Κυριαρχούν ο Alpha στην TV και το Newsbomb στο διαδίκτυο
Στροφή στη διαδικτυακή ενημέρωση πραγματοποιεί την τελευταία 5ετία το ελληνικό κοινό σύμφωνα με το Ινστιτούτο Reuters (2016) με το ελληνικό μηντιακό σύστημα να σφυροκοπείται ανελέητα από την οικονομική κρίση.
Σύμφωνα με το Digital News Report του Ινστιτούτου Reuters οι τηλεοπτικές παραγωγές το 2015 ήταν οι μισές σε σχέση με το 2010 ενώ η βιομηχανία του Τύπου, δέχτηκε ένα ισχυρό πλήγμα με την κυκλοφορία των Κυριακάτικων εφημερίδων να μειώνεται δραματικά σε σχέση με το 2009.
Όσον αφορά στα ψηφιακά μέσα, τα οποία επιλέγει μεγάλο μέρος του πληθυσμού για να ενημερωθεί, το Newsbomb.gr κατάφερε να διατηρήσει την πρωτοκαθεδρία του στην κορυφή της εμπιστοσύνης του αναγνωστικού κοινού, συγκεντρώνοντας ποσοστό 34%. Ακολουθούν το In.gr με ποσοστό 33% και το news247.gr με 28%, αλλά και σελίδες που ανήκουν σε δημοφιλείς δημοσιογράφους που έκαναν καριέρα στην ιδιωτική τηλεόραση όπως το zougla.gr του Μάκη Τριανταφυλλόπουλου (29%), το enikos. gr του Νίκου Χατζηνικολάου (28%) και το newsit.gr του Νίκου Ευαγγελάτου (25%). Τα site οικονομικών εφημερίδων, όπως το capital.gr και η naftemporiki.gr φαίνεται επίσης να προσελκύουν αρκετό κόσμο συγκεντρώνοντας μικρότερα ποσοστά της τάξεως του 20%, λόγω της βαρύτητας που έχουν αποκτήσει οι οικονομικές ειδήσεις στην Ελλάδα την περίοδο της κρίσης.
Όσο αφορά στα τηλεοπτικά μέσα, πάνω από το 1/3 των ερωτηθέντων της έρευνας και συγκεκριμένα το 38% δήλωσε ότι επιλέγει την ΕΡΤ για την ενημέρωσή του. Στην Ιδιωτική τηλεόραση, τόσο τα στοιχεία των ερευνών όσο τα ποσοστά της τηλεθέασης δείχνουν ότι ο ALPHA έρχεται πρώτος στις προτιμήσεις του κοινού αγγίζοντας το 50% και ξεπερνώντας τον ΑΝΤ1 (44%) και το MEGA (43%), τα οποία αποτελούσαν τα δύο μεγαλύτερα ραδιοτηλεοπτικά μέσα ήδη από το ξεκίνημα της Ιδιωτικής τηλεόρασης, πριν από 26 χρόνια.
Επιπλέον, ο SKAI, ο ποίος κάλυπτε τις πολιτικές εξελίξεις το 2015 έρχεται δεύτερος στη λίστα, με το 48% του κοινού να τον επιλέγει για την ενημέρωσή του.
Στα έντυπα μέσα, οι πιο δημοφιλείς εφημερίδες είναι εκείνες που ανήκουν σε δημοσιογράφους που έγιναν γνωστοί κυρίως από την τηλεόραση, όπως το Πρώτο Θέμα που συγκεντρώνει το 17% του κόσμου και η Real News με ποσοστό 20%, ενώ στις τελευταίες θέσεις της λίστας εμφανίζονται εφημερίδες όπως η Καθημερινή (14%) και το Βήμα (13%).
Τέλος, σύμφωνα με το Digital News Report του Ινστιτούτου Reuters, η εμπιστοσύνη στα M.M.E. και τους δημοσιογράφους κυμαίνονται σε χαμηλά επίπεδα που πρέπει να βάλουν σε σκέψεις δημοσιογράφους, ιδιοκτήτες ΜΜΕ και συνδικαλιστικές ενώσεις. Πιο συγκεκριμένα μόλις το 11% δήλωσε ότι εμπιστεύεται τους δημοσιογράφους καθώς τους έχει συνδέσει με τη διαφθορά και τους θεωρεί υπεύθυνους για την κρίση στη χώρα. Ενδεικτικά, μόνο το 7% των Ελλήνων χρηστών του διαδικτύου υποστηρίζει πως τα Μέσα Ενημέρωσης είναι ανεξάρτητα από αθέμιτη πολιτική επιρροή, ενώ μόνο το 5% πως δεν επηρεάζονται από επιχειρηματικά συμφέροντα.
Η χρήση προγραμμάτων ad-blocking είναι ιδιαιτέρως αυξημένη με το 36% των χρηστών να έχει εγκαταστήσει στον υπολογιστή του ένα πρόγραμμα που εμποδίζει τις διαφημίσεις. Επιπλέον, οι Έλληνες φαίνεται να χρησιμοποιούν τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης για ενημερωτικούς σκοπούς (74%) και μάλιστα σε υψηλότερο βαθμό από όσο οι χρήστες σε άλλες χώρες.