ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Η ψηφιακή εμπειρία της Εθνικής Τράπεζας

Η ψηφιακή εμπειρία της Εθνικής Τράπεζας

Η είσοδος νέων τεχνολογιών και ψηφιακών συστημάτων είναι φανερό ότι αποτελεί πλέον τη μεγάλη πρόκληση, που βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη τα τελευταία χρόνια σε παγκόσμιο επίπεδο. Πρόκειται για ένα νέο περιβάλλον διαρκών μεταβολών, με το οποίο έχει έρθει αντιμέτωπο και το τραπεζικό σύστημα, σπεύδοντας να ενσωματώσει πλήρως τις ψηφιακές τεχνολογίες και υλοποιώντας αλλαγές, ακόμα και στη λειτουργική δομή του.

Πρωτοπόρος η Εθνική Τράπεζα τα τελευταία χρόνια υλοποιεί μία digital στρατηγική, όπου η παροχή ψηφιακών προϊόντων και υπηρεσιών αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι της. Ένας από τους βασικούς στόχους της είναι ο ανασχεδιασμός του οικοσυστήματος της εμπειρίας του πελάτη της, με γνώμονα τους τομείς της ασφάλειας, της εμπιστοσύνης και της καλύτερης εξυπηρέτησής του, στη σχέση και στις συναλλαγές που πραγματοποιεί με την Τράπεζα.

Ιδιαίτερη έμφαση έχει δοθεί στις εύκολες και γρήγορες πληρωμές με το i-bank Pay και το i-bank Payband,αλλά και στην επέκταση και εξέλιξη του δικτύου των καινοτόμων πολυχώρων ηλεκτρονικής τραπεζικής εξυπηρέτησης i-bank store.

Τι είναι το i-bank Pay

Πρόκειται για ένα ολοκληρωμένο σύστημα πληρωμών και εισπράξεων μέσω smartphone, που η Εθνική Τράπεζα εισήγαγε για πρώτη φορά στην τραπεζική αγορά.

Τι προσφέρει το i-bank Pay

Με το i-bank Pay, οι χρήστες της Υπηρεσίας μπορούν με μία κίνηση να στέλνουν και να λαμβάνουν χρήματα από τους φίλους τους στο Facebook και στις επαφές του τηλεφωνικού τους καταλόγου, εφ’ όσον οι φίλοι είναι και αυτοί χρήστες της Υπηρεσίας. Η αποστολή των χρημάτων γίνεται άμεσα. Μέσω της εφαρμογής, μπορούν να μοιράζονται τα έξοδα (π.χ. το λογαριασμό σε ένα εστιατόριο) με τους φίλους τους, στέλνοντας αίτημα πληρωμής μέσω της ειδικής λειτουργικότητας split-the-bill. Ακόμη, μπορούν να στέλνουν χρήματα και διατραπεζικά (σε φίλους δηλαδή που δεν έχουν κατεβάσει την εφαρμογή i-bank Pay), μέσω της υπηρεσίας IRIS Online Payments της ΔΙΑΣ.

Πέρα από την αποστολή χρημάτων σε φίλους, με το i-bank Pay οι χρήστες μπορούν να πληρώνουν επαγγελματίες και επιχειρήσεις σε περισσότερα από 80.000 σημεία μέσα από το κινητό τους τηλέφωνο.

Η λειτουργία του είναι εύκολη γιατί η πληρωμή γίνεται από το κινητό τηλέφωνο του χρήστη:

- στο i-bank POS του εμπόρου/επαγγελματία, σκανάροντας το QR code που εμφανίζεται στην απόδειξη που εκτυπώνεται από το POS ή στην οθόνη του POS (ανάλογα με τον τύπο του τερματικού),

- στο κινητό ή το tablet του εμπόρου/επαγγελματία (που έχει κατεβάσει την αντίστοιχη εφαρμογή i-bank Pay 4 Business) ή στην ειδική συσκευή i-bank connector που έχει συνδέσει στην ταμειακή μηχανή του, μέσω Bluetooth,

- στο e-shop του εμπόρου/επαγγελματία, ο οποίος έχει προσθέσει το i-bank Pay ως τρόπο πληρωμής στο ηλεκτρονικό του κατάστημα.

Η Υπηρεσία i-bank Pay παρέχεται σε χρήστες που είναι εγγεγραμμένοι στο Internet Banking της Τράπεζας και διαθέτουν έναν καταθετικό λογαριασμό ή σε χρήστες που είναι κάτοχοι prepaid card έκδοσης της Τράπεζας (π.χ. Cosmote Prepaid MasterCard) ή κάτοχοι i-bank payband

i-bank Pay 4 Business

Αντίστοιχη ψηφιακή εμπειρία μπορούν να απολαμβάνουν έμποροι και επαγγελματίες με το ολοκληρωμένο σύστημα mobile εισπράξεων, i-bank Pay 4 Business που προσφέρει:

  • γρήγορη και απλή διαδικασία εισπράξεων
  • άμεση πίστωση των χρημάτων στο λογαριασμό του εμπόρου
  • εξαιρετικά χαμηλές προμήθειες συναλλαγών
  • εξυπηρέτηση μεγάλου εύρους πελατών, κατόχων συσκευών Android και iOS
  • ασφάλεια συναλλαγών
  • ιστορικό κινήσεων λογαριασμού.

Η είσπραξη των χρημάτων από τους πελάτες γίνεται ανέπαφα, με τους παραπάνω πρωτοποριακούς τρόπους, δίνοντας τη δυνατότητα σε κάθε τύπο επιχείρησης να επιλέξει τη μέθοδο που την εξυπηρετεί, ανάλογα με τις ανάγκες της (π.χ. ταμείο, delivery κτλ).

i-bank Payband

Η Εθνική Τράπεζα καινοτομεί για άλλη μία φορά, δημιουργώντας σε συνεργασία με τη Visa, την πρώτη wearable λύση πληρωμών, το i-bank Payband , το οποίο δίνει τη δυνατότητα ανέπαφων πληρωμών με τη χρήση ενός ειδικού αδιάβροχου «βραχιολιού», σε επιχειρήσεις που διαθέτουν contactless τερματικό αποδοχής καρτών (POS). Τοποθετείται σε αυτό μία μικρού μεγέθους αποσπώμενη prepaid κάρτα, που, μάλιστα, είναι διαχειρίσιμη και μέσα από την εφαρμογή του i-bank Pay.

ΝΕς2

i-bank Store: μια ξεχωριστή τραπεζική εμπειρία

Οι ψηφιακές τεχνολογίες μπορούν να βοηθήσουν και στη βελτίωση της εμπειρίας των πελατών και μέσα στο κατάστημα.

Η Εθνική Τράπεζα δημιούργησε, για πρώτη φορά στην Ελλάδα, concept stores, τα i-bank stores, με στόχο να ενώσει το φυσικό με το ψηφιακό κόσμο και να βελτιώσει την εμπειρία των πελατών μέσα στο Κατάστημα.

NBG ibank 7162 2

Τι προσφέρει το i-bank store:

Το i-bank store αποτελεί έναν καινοτόμο πολυχώρο ηλεκτρονικής τραπεζικής εξυπηρέτησης, εφοδιασμένο με εξοπλισμό και υποδομές τελευταίας τεχνολογίας, όπου παρουσιάζονται όλες οι ηλεκτρονικές υπηρεσίες i-bank (Internet Banking, Mobile Banking, Phone Banking, ATM, Κέντρα Αυτόματων Πληρωμών-APS, ηλεκτρονικό πορτοφόλι i-bank Pay). Σε ένα σύγχρονο περιβάλλον, ο επισκέπτης, με τη βοήθεια της εξειδικευμένης ομάδας του i-bank store, μπορεί να εξερευνήσει μια νέα οπτική εύκολης και γρήγορης εκτέλεσης των καθημερινών τραπεζικών του συναλλαγών.

Στο i-bank store, οι επισκέπτες μπορούν:

o να ενημερωθούν για όλες τις ηλεκτρονικές υπηρεσίες i-bank της Εθνικής Τράπεζας και να δοκιμάσουν τη χρήση τους στο ειδικά διαμορφωμένο demo point

o να διασκεδάσουν σε ειδικά διαμορφωμένους χώρους διάδρασης, με εφαρμογές επαυξημένης πραγματικότητας (augmented reality) και παιχνίδια αφής

o να πλοηγηθούν στο διαδίκτυο από το φορητό υπολογιστή ή το κινητό τους, μέσω της δωρεάν ασύρματης πρόσβασης (free WiFi).

Πού βρίσκονται:

Το πρώτο i-bank store λειτούργησε το Φεβρουάριο του 2011 στο εμπορικό κέντρο The Mall Athens. Από τότε, τα i-bank stores έχουν λάβει πολλά βραβεία για το μοντέρνο σχεδιασμό και το υψηλό επίπεδο τραπεζικής εξυπηρέτησης που προσφέρουν, κυρίως όμως, έχουν εξαιρετικά θετική απήχηση στους πελάτες, καθώς η επισκεψιμότητά τους μετριέται σε εκατομμύρια. Σήμερα, λειτουργούν 7 i-bank stores σε κεντρικά σημεία και εμπορικά κέντρα της Αθήνας, της Θεσσαλονίκης, της Λάρισας και της Ξάνθης, ενώ σύντομα θα ανοίξει ένα μεγάλο i-bank store στο κεντρικότερο σημείο της Αθήνας στην Πλατεία Συντάγματος.

Πυλώνες ψηφιακού μετασχηματισμού

Είναι γεγονός ότι η διαδικασία ψηφιακού μετασχηματισμού της Εθνικής αποτελεί ένα συνολικό, πολύπλοκο μηχανισμό που περιλαμβάνει όλες τις λειτουργίες της επιχείρησης και εμπλέκει ανθρώπους, διαδικασίες και τεχνολογίες. Οι δράσεις της εστιάζουν στην ψηφιακή στρατηγική και καινοτομία, στην αυτοματοποίηση των διαδικασιών και των customer journeys, στη συστηματική παρακολούθηση των νέων απαιτήσεων των πελατών στην ψηφιακή εποχή, στην οργανωτική δομή του οργανισμού και στην εκπαίδευση του ανθρώπινου δυναμικού, στην τεχνολογία και στις υποδομές και, τέλος, στα δεδομένα και στα εργαλεία ανάλυσής τους, τα οποία υποστηρίζουν τον καθορισμό και την αναπροσαρμογή της στρατηγικής και των στόχων.

ISS 11900 12629

Για περισσότερες πληροφορίες επισκεφθείτε το www.nbg.gr

banner