Γ. Οικονόμου: Ζητείται ταυτότητα για το ελληνικό λάδι
Με σημαία την ποιότητα και την αναγνωρισιμότητα σε διεθνές επίπεδο αρκετών περιοχών όπως είναι η Μεσσηνία, η Λέσβος, η Σητεία και η Λακωνία, το ελληνικό ελαιόλαδο επιδιώκει να ενισχύσει τα μερίδια αγοράς του σε παγκόσμιο επίπεδο, στοχεύοντας σε νέες, αναπτυσσόμενες αγορές.
Όπως εξηγεί ο Γιώργος Οικονόμου, γενικός διευθυντής του Συνδέσμου Ελληνικών Βιομηχανιών Τυποποίησης Ελαιολάδου (ΣΕΒΙΤΕΛ), έχουμε καταφέρει να διπλασιάσουμε τα τελευταία χρόνια τις εξαγωγές μας, οι οποίες φθάνουν πλέον τους 30 χιλιάδες τόνους με τον στόχο να παραμένει στις 50 χιλιάδες, ο οποίος χαρακτηρίζεται εφικτός.
«Επιδιώκουμε πλέον να τοποθετηθούμε στις μεγάλες αλυσίδες των διεθνών αγορών και όχι να απευθυνόμαστε στην ομογένεια» επισημαίνει ο κ. Οικονόμου, ο οποίος τονίζει ότι ο ανταγωνισμός είναι ιδιαίτερα έντονος τόσο από τους Ιταλούς όσο και από τους Ισπανούς που έχουν παρουσιάσει μεγάλη πρόοδο τα τελευταία χρόνια. Ο στόχος είναι να δημιουργήσουμε τη δική μας ταυτότητα που θα μας επιτρέψει να αποκτήσουμε ισχυρή παρουσία στις μεγάλες αγορές.
Σε κάθε περίπτωση, το ελαιόλαδο αποτελεί το «εθνικό προϊόν» της χώρας και δεν είναι τυχαίο ότι ο κλάδος επηρεάζει άμεσα περί τις 600 χιλιάδες οικογένειες. Η φετινή ελαιοκομική χρονιά χαρακτηρίζεται μεν μία από τις χειρότερες σε επίπεδο παραγωγής καθώς δεν θα ξεπεράσει τους 200-220 χιλιάδες τόνους, αλλά αυτό δεν αναμένεται να έχει κάποια αρνητική επίπτωση στις εξαγωγές, ενώ οδηγεί και σε καλύτερες τιμές για τους ελαιοπαραγωγούς.