ΝΕΑ ΤΗΣ ΑΓΟΡΑΣ

Το FutURe Project της Merck: Κατανοώντας τις νέες γενιές σε όλη την Ευρώπη

Το FutURe Project της Merck: Κατανοώντας τις νέες γενιές σε όλη την Ευρώπη

Η Merck είναι μια κορυφαία εταιρεία επιστήμης και τεχνολογίας που ιδρύθηκε το 1668,  με διεθνή παρουσία, πλούσια ιστορία στην καινοτομία και δέσμευση για την προώθηση της ανθρώπινης προόδου. Με περίπου 63.000 υπαλλήλους παγκοσμίως, η Merck δραστηριοποιείται σε τρεις βασικούς τομείς: Την Υγεία (Healthcare, τις Βιοεπιστήμες -Life Science- και τα Υλικά για τη Βιομηχανία Ηλεκτρονικών Υψηλής Τεχνολογίας -Electronics). Η εταιρεία είναι αφοσιωμένη στη δημιουργία λύσεων που βελτιώνουν τις ζωές των ανθρώπων: Από την ανακάλυψη  πρωτοποριακών θεραπειών και την εφεύρεση εργαστηριακών εργαλείων αιχμής μέχρι την παρασκευή προηγμένων υλικών για τη Βιομηχανία Ηλεκτρονικών.

Η δημοσιογράφος, Νατάσα Σπαγαδώρου μίλησε με τον François Feig και τη Susan King-Barnardo. Ο François Feig είναι Head of Mid Europe και Senior Vice President της Merck, επιβλέποντας τον κλάδο της Υγείας του Ομίλου εταιρειών Merck σε 27 ευρωπαϊκές χώρες και το Ισραήλ. Με περισσότερα από 30 χρόνια εμπειρίας, ο François Feig έχει οδηγήσει την περιοχή ευθύνης του σε σημαντική ανάπτυξη με κινητήρια δύναμη την καινοτομία. Είναι Διδάκτωρ Φαρμακευτικής από το Πανεπιστήμιο του Στρασβούργου και έχει αποκτήσει MBA από την Ανωτάτη Εμπορική Σχολή της Λυών. Η Susan King-Barnardo είναι Διευθύνουσα Σύμβουλος και Γενική Διευθύντρια της Merck για την Ελλάδα και την Κύπρο. Έχει πάνω από 20 χρόνια εμπειρίας στη φαρμακευτική βιομηχανία και στο παρελθόν έχει διατελέσει Commercial Director Merck (Pty) LTD και Διευθύνουσα Σύμβουλος της Merck στη Σλοβενία ​​και την Κροατία. Αυτή η εμπειρία της έδωσε μια ολοκληρωμένη κατανόηση των αγορών, των δομών και των χαρακτηριστικών διαφόρων χωρών σε όλη την Ευρώπη και την Αφρική. Είναι κάτοχος πτυχίου Sports Science από το University of Port Elizabeth και Μεταπτυχιακού Διπλώματος Marketing Management από το University of South Africa.

Δείτε αναλυτικά τη συζήτηση για το FutURe project που ξεκίνησε πρόσφατα και στοχεύει στην καλύτερη κατανόηση των νέων γενεών σε όλη την Ευρώπη.

Θα θέλατε να αναλύσετε το FutURe project και τη σημασία του για τη Merck, ιδιαίτερα όσον αφορά στη συμμετοχή των νέων γενεών;

François Feig: Στη Merck, πιστεύουμε ότι η δημιουργία ενός καλύτερου μέλλοντος εξαρτάται από τη συμμετοχή των γενεών που επηρεάζονται περισσότερο από αυτό. Το project FutURe είναι μια απόδειξη αυτής της πεποίθησης, δομημένο γύρω από τρεις πυλώνες.

Πρώτος πυλώνας είναι η Ευρωπαϊκή Έρευνα για τη Νεολαία, το λεγόμενο Future Barometer, το οποίο συγκέντρωσε πληροφορίες από περισσότερους από 9.000 συμμετέχοντες σε 15 χώρες, εστιάζοντας στις ανάγκες και τις προτεραιότητες της Generation Z και των Millennials. Αυτά τα δεδομένα μάς βοηθούν να ευθυγραμμίσουμε τις στρατηγικές μας με τις προσδοκίες τους. Eπιπλέον οι συζητήσεις στρογγυλής τραπέζης, παρέχουν μια πλατφόρμα σε διακεκριμένους νέους να συζητήσουν προκλήσεις όπως η συναισθηματική υγεία. Πρόσφατα παρακολούθησα μία τέτοια συζητήση στην Ελλάδα, όπου εμπνεύστηκα από τις ειλικρινείς συζητήσεις για τις προκλήσεις της γενιάς τους και τις προτεινόμενες λύσεις. Αυτός ο διάλογος μεταξύ των γενεών είναι ζωτικής σημασίας, και είμαι υπερήφανος για τη δέσμευση της Merck να αντιμετωπίσει τις ανησυχίες των νέων. Τα δεδομένα που προκύπτουν τόσο από το Βαρόμετρο όσο και από τις συζητήσεις Στρογγυλής Τραπέζης θα είναι καθοριστικά για τη διαμόρφωση ενός ολοκληρωμένου σχεδίου δράσης για τους ευρωπαϊκούς και τοπικούς φορείς χάραξης πολιτικής, διασφαλίζοντας ότι οι φωνές των νέων όχι μόνο θα ακουστούν αλλά και θα ληφθούν σοβαρά υπόψη. Τέλος, η εσωτερική μας πλατφόρμα, Internal Advocacy, εστιάζει στην ενδυνάμωση των νέων εργαζομένων στη Merck, διασφαλίζοντας ότι καλλιεργούμε το ταλέντα τους αποτελεσματικά.

Ας μιλήσουμε περισσότερο για το Future Barometer. Ποια ευρήματα σας φάνηκαν πιο ενδιαφέροντα;

François Feig: Το Future Barometer αποκαλύπτει κρίσιμες πληροφορίες σχετικά με τις προτεραιότητες των νέων Ευρωπαίων, ιδιαίτερα αναφορικά με τη συναισθηματική υγεία και ευεξία. Περισσότεροι από τους μισούς από τους ερωτηθέντες αναφέρουν ότι έχουν συχνά συναισθηματική δυσφορία, γεγονός που αντανακλά στην ουσία τα βιώματά τους καθώς μεγάλωσαν και μεγαλώνουν σε περιόδους αβεβαιότητας που χαρακτηρίζονται από οικονομικές κρίσεις και συνεχείς συγκρούσεις. Καθώς ως άτομο εκτιμώ την αξία της συναισθηματική υγείας, βρίσκω εντυπωσιακό το γεγονός ότι το 60% και των νέων Ευρωπαίων πιστεύει ότι η συναισθηματική και σωματική υγεία είναι ζωτικής σημασίας για την ανθρώπινη πρόοδο.

Χαίρομαι επίσης που βλέπω ότι η διαφορετικότητα, η ισότητα και η συμπερίληψη βρίσκονται ψηλά στην ατζέντα τους. Οι νέοι Ευρωπαίοι πιστεύουν ακράδαντα στην αξιοποίηση των ταλέντων όλων για την προώθηση της κοινωνικής προόδου, γεγονός που συμβαδίζει απόλυτα με το σεβασμό στη της διαφορετικότητα.

Επιπλέον, κατά την άποψή μου, τα ευρήματα για την υγειονομική περίθαλψη και την τεχνητή νοημοσύνη είναι ιδιαίτερα συναρπαστικά. Είμαι ισχυρός υποστηρικτής της αξιοποίησης της τεχνητής νοημοσύνης στις καθημερινές μας δραστηριότητες και είμαι ενθουσιασμένος που βλέπω ότι πολλοί νέοι μοιράζονται αυτήν την αισιοδοξία σχετικά με τις δυνατότητες της τεχνητής νοημοσύνης να μεταμορφώσει την υγειονομική περίθαλψη, ειδικά στην έγκαιρη ανίχνευση ασθενειών και την ενίσχυση της έρευνας. Ωστόσο, προτιμούν η τεχνητή νοημοσύνη να υποστηρίζει παρά να αντικαθιστά τη λήψη αποφάσεων από τον άνθρωπο. Αυτά τα κύρια σημεία αντικατοπτρίζουν πραγματικά τα πιεστικά ζητήματα που αντιμετωπίζει η σημερινή νεολαία και εμπνέουν ελπίδα για ένα καλύτερο μέλλον.

Stigmiotypo-o8onhs-2024-11-20-135348.jpg

Ποια ευρήματα σχετικά με τους νέους Έλληνες προκάλεσαν περισσότερο το ενδιαφέρον σας;

Susan King-Barnardo: Οι απόψεις των νέων Ελλήνων σχετικά με τον οικογενειακό προγραμματισμό αποκαλύπτουν σημαντικά στοιχεία. Περίπου το 36% πιστεύει ότι είναι ιδανικό να κάνεις οικογένεια πριν από την ηλικία των 35 ετών, αναγνωρίζοντας μεταξύ άλλων ότι η καθυστέρηση της γονεϊκότητας μπορεί να περιπλέξει την ικανότητα σύλληψης. Ωστόσο, η κατανόησή τους για τη γονιμότητα είναι κάπως συγκεχυμένη. Ενώ μια σημαντική πλειονότητα (76%) αισθάνεται ενημερωμένη σχετικά με τις μεθόδους αντισύλληψης, λιγότεροι έχουν γνώση για άλλες κρίσιμες πτυχές της γονιμότητας. Μόνο το 45% γνωρίζει καλά τους παράγοντες που επηρεάζουν τη γονιμότητα και ένα ακόμη μικρότερο ποσοστό (35%) κατανοεί την έννοια της ωοθηκικής εφεδρείας μιας γυναίκας, που αναφέρεται στον αριθμό και την ποιότητα των ωαρίων της. Επιπλέον, μόλις το 34% γνωρίζει την κατάψυξη ωαρίων, κάτι που προέκυψε ως θέμα στις συζητήσεις μας. Οι νέοι Έλληνες αναγνωρίζουν κατά κύριο λόγο το άγχος ως τον πρωταρχικό παράγοντα που επηρεάζει τη γονιμότητα. Αναγνωρίζουν επίσης την ηλικία και τις επιλογές του τρόπου ζωής ως σημαντικές επιρροές. Συνολικά, αυτά τα ευρήματα αναδεικνύουν την ανάγκη για ενισχυμένη ενημέρωση σχετικά με τον οικογενειακό προγραμματισμό και τη γονιμότητα στους νέους Έλληνες.

Επιπλέον, είναι απαραίτητο να διερευνηθούν στρατηγικές που μπορούν να υποστηρίξουν τη συναισθηματική ευεξία. Η έμφαση που έδωσαν οι νέοι στο άγχος είναι αξιοσημείωτη, καθώς πολλοί αναφέρουν ότι βιώνουν συχνά συναισθηματική δυσφορία. Σε ανησυχητικό ποσοστό 63% ανέφεραν ότι δεν ένιωθαν καλά συναισθηματικά συχνά ή πολύ συχνά τον περασμένο χρόνο, ξεπερνώντας τον ευρωπαϊκό μέσο όρο του 52%. Αυτό υπογραμμίζει την κρίσιμη σημασία της συναισθηματικής υγείας για τους νέους που ερωτήθηκαν .

Πώς αυτά τα ευρήματα και το project FutURe γενικά επηρεάζουν τη στρατηγική κατεύθυνση της Merck στις νέες γενιές;

François Feig: Με σχεδόν το 50% του παγκόσμιου εργατικού δυναμικού μας να αποτελείται από Millennials και Gen Zs, τα ευρήματα από το project FutURe είναι ζωτικής σημασίας για τη διαμόρφωση της στρατηγικής κατεύθυνσης της Merck. Μας βοηθούν να κατανοήσουμε τις ανάγκες και τις ανησυχίες των νέων γενεών, συμπεριλαμβανομένων των σημερινών και μελλοντικών εργαζόμενων, των συνεργατών και των πελατών μας.

Είμαι περήφανος που η Merck εφαρμόζει ήδη πρωτοβουλίες που έχουν απήχηση τόσο στις νεότερες όσο και στις παλαιότερες γενιές. Για παράδειγμα, το πρόγραμμά μας BeHealthy εστιάζει στη συναισθηματική και σωματική υγεία, ενώ το επίδομα γονιμότητας (fertility benefit) που εφαρμόστηκε πρόσφατα σε παγκόσμιο επίπεδο υποστηρίζει τους εργαζόμενους στο ταξίδι τους προς τη δημιουργία οικογένειας. Δεσμευόμαστε επίσης για τη διαφορετικότητα, την ισότητα και την συμπερίληψη μέσω στρατηγικών που προσαρμόζονται στα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά σε όλες τις χώρες.

Όσον αφορά στην ανάπτυξη, η πλατφόρμα μας MyGrowth που βασίζεται στην τεχνητή νοημοσύνη, δίνει έμφαση στις δεξιότητες, κάτι που είναι ιδιαίτερα επωφελές για νεότερους υπαλλήλους που μπορεί να μην έχουν εκτεταμένο υπόβαθρο και εμπειρία αλλά διαθέτουν τις απαραίτητες ικανότητες και προσόντα για την αντιμετώπιση προκλήσεων.

Επιπλέον, αυτές οι πληροφορίες μας καθοδηγούν στο να διασφαλίσουμε ότι εστιάζουμε στις κατάλληλες καινοτόμες δράσεις και ενέργειες. Για παράδειγμα, η θετική γνώμη των νέων γύρω από την τεχνητή νοημοσύνη στην υγειονομική περίθαλψη ενισχύει τη δέσμευσή μας σε έργα AI που βελτιώνουν την υγειονομική περίθαλψη υποστηρίζοντας παράλληλα την ανθρώπινη λήψη αποφάσεων.

Με αφορμή τη θεματική της υποστήριξης των μελλοντικών γενεών και το σημαντικό ζήτημα του Οικογενειακού Προγραμματισμού, όπως αναφέρατε, η Merck εισήγαγε ένα επίδομα γονιμότητας σε παγκόσμια κλίμακα. Θα μπορούσατε να δώσετε περισσότερες λεπτομέρειες σχετικά με αυτήν την πρωτοβουλία και τη σημασία της για τους εργαζόμενους;

François Feig: Γνωρίζουμε τις συναισθηματικές και οικονομικές δυσκολίες στις οποίες μπορεί να οδηγήσει μια ανεκπλήρωτη επιθυμία για ένα παιδί - και αυτό το θέμα είναι κάτι που επηρεάζει περισσότερους ανθρώπους από ό, τι θα περίμενε κανείς. Γι' αυτό είμαστε περήφανοι που με αυτό το επίδομα, μπορούμε τουλάχιστον να βοηθήσουμε στην ελάφρυνση του βάρους των εργαζομένων μας. Ως πρωτοπόροι σε αυτόν τον τομέα, αναγνωρίζουμε τη σημασία της παροχής ολοκληρωμένης υποστήριξης. Αυτό το επίδομα, το Fertility Benefit, είναι διαθέσιμο σε όλους τους εργαζόμενους της Merck παγκοσμίως, καλύπτοντας θεραπείες γονιμότητας και προσφέροντας εκπαιδευτικούς πόρους και συναισθηματική υποστήριξη καθ' όλη τη διάρκεια του ταξιδιού τους προς τη δημιουργία οικογένειας.

Είμαι ιδιαίτερα περήφανος που αυτή η πρωτοβουλία είναι συμπεριληπτική, προσβάσιμη σε όλους τους εργαζόμενους και τους συντρόφους τους, ανεξαρτήτως οικογενειακής κατάστασης, σεξουαλικού προσανατολισμού ή ταυτότητας.

Επιπλέον, η εισαγωγή του Επιδόματος Γονιμότητας ενθαρρύνει κρίσιμες συζητήσεις γύρω από θέματα γονιμότητας, όπως η εξωσωματική γονιμοποίηση και η κατάψυξη ωαρίων, βοηθώντας στην εξάλειψη του στίγματος. Αυτό επισημάνθηκε κατά τη διάρκεια του των συζητήσεων στρογγυλής τραπέζης στην Ελλάδα, όπου νέοι experts παρατήρησαν ότι αυτές οι συζητήσεις δεν είναι ακόμη ευρέως διαδεδομένες.

Ποια ήταν η εμπειρία σας από την εφαρμογή του Fertility Benefit στην Ελλάδα;

Susan Kind-Branardo: Η εισαγωγή του Επιδόματος Γονιμότητας στην Ελλάδα είναι μια θετική εξέλιξη. Ένα σημαντικό μάθημα που αντλήθηκε ήταν η αναγκαιότητα σαφούς επικοινωνίας και εκπαίδευσης. Επενδύσαμε χρόνο για να παρέχουμε μια πλήρη παρουσίαση του επιδόματος, τονίζοντας τις παραμέτρους της συμπερίληψης και της εμπιστευτικότητάς που το συνοδεύουν.

Διαπιστώσαμε ότι η προσφορά αυτού του πλεονεκτήματος πυροδότησε σημαντικές συζητήσεις σχετικά με την ισορροπία μεταξύ επαγγελματικής και προσωπικής ζωής και τον οικογενειακό προγραμματισμό, που ευθυγραμμίζεται με την πρωτοβουλία Future Ways of Working (FWOW) και ενισχύει τη δέσμευσή μας να υποστηρίζουμε την προσωπική ζωή των εργαζομένων.

Stigmiotypo-o8onhs-2024-11-20-135451.jpg

Στρέφοντας το ενδιαφέρον στις τεχνολογικές εξελίξεις, πώς χρησιμοποιεί η Merck την τεχνητή νοημοσύνη (AI) για να αλλάξει επαναστατικά την ανακάλυψη φαρμάκων και να βελτιώσει τη φροντίδα των ασθενών;

François Feig: Η τεχνητή νοημοσύνη αποτελεί βασικό σημείο εστίασης στη Merck και βλέπω τεράστιες δυνατότητες στην εφαρμογή της. Η ομάδα των δικών μας ειδικών διερευνά πώς η τεχνητή νοημοσύνη μπορεί να συνεισφέρει από κοινού με το ταλαντούχο προσωπικό μας για να φέρει επανάσταση στην ανακάλυψη φαρμάκων και να βελτιώσει τη φροντίδα των ασθενών. Η τεχνολογία προχωρά ραγδαία, με την τεχνητή νοημοσύνη να είναι ήδη ικανή να διαγνώσει ορισμένες ιατρικές παθήσεις, με μεγαλύτερη ακρίβεια από ό,τι θα μπορούσε μόνη η ανθρώπινη διάνοια και προσπάθεια. Ωστόσο –και αυτό αντικατοπτρίζει εκείνο που απάντησαν οι νέοι Ευρωπαίοι στην έρευνά μας– πιστεύω ακράδαντα ότι η τεχνητή νοημοσύνη πρέπει να υποστηρίζει τον άνθρωπο κατά τη λήψη αποφάσεων και όχι να την αντικαθιστά. Για παράδειγμα, ενώ η τεχνητή νοημοσύνη μπορεί να αναγνωρίσει καρκινικούς όγκους, εναπόκειται σε εμάς να καθορίσουμε σε ποιους καρκίνους θα επικεντρώσουμε ενδεχόμενες ιατρικές παρεμβάσεις και πότε.

Συνεργαζόμαστε με ειδικούς όπως η BenevolentAI και η Exscientia για να ανακαλύψουμε νέες φαρμακευτικές ενώσεις και με την Caris Life Sciences για τον εντοπισμό νέων βιολογικών στόχων.

Τα οφέλη της AI εκτείνονται πέρα ​​από την έρευνα και την ανάπτυξη. Προσωπικά ενθαρρύνω την ομάδα μου να αξιοποιήσει εργαλεία τεχνητής νοημοσύνης για να διευκολύνει τις καθημερινές της εργασίες. Στη Merck, έχουμε τον δικό μας βοηθό AI, MyGPT@Merck, ο οποίος κερδίζει δημοτικότητα μεταξύ των εργαζομένων. Βοηθά στην απομυθοποίηση της τεχνητής νοημοσύνης, επιδεικνύοντας τα πλεονεκτήματά της, και το χρησιμοποιώ σχεδόν καθημερινά για να βελτιώσω τις δεξιότητές μου και να συνεχίσω να μαθαίνω σε αυτόν τον τομέα. Το να βλέπω πώς οι συνάδελφοί μου αγκαλιάζουν αυτά τα εργαλεία είναι πραγματικά συναρπαστικό και ενισχύει την πίστη μου στη μεταμορφωτική δύναμη της τεχνητής νοημοσύνης.