ΝΕΑ ΤΗΣ ΑΓΟΡΑΣ

Πώς μεγάλες ελληνικές επιχειρήσεις αξιοποιούν τις λύσεις ΑΙ της Microsoft;

Πώς μεγάλες ελληνικές επιχειρήσεις αξιοποιούν τις λύσεις ΑΙ της Microsoft;

Με εξαιρετικά γρήγορους ρυθμούς έχουν αρχίσει να υιοθετούν και οι μεγάλες επιχειρήσεις της Ελλάδας, τις εφαρμογές και λύσεις της τεχνητής νοημοσύνης (artificial intelligence) με το ΑΙ να εξελίσσεται σε βασικό κομμάτι της καθημερινότητας τους.

Αυτό ήταν ένα από τα βασικά συμπεράσματα του πρόσφατου Microsoft Envision Greece, της ελληνικής έκδοσης της παγκόσμιας πλατφόρμας του αμερικανικού τεχνολογικού κολοσσού ανταλλαγής απόψεων και τεχνογνωσίας, στο οποίο οι τρόποι αξιοποίησης των εφαρμογών ΑΙ αποτέλεσαν ένα από τα βασικά θέματα συζήτησης. Και όπως δήλωσαν στην κάμερα του CNN Greece, υψηλόβαθμα στελέχη ορισμένων εκ των μεγαλύτερων ελληνικών επιχειρηματικών οργανισμών, το ΑΙ αρχίζει να χρησιμοποιείται εκτενώς, βοηθώντας στην αύξηση της παραγωγικότητας και τη βελτίωση της παροχής υπηρεσιών προς τους πελάτες τους.

Ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα, είναι η περίπτωση του Ομίλου Fourlis με τον Διευθύνοντα Σύμβουλο Δημήτρη Βαλαχή να αναφέρεται στη χρήση chatbot από τη θυγατρική στη Βουλγαρία, το οποίο βοήθησε σημαντικά στην βελτίωση της εξυπηρέτησης των πελατών. «Αυτό ήταν το πρώτο βήμα, τώρα το επεκτείνουμε στην Ελλάδα και την Κύπρο αλλά βλέπουμε μπροστά πολύ περισσότερες ευκαιρίες» επεσήμανε ο κ. Βαλαχής, αναφερόμενος σε δυνατότητες όπως είναι η χρήση του ΑΙ για να βοηθάει τους πελάτες να βλέπουν τις επιλογές που έχουν όσον αφορά στα έπιπλα και στα προϊόντα που θα χρησιμοποιούν για την ανακαίνιση ενός δωματίου.

Ο κ. Βαλαχής αναμένει επίσης τη βελτίωση του τρόπου με τον οποίο λειτουργεί ένας οργανισμός όπως ο Όμιλος Fourlis, σε τομείς όπως είναι η αναζήτηση και σύγκριση πληροφοριών, η τιμολόγηση και οι προβλέψεις. «Είναι ένα ταξίδι που ξεκίνησε και κανείς δεν μπορεί να προβλέψει πώς θα είναι μετά από 5 χρόνια», τονίζει ο Διευθύνων Σύμβουλος του Ομίλου Fourlis.

Picture3.jpg

Δημήτρης Βαλαχής, Διευθύνων Σύμβουλος του Ομίλου Fourlis

Ένα από τα σημαντικότερα πλεονεκτήματα του ΑΙ είναι πως μπορεί να βοηθήσει σε πολλές περιπτώσεις καθημερινών εργασιών ενός οργανισμού. Το Copilot, ο «έξυπνος» ψηφιακός βοηθός της Microsoft αποτελεί ένα εξαιρετικό παράδειγμα του πώς μπορεί να γίνει αυτό και οι εταιρείες που είχαν πρόσβαση στη χρήση του, έχουν ήδη πάρει μία καλή γεύση των δυνατοτήτων του.

Ο Όμιλος ΤΙΤΑΝ αποτελεί ιδιαίτερη περίπτωση, δεδομένου ότι ήταν από τους πρώτους στον κλάδο του που επέλεξε να αξιοποιήσει εκτενώς τα ψηφιακά εργαλεία σε τομείς όπως είναι η βελτιστοποίηση της παραγωγής στα εργοστάσια, στην εφοδιαστική αλυσίδα και στην εξυπηρέτηση των πελατών. Το πιο πρόσφατο βήμα ήταν η χρήση του Copilot και όπως αναφέρει στο CNN Greece, ο Αντώνης Κύρκος, Chief Digital & Strategy Officer του Ομίλου ΤΙΤΑΝ, η εμπειρία από τη χρήση της συγκεκριμένης πλατφόρμας είναι ιδιαίτερα θετική. Μάλιστα, σύμφωνα με τον κ. Κύρκο, ένα από τα εργαλεία που τους έχει εντυπωσιάσει είναι το GitHub Copilot που έχει βοηθήσει στην επιτάχυνση της διαδικασίας για τη συγγραφή κώδικα και εφαρμογών. Όπως το Copilot έχει βοηθήσει τα στελέχη του Ομίλου ΤΙΤΑΝ που το χρησιμοποιούν στη συγγραφή κειμένων και άλλων εργασιών. Επίσης, όπως τονίζει ο κ. Κύρκος, βοηθά σημαντικά και στην αναζήτηση και σύνθεση πληροφοριών στο Διαδίκτυο. Κάτι που επιτρέπει στην επιτάχυνση των διαδικασιών αλλά και στην ενίσχυση της δημιουργικότητας και της παραγωγικότητας.

Σύμφωνα με τον κ. Κύρκο, η τεχνητή νοημοσύνη μπορεί να βοηθήσει στην αντιμετώπιση των σημαντικότερων προκλήσεων του κλάδου, όπως είναι η διαφοροποίηση σε επίπεδο προϊόντων, η κάλυψη των υψηλότερων απαιτήσεων των πελατών αλλά και η βιωσιμότητα και η ασφάλεια. «Σε όλες αυτές τις προκλήσεις, η τεχνητή νοημοσύνη μας έχει ήδη βοηθήσει», τονίζει το υψηλόβαθμο στέλεχος του ομίλου ΤΙΤΑΝ.

Picture4.jpg

Αντώνης Κύρκος, Chief Digital & Strategy Officer του Ομίλου ΤΙΤΑΝ

ΑΙ στον χρηματοπιστωτικό κλάδο

Από τους κλάδους τους οποίους το ΑΙ έχει αρχίσει να επηρεάζει, είναι ο χρηματοπιστωτικός κλάδος. Και στην Ελλάδα, οργανισμοί όπως η Τράπεζα Πειραιώς και η Eurobank αξιοποιούν εργαλεία όπως το Microsoft Copilot για να ενισχύσουν την παραγωγικότητα τους.

Όπως αναφέρει ο Χάρης Μαργαρίτης, Chief Operating Officer της Τράπεζας Πειραιώς, ο Όμιλος ήταν από τους πρώτους στην Ελλάδα που χρησιμοποίησε το Copilot και ήδη, αξιοποιείται η συγκεκριμένη πλατφόρμα από τμήματα που παράγουν περιεχόμενο και το πλάνο είναι η επέκταση του και σε άλλα τμήματα.

Picture5.jpg

Χάρης Μαργαρίτης, Chief Operating Officer της Piraeus

Σύμφωνα με τον κ. Μαργαρίτη, η πρόκληση είναι η αλλαγή του τρόπου με τον οποίο εργάζονται οι άνθρωποι, αλλά αυτό είναι κάτι που εκτιμά πως θα λυθεί και επισημαίνει την αξιοποίηση του ΑΙ σε διάφορες περιπτώσεις, όπως, για παράδειγμα, η ανάλυση των σχολίων στα app stores αλλά και το αποκαλούμενο lending Copilot που παράγει αυτόματα τα απαραίτητα έγγραφα για την εκχώρηση ενός δανείου.

Όσον αφορά στις αλλαγές που φέρνουν αυτά τα εργαλεία, ο κ. Μαργαρίτης υποστηρίζει ότι θα φέρει ακόμη μεγαλύτερη προσωποποίηση των προϊόντων προς τους πελάτες αλλά και ενίσχυση της παραγωγικότητας.

Η ενίσχυση της παραγωγικότητας είναι και από τα πλεονεκτήματα που έδωσε η χρήση των εργαλείων ΑΙ στη Eurobank, όπως αναφέρει ο Ανέστης Πετρίδης, Chief Information Officer του Ομίλου της Eurobank.

Picture6.jpg

Ανέστης Πετρίδης, Chief Information Officer του Ομίλου της Eurobank

Σύμφωνα με τον κ. Πετρίδη, η τεχνητή νοημοσύνη και ειδικά το generative AI αποτελεί βασικό κομμάτι της στρατηγικής της τράπεζας για το άμεσο μέλλον. Ο κ. Πετρίδης επισημαίνει ότι το Copilot έχει βοηθήσει σε καθημερινές εργασίες των εργαζομένων, όπως είναι η παραγωγή περιεχομένου αλλά και σε τομείς όπως είναι η ανάπτυξη εφαρμογών και η κυβερνοασφάλεια.

«Όλες οι μελέτες δείχνουν ότι η τραπεζική είναι από τους κλάδους που θα επηρεαστούν άμεσα από την τεχνητή νοημοσύνη» σημειώνει ο κ. Πετρίδης, προσθέτοντας ότι η Eurobank έχει ήδη ξεκινήσει την υλοποίηση ενός επενδυτικού πλάνου για την αξιοποίηση του ΑΙ.