισμό του χρέους. Η μορφή του θα έχει να κάνει με το προφίλ του πελάτη. Οι ρυθμίσεις θα είναι α λα καρτ. Ο αριθμός των δόσεων θα ποικίλλει, χωρίς να ξεπερνά, λένε οι πληροφορίες, τις 36, ενώ μπορεί να περιέχει και τις τμηματικές καταβολές. Σε αυτό το στάδιο θα χρησιμοποιούνται και οι απλές επιστολές ειδοποίησης ή και οι εξώδικες προσκλήσεις.
Το δεύτερο στάδιο στην περίπτωση μη ανταπόκρισης ή αθέτησης των ρυθμίσεων θα επιστρατεύεται η διακοπή ηλεκτροδότησης και η δικαστική διεκδίκηση των οφειλών. Το ενδιαφέρον είναι πως η κοινοπραξία των εταιρειών θα δώσει έμφαση στον εντοπισμό οφειλετών των οποίων τα στοιχεία επικοινωνίας έχουν μεταβληθεί χωρίς να έχει ενημερωθεί σχετικά η ΔΕΗ αλλά και σε εκείνους που ενώ είναι χρήστες της παροχής ηλεκτρικής ενέργειας του ακινήτου δεν έχουν συνάψει σύμβαση προμήθειας ηλεκτρικής ενέργειας ώστε οι λογαριασμοί να εκδίδονται στο όνομά τους.
Στη Fina City Corporation συμμετέχουν οι εταιρείες Qualco UK (επικεφαλής του σχήματος, με εμπειρία στη διαχείριση-είσπραξη οφειλών), IBM Hellas, Deutsche Bank London, Estia Business Group, Deloitte Business Solutions, KPMG, Κάπα Research και η Δικηγορική Εταιρεία Ανδρικόπουλος.