ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Καθυστερούν οι εμβληματικές αποκρατικοποιήσεις

EUROKINISSI

Αντίστροφα μετρά ο χρόνος για τις φετινές ιδιωτικοποιήσεις μετά και την έγκριση από το Κυβερνητικό Συμβούλιο Οικονομικής Πολιτικής (ΚΥΣΟΙΠ) του επικαιροποιημένου προγράμματος του ΤΑΙΠΕΔ.

Η έγκριση του ΚΥΣΟΙΠ ανοίγει και τυπικά τον δρόμο στο ΤΑΙΠΕΔ να βάλει μπροστά το πιο βαρύ πρόγραμμα ιδιωτικοποιήσεων που έχει υλοποιήσει ποτέ ελληνική κυβέρνηση, τα βασικά βήματα του οποίου αναλύονται στο πλάνο που ανήρτησε χθες το Ταμείο στην ιστοσελίδα του.

Ανάμεσα σε αυτές συγκαταλέγονται τα δέκα περιφερειακά λιμάνια (Αλεξανδρούπολη, Καβάλα, Κέρκυρα, Ηγουμενίτσα, Πάτρα, Ηράκλειο, Βόλος, Ραφήνα, Λαύριο και Ελευσίνα), οκτώ μαρίνες (Πύλος, Αλιμος, Χίος, Αρετσού Θεσσαλονίκης, Μύκονος, Αργοστόλι, Ζάκυνθος, Ιτέα), διάφορα εναπομείναντα ακίνητα, η παραχώρηση της Εγνατίας Οδού, το 30% του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών, το 35% των ΕΛΠΕ, το 65% της ΔΕΠΑ, το 17% της ΔΕΗ, το 23% της ΕΥΑΘ και το 11% της ΕΥΔΑΠ.

Σχετικά με τις πλέον εμβληματικές αποκρατικοποιήσεις (ΔΑΑ, ΕΛΠΕ, ΟΤΕ, ΔΕΠΑ, ΔΕΗ), το πλάνο του ΤΑΙΠΕΔ αναφέρει ότι ο κύκλος συζητήσεων με τους συμβούλους που έχει προσλάβει βρίσκεται ακόμη σε εξέλιξη.

Ειδικά για τις εισηγμένες, αν και δεν έχει αποφασιστεί η μέθοδος, το πιθανότερο είναι η πώληση μετοχών να γίνει μέσω χρηματιστηρίου με τη μέθοδο του ανοίγματος βιβλίου προσφορών. Στα ΕΛΠΕ, για να προχωρήσει η ιδιωτικοποίηση εξετάζεται να γίνει παράλληλη πώληση μεριδίων τόσο του Δημοσίου (35%) όσο και του βασικού μετόχου, δηλαδή της Paneuropean του Ομίλου Λάτση (45,47%).

Για το 5% του ΟΤΕ, η Deutsche Telecom έχει δικαίωμα πρώτης άρνησης, και για το 17% της ΔΕΗ, πριν από οτιδήποτε πρέπει να ξεκαθαρίσει η υπόθεση πώλησης των λιγνιτικών της μονάδων. Σε ΕΥΔΑΠ και ΕΥΑΘ οι εναλλακτικές επιλογές θα αξιολογηθούν από τους συμβούλους σε συνεννόηση με το Ταμείο, όσο για τη ΔΕΠΑ όλα τα ενδεχόμενα είναι ανοικτά, δηλαδή τόσο η εξεύρεση στρατηγικού επενδυτή όσο και η εισαγωγή στο χρηματιστήριο.

Στα δέκα λιμάνια με βάση μελέτη αξιολόγησης που ολοκλήρωσε πρόσφατα το Ταμείο, αρχίζει τις επόμενες εβδομάδες η επιλογή συμβούλων, ώστε αμέσως μετά να προκηρυχθούν οι πρώτοι διαγωνισμοί παραχώρησης.

Στην περίπτωση πώλησης του 100% της εταιρείας συντήρησης σιδηροδρομικού υλικού του ΟΣΕ προγραμματίζεται να υποβληθούν δεσμευτικές προσφορές στις 14 Φεβρουαρίου. Στην περίπτωση των μαρινών έχει οριστεί εκδήλωση ενδιαφέροντος για τη Χίο (18/1/2018) και τον Αλιμο (31/1/2018), όπως και κατάθεση δεσμευτικών προσφορών για την Πύλο (26/2/2018), ενώ για τις υπόλοιπες οι διαγωνισμοί δεν έχουν ακόμη προκηρυχθεί.

Ειδικά στη Μύκονο, έχει περιέλθει στο ΤΑΙΠΕΔ όλο το λιμάνι με χρήσεις επιβατηγού ναυτιλίας, κρουαζιέρας και μαρίνας, οι οποίες θα παραχωρηθούν είτε μεμονωμένα είτε ως σύνολο. Το σύνολο των θέσεων ελλιμενισμού και στις οκτώ μαρίνες ξεπερνά τις 2.000.

Στην περίπτωση παραχώρησης της Εγνατίας Οδού για σαράντα χρόνια, οι δεσμευτικές προσφορές πήραν παράταση για τον επόμενο μήνα, ενώ για τον ΔΕΣΦΑ η ημερομηνία παραμένει στις 16 Φεβρουαρίου.

Στο μέτωπο των ακινήτων, έχουν απομείνει στο ΤΑΙΠΕΔ 91 σε αριθμό, κάποια εκ των οποίων πωλούνται μέσω ηλεκτρονικών δημοπρασιών και κάποια μέσω συμβατικών διαγωνισμών. Έτσι, στο Καστέλο Μπιμπέλι της Κέρκυρας επίκειται το άνοιγμα των προσφορών, σε μια σειρά από Ξενία και ιαματικές πηγές (Κύθνος, Καμένα Βούρλα, Θερμοπύλες) συντάσσονται τα χωρικά σχέδια, στον πρώην ιππόδρομο του Μαρκόπουλου επικαιροποιείται το χωρικό σχέδιο, ενώ στο ακίνητο της πρώην αμερικανικής βάσης (Γούρνες Ηρακλείου) ο σχετικό πλάνο έχει ήδη ολοκληρωθεί.

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

× Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies. Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε τους Όρους Χρήσης