ΝΕΑ ΤΗΣ ΑΓΟΡΑΣ

Dove: Ας διατηρήσουμε την ομορφιά αληθινή - Ακόμη και στο AI!

Πολλά πράγματα έχουν αλλάξει τα τελευταία 20 χρόνια σε παγκόσμιο επίπεδο. Από τη μία, δεν είναι λίγες οι οικονομικές και πολιτικές προκλήσεις.

Από την άλλη, λαμβάνουν χώρα ολοένα και περισσότερες συζητήσεις -και πραγματικές ενέργειες- για γυναικεία ενδυνάμωση, συμπερίληψη, κατάρριψη προκαταλήψεων και αλλαγή στάσης απέναντι σε διάφορα κοινωνικά θέματα όπως η αποδοχή της ομορφιάς των ορατών ατελειών μας.

Υπό αυτό το πρίσμα, το Dove πραγματοποιεί την παγκόσμια έρευνα «2024 The Real State of Beauty: A Global Report», για την επιρροή που έχει η ομορφιά στις γυναίκες του σήμερα ενώ παράλληλα προχωράει στη δημιουργία του Εγχειρίδιου «Real Beauty Prompt» και της καμπάνιας με τίτλο «Κώδικας». Και όλα αυτά, για να αναδείξει τη σημασία της αληθινής ομορφιάς.

Δύσκολη η αποδοχή της αληθινής ομορφιάς

Ας πάρουμε, όμως, τα πράγματα από την αρχή. Γυρνώντας, λοιπόν, πίσω στον χρόνο και το 2004, το Dove διαπίστωσε πως μόνο το 2% των γυναικών θεωρούσαν τον εαυτό τους όμορφο. Έτσι αποφάσισε να λανσάρει μία καμπάνια για την Αληθινή Ομορφιά δείχνοντας πώς είναι πραγματικά η ομορφιά.

Με αφορμή τα 20 χρόνια από τη συγκεκριμένη καμπάνια, το Dove διεξήγαγε τη διεθνή έρευνα «2024 The Real State of Beauty: A Global Report», στην οποία συμμετείχαν περισσότερα από 33.000 άτομα ηλικίας 10-17 και 18-64 χρονών από 20 χώρες. Η έρευνα επικεντρώθηκε στην έννοια της ομορφιάς, σε διάφορες χώρες του κόσμου, με στόχο να γίνει κατανοητό πώς η ομορφιά επηρεάζει τις γυναίκες και τα κορίτσια σήμερα.

Κρίνοντας από τα αποτελέσματα της και συγκεκριμένα το γεγονός ότι 2 στα 5 άτομα θα έδιναν έναν χρόνο από τη ζωή τους με αντάλλαγμα την επίτευξη μίας εξιδανικευμένης εμφάνισης ή ενός εξιδανικευμένου σώματος, φαίνεται ότι η εικόνα γύρω από την έννοια της ομορφιάς δεν είναι ιδιαίτερα ενθαρρυντική. Και το προηγούμενο γίνεται ακόμα πιο ξεκάθαρο, αν σκεφτούμε πως 2 στις 3 γυναίκες θεωρούν ότι αυτό που αναμένεται από τις γυναίκες του σήμερα είναι να δείχνουν σωματικά πιο ελκυστικές σε σύγκριση με τις μητέρες τους.

Ο ρόλος της Τεχνητής Νοημοσύνης

Παράλληλα, στην έρευνα αναδείχθηκε και η απειλή της Τεχνητής Νοημοσύνης (ΑΙ) στην αντιπροσώπευση της αληθινής ομορφιάς. Σχεδόν 9 στις 10 γυναίκες και κορίτσια δηλώσαν ότι έχουν εκτεθεί σε επιβλαβές περιεχόμενο γύρω από την ομορφιά στο διαδίκτυο. Αυτό είναι ένα ποσοστό που προβληματίζει για το μέλλον της ομορφιάς, ειδικά αν ληφθεί υπόψη η πρόβλεψη ότι το 90% του online περιεχομένου θα παράγεται με χρήση ΑΙ έως το 2025. Έτσι, δεν είναι ασύνδετο το γεγονός πως 1 στις 3 γυναίκες αισθάνεται πίεση να αλλάξει την εμφάνισή της, ακόμα και όταν αντιλαμβάνεται ότι η εικόνα που βλέπει είναι ψεύτικη ή έχει δημιουργηθεί με τη χρήση εργαλείων ΑΙ.

Η τραγουδίστρια και τραγουδοποιός Jessie J, η οποία συνεργάζεται με το Dove, σχολιάζει σχετικά με την Τεχνητή Νοημοσύνη πως «Είναι τρομακτικό το τι θα μπορούσε να προκαλέσει στις σημερινές και στις μελλοντικές γενιές νέων ανθρώπων που προσπαθούν να ανακαλύψουν τη ζωή και τον εαυτό τους» και γι’ αυτό είναι ενθουσιασμένη που συνεργάζεται με το Dove για τη διατήρηση της αληθινής ομορφιάς.

Οι προσπάθειες του Dove για από κοινού αλλαγή των προτύπων ομορφιάς

Τα αποτελέσματα της έρευνας του Dove μπορεί να μην αφήνουν ακόμα περιθώρια για χαμόγελα (μεγάλης) αισιοδοξίας, ωστόσο είναι θετικό πως οι γυναίκες και τα κορίτσια του σήμερα αναγνωρίζουν ότι η αληθινή ομορφιά σημαίνει να είναι οι ίδιες αυθεντικές και να αποδέχονται κάθε ατέλειά τους. Σε αυτό το πλαίσιο, και έχοντας ως στόχο την υπεράσπιση της διαφάνειας, της διαφορετικότητας και της αληθινής ομορφιάς, το Dove δεσμεύεται να μην χρησιμοποιήσει ποτέ ΑΙ για να αναπαραστήσει αληθινές γυναίκες στις διαφημίσεις του.

Επίσης, προχωράει στη δημιουργία του Εγχειριδίου «Real Beauty Prompt» έτσι ώστε να συμβάλλει στον καθορισμό νέων ψηφιακών προτύπων εκπροσώπησης της αληθινής ομορφιάς. Αξίζει να σημειωθεί πως πρόκειται για ένα εύχρηστο εγχειρίδιο με συμβουλές οι οποίες αφορούν στη δημιουργία εικόνων που αντιπροσωπεύουν την αληθινή ομορφιά στα πιο δημοφιλή προγράμματα παραγωγής ΑΙ, ενώ συνοδεύεται με ένα γλωσσάρι όρων για περισσότερο συμπεριληπτικά prompts σε αυτά τα εργαλεία ΑΙ. Τέλος, το Dove λάνσαρε μία νέα καμπάνια με τίτλο «Κώδικας» σχετικά με την επιρροή του ΑΙ στην ομορφιά, αναδεικνύοντας πώς η αληθινή ομορφιά μπορεί να επιδράσει θετικά στην ευρύτερη έννοια της ομορφιάς.

Το μέλλον δεν είναι εύκολο να προβλεφθεί, οπότε δεν μπορούμε να γνωρίζουμε αν η κοινωνία θα έχει αποδεχθεί την αληθινή ομορφιά βάζοντας τέρμα στα στερεότυπα ομορφιάς που επικρατούν. Μπορούμε να είμαστε βέβαιες, όμως, πως το Dove θα συνεχίσει τις προσπάθειές του, ώστε να αλλάξουμε μαζί τα πρότυπα ομορφιάς επιμένοντας στην καλύτερη εκπροσώπηση, τις δράσεις που καταρρίπτουν τα στερεότυπα και την υποστήριξη της αληθινής ομορφιάς.

× Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies. Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε τους Όρους Χρήσης