Ο ψηφιακός μετασχηματισμός και το ESG στον πυρήνα του Φυσικό Αέριο Ελληνική Εταιρεία Ενέργειας
Στη σημερινή εποχή, οι εταιρείες καλούνται να αντιμετωπίσουν προκλήσεις αλλά και να εκμεταλλευτούν ευκαιρίες που σχετίζονται με την τεχνολογία, την καινοτομία, τον ψηφιακό μετασχηματισμό και την αυξανόμενη έμφαση στα κριτήρια ESG.
Αυτές οι παράμετροι όχι μόνο αναδιαμορφώνουν τη λειτουργία των βιομηχανιών, αλλά γενικότερα επαναπροσδιορίζουν τον ορισμό της επιτυχημένης και υπεύθυνης επιχειρηματικότητας.
Τεχνολογική καινοτομία και ψηφιακός μετασχηματισμός στο προσκήνιο
Η τεχνολογική καινοτομία έχει γίνει ο ακρογωνιαίος λίθος της λειτουργίας των σημερινών επιχειρήσεων. Από την τεχνητή νοημοσύνη μέχρι το blockchain και το Internet of Things (IoT), οι εξελίξεις στην τεχνολογία αναβαθμίζουν ριζικά κάθε πτυχή του τρόπου λειτουργίας των εταιρειών και της αλληλεπίδρασης με τους πελάτες. Είτε πρόκειται για τον εξορθολογισμό και τον εκσυγχρονισμό των διαδικασιών, είτε για τη βελτίωση των προσφερόμενων προϊόντων, οι εταιρείες που ασπάζονται την τεχνολογία και την καινοτομία βρίσκονται σε πλεονεκτική θέση στο ιδιαίτερα ανταγωνιστικό τοπίο του «σήμερα».
Επιπλέον, ο ψηφιακός μετασχηματισμός έχει καταστεί επιτακτική ανάγκη για τις εταιρείες που επιδιώκουν να παραμείνουν ανθεκτικές σε έναν ολοένα και πιο ψηφιακό κόσμο. Η πανδημία Covid-19, για παράδειγμα, επιτάχυνε τον ρυθμό της ψηφιοποίησης σε όλες τις βιομηχανίες ωθώντας τις εταιρείες, μεταξύ άλλων, να υιοθετήσουν την απομακρυσμένη εργασία και να ψηφιοποιήσουν τις λειτουργίες τους. Ως αποτέλεσμα, ο ψηφιακός μετασχηματισμός είναι πλέον όχι επιλογή, αλλά αναγκαιότητα για τις εταιρείες που θέλουν να ανταποκριθούν στις διαρκώς μεταβαλλόμενες ανάγκες των πελατών και των ενδιαφερομένων.
Στο πλαίσιο αυτό, το Φυσικό Αέριο Ελληνική Εταιρεία Ενέργειας σχεδιάζει πλατφόρμες, οι οποίες στοχεύουν στην καλύτερη εξυπηρέτηση και προστασία των καταναλωτών, παράλληλα με τις σχετικές πρωτοβουλίες από πλευράς κράτους, με στόχο την καταπολέμηση της γραφειοκρατίας. Μάλιστα, η εταιρεία προσφέρει τη δυνατότητα στους πελάτες να επιλέξουν οι ίδιοι αν προτιμούν τη φυσική ή ψηφιακή εξυπηρέτηση. Έτσι, μπορούν να επιλέξουν την ψηφιακή σύναψη συμβολαίου, η οποία μπορεί να γίνει υπογράφοντας ηλεκτρονικά αίτηση και αποστέλλοντας σχετικό σύνδεσμο, είτε την παραδοσιακή μέθοδο με την αποστολή email ή courier.
Η δε εξυπηρέτηση αναβαθμίζεται και αυτοματοποιείται ώστε οι καταναλωτές να εξυπηρετούνται εύκολα και απλά, εξοικονομώντας χρόνο. Συγκεκριμένα, το Φυσικό Αέριο Ελληνική Εταιρεία Ενέργειας έχει δημιουργήσει ειδική πλατφόρμα αυτοματοποιημένης 24/7 εξυπηρέτησης πελατών για 11 υπηρεσίες, ενώ έχει προβλέψει και για άμεση, αυτοματοποιημένη εξυπηρέτηση, χωρίς αναμονή, αλλά και για προσωπική επικοινωνία με συνεργάτες της εταιρείας σε ημέρα και ώρα που εξυπηρετεί τον εκάστοτε πελάτη.
Όσον αφορά στην τιμολόγηση και εξόφληση λογαριασμών, αυτή μπορεί να γίνει ηλεκτρονικά και, μάλιστα, την προτιμά το 90% των πελατών της εταιρείας. Επιπλέον, το Φυσικό Αέριο Ελληνική Εταιρεία έχει δημιουργήσει το myFysikoaerio, ένα μοντέρνο mobile app, για να μπορούν οι πελάτες της να έχουν πρόσβαση σε πληροφορίες και υπηρεσίες από το κινητό τους.
Σε αυτό το σημείο, αξίζει να σημειωθεί πως ψηφιακός εκσυγχρονισμός και μετασχηματισμός, χωρίς να έχει μια εταιρεία τον πελάτη στο επίκεντρο της λειτουργίας της, δεν νοείται. Γι’ αυτό και όλοι οι εργαζόμενοι στο Φυσικό Αέριο Ελληνική Εταιρεία Ενέργειας, εκπαιδεύονται κάθε μέρα για να προσφέρουν την καλύτερη εξυπηρέτηση στους πελάτες και να τους ενημερώνουν για τα καινοτόμα προϊόντα και υπηρεσίες που καλύπτουν τις ανάγκες τους.
ESG, όχι ένα ακόμα αρκτικόλεξο
Τα τελευταία χρόνια, αναγνωρίζεται ολοένα και περισσότερο η σημασία των κριτηρίων ESG, δηλαδή της περιβαλλοντικής και κοινωνικής υπευθυνότητας και της εταιρικής διακυβέρνησης, στη λήψη εταιρικών αποφάσεων. Οι επενδυτές, οι καταναλωτές και οι ρυθμιστικές αρχές δίνουν μεγαλύτερη έμφαση στις περιβαλλοντικές επιπτώσεις των εταιρειών, την κοινωνική ευθύνη και τις πρακτικές εταιρικής διακυβέρνησης. Οι εταιρείες που δίνουν προτεραιότητα σε επενδύσεις στο πλαίσιο των κριτηρίων ESG -όχι μόνο μετριάζουν τους κινδύνους αλλά αποτελούν τμήμα μίας βιώσιμης επιχειρησιακής στρατηγικής.
Το Φυσικό Αέριο Ελληνική Εταιρεία Ενέργειας, έχοντας ως στόχο την προσφορά νέων προϊόντων και υπηρεσιών σύμφωνα με τις πολιτικές της Ευρωπαϊκής Ένωσης για ουδέτερο αποτύπωμα άνθρακα έως το 2050, επενδύει σε νέες τεχνολογίες οι οποίες μειώνουν το περιβαλλοντικό της εταιρείας, αλλά και των πελατών της.
Στο πλαίσιο της «πράσινης» μετάβασης και των πρωτοποριακών επενδύσεων που προωθούν τη βιωσιμότητα, η εταιρεία έχει δημιουργήσει τον μεγαλύτερο και σύγχρονο σταθμό φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων στην Ελλάδα, σε συνεργασία με το Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος (ΚΠΙΣΝ). Ο σταθμός λειτουργεί 24 ώρες την ημέρα, βρίσκεται στο parking του ΚΠΙΣΝ και η φόρτιση παρέχεται δωρεάν στους επισκέπτες για ένα χρόνο. Μέχρι τώρα, περιλαμβάνει 25 σημεία φόρτισης, ισχύος 22kW, ενώ αναμένεται να τοποθετηθούν άλλοι 25 φορτιστές για να ολοκληρωθεί το έργο.
Εμπιστοσύνη που μετράει 167 χρόνια
Το Φυσικό Αέριο Ελληνική Εταιρεία Ενέργειας, έχοντας την υποστήριξη της μετόχου της, ΔΕΠΑ Εμπορίας, είναι μία εταιρεία που επενδύει συστηματικά στις νέες τεχνολογίες, με στόχο τον «συγκερασμό» ψηφιακού μετασχηματισμού και βιωσιμότητας υπό το πρίσμα του ESG. Αυτή η δέσμευση για δυναμική ανάπτυξη -οικονομική και όχι μόνο- είναι που, από το 1857, κάνει τους πελάτες να εμπιστεύονται την εταιρεία, καθιστώντας την τον ιστορικότερο πάροχο στη χώρα μας.
Δεν είναι τυχαίο που, ενώ η διεθνής και εγχώρια αγορά ενέργειας χαρακτηρίζεται από έντονες προκλήσεις σε ένα ανταγωνιστικό περιβάλλον, το Φυσικό Αέριο Ελληνική Εταιρεία Ενέργειας, έχει κερδίσει την εμπιστοσύνη 600.000 πελατών, είτε νοικοκυριών είτε επιχειρήσεων.
Γίνεται φανερό, λοιπόν, πως οι εταιρείες που ενσωματώνουν με επιτυχία τον ψηφιακό μετασχηματισμό και τη βιωσιμότητα στην επιχειρησιακή τους στρατηγική δεν «ευδοκιμούν» απλά σε μια εποχή γρήγορων εξελίξεων, αλλά έχουν θετικό κοινωνικό αντίκτυπο και δημιουργούν αξία για όλα τα ενδιαφερόμενα μέρη.