ΝΕΑ ΤΗΣ ΑΓΟΡΑΣ

Πώς η σπατάλη τροφίμων μετατρέπεται σε πράξη κοινωνικής υπευθυνότητας με «Τρόφιμα Αγάπης»

Πώς η σπατάλη τροφίμων μετατρέπεται σε πράξη κοινωνικής υπευθυνότητας με «Τρόφιμα Αγάπης»

Σε έναν ιδανικό κόσμο, κάθε άνθρωπος έχει πρόσβαση σε ποιοτικά τρόφιμα και καμία μερίδα φαγητού δεν πηγαίνει χαμένη. Ωστόσο, κάθε χρόνο, εκατομμύρια τόνοι τροφίμων καταλήγουν στα σκουπίδια, παρόλο που κάποιοι συμπολίτες μας τα έχουν άμεση ανάγκη. Αυτή η αντίθεση αναδεικνύει το σημαντικό ζήτημα της σπατάλης τροφίμων.

Και αυτό, διότι κάθε τρόφιμο που καταλήγει στον κάδο απορριμμάτων συμπαρασύρει μαζί του και τους πολύτιμους πόρους που χρησιμοποιήθηκαν για την παραγωγή του. Η αλλαγή λοιπόν είναι επιτακτική και, αναγνωρίζοντας αυτήν την ανάγκη για δράση, η ΑΒ Βασιλόπουλος με τα «Τρόφιμα Αγάπης» κάνει για ακόμη μία χρονιά τη διαφορά.

Ένα πρόγραμμα που φτιάχτηκε καθαρά από αγάπη

Η αλήθεια είναι πως υπάρχουν σημαντικοί λόγοι που έχουν τη δύναμη να ενώνουν για έναν κοινό σκοπό και η ανθρώπινη ανάγκη για τροφή σε συνδυασμό με τον περιορισμό της σπατάλης τροφίμων, είναι ένας από αυτούς. Αυτή είναι και η φιλοσοφία της ΑΒ Βασιλόπουλος, η οποία με το όραμα να είναι γεμάτο το τραπέζι κάθε ανθρώπου και καμία μερίδα φαγητού να μην πάει χαμένη, εδώ και 85 χρόνια σταθερής παρουσίας στην Ελλάδα, προωθεί τον σεβασμό και την αποδοχή που αξίζουν όλοι γύρω από το τραπέζι.

Με τα «Τρόφιμα Αγάπης», λοιπόν, στηρίζει ενεργά τις τοπικές κοινωνίες και καλύπτει τις καθημερινές ανάγκες σίτισής των πιο ευάλωτων κοινωνικών ομάδων ως μια πράξη αλληλεγγύης και κοινωνικής υπευθυνότητας. Πρόκειται για ένα πρόγραμμα που στηρίζεται στη συλλογή τροφίμων, τα οποία πλησιάζουν στην ημερομηνία λήξης τους, ελέγχονται για την ασφάλειά τους και διανέμονται από τους συνεργαζόμενους φορείς με πολύτιμους αρωγούς την Οργάνωση «Μπορούμε» και την Τράπεζα Τροφίμων.

Έτσι, με τη διανομή τροφίμων σε κοινότητες και κοινωνικές δομές, δημιουργούν ένα δίκτυο υποστήριξης και αλληλεγγύης που συνδέει τις τοπικές κοινωνίες. Στόχος της ΑΒ Βασιλόπουλος; Να μειωθεί η σπατάλη τροφίμων, να ενισχυθούν οι κοινωνικές ομάδες που το έχουν ανάγκη, αλλά και να αναπτυχθεί μία οργανωμένη αλυσίδα προσφοράς που θα ενισχύει τη συνοχή του κοινωνικού ιστού. Έτσι, λοιπόν, φροντίζουν να εξασφαλίζουν ένα γεμάτο τραπέζι για πάνω από 123.000 ανθρώπους με πράξεις που συμβάλλουν και στην προστασία του περιβάλλοντος.

Picture1.jpg

Ενισχύοντας τις ευάλωτες κοινωνικές ομάδες

Μια εταιρεία, όπως η ΑΒ Βασιλόπουλος, που έχει κατακτήσει τη θέση της στο τραπέζι κάθε νοικοκυριού, προσφέρει καθημερινά στους ανθρώπους που έχουν ανάγκη, ως μια έμπρακτη απόδειξη της δέσμευσής της να μην αφήνει κανέναν πίσω. Ήδη, το 2023 με το πρόγραμμα «Τρόφιμα Αγάπης» μοίρασε 13,8 εκατομμύρια γεύματα, χωρίς περιβαλλοντική επιβάρυνση ενώ από την αρχή του 2024 μέχρι τώρα, έχει προσφέρει πάνω από 14,5 εκατομμύρια γεύματα.

Με αυτά τα δεδομένα, γίνεται εύκολα αντιληπτό ότι το πρόγραμμα μπορεί και καλύπτει έως και το 90% των αναγκών σίτισης 250 φορέων που στηρίζουν πάνω από 123.000 ανθρώπους. Έτσι, μπορεί και συμβάλλει στην ενίσχυση των τοπικών κοινωνιών, φροντίζοντας για τις ανάγκες των ανθρώπων με την προσφορά ασφαλών και ποιοτικών τροφίμων που μειώνουν τη σπατάλη και προάγουν την αλληλεγγύη.

Picture2.jpg

Σε μια εποχή όπου η σπατάλη τροφίμων αναδεικνύεται ως ένα από τα πιο κρίσιμα ζητήματα, οι πράξεις αλληλεγγύης και κοινωνικής υπευθυνότητας είναι πιο αναγκαίες από ποτέ. Άλλωστε, η καταπολέμηση της σπατάλης δεν είναι μόνο μια προσπάθεια για την προστασία του περιβάλλοντος, αλλά και μια κίνηση ανθρωπιάς προς όλους όσοι έχουν ανάγκη σε βασικά αγαθά, όπως η τροφή.

Το πρόγραμμα «Τρόφιμα Αγάπης» της ΑΒ Βασιλόπουλος, προσφέροντας προϊόντα κοντά στην ημερομηνία λήξης τους, λοιπόν, εξασφαλίζει ένα γεμάτο τραπέζι σε χιλιάδες ευάλωτους συμπολίτες μας, μετατρέποντας τη σπατάλη σε ελπίδα και υποστήριξη. Έτσι, η εταιρεία συνεχίζει με σταθερά «βήματα» και με βαθιά αίσθηση ευθύνης την πορεία της, χτίζοντας ένα καλύτερο μέλλον – ένα μέλλον στο οποίο η προσφορά και η αλληλεγγύη έχουν τον πρώτο λόγο.