Στο 1 δισ. δολάρια η αγορά έξυπνων οικιακών συσκευών στην ΕΕ
Οι μεγάλες συνδεδεμένες οικιακές συσκευές, όπως «έξυπνα» ψυγεία και πλυντήρια, έχουν πλέον μερίδιο της τάξεως του 3% στην Ευρώπη, που αντιστοιχεί σε αξία σε περίπου 1 δισ. δολ. ετησίως, σύμφωνα με έκθεση της GfK.
Το 1/5 των εσόδων της αγοράς των μεγάλων οικιακών συσκευών στην Ευρώπη παράγεται μέσω online πωλήσεων. Μάλιστα η συγκεκριμένη αγορά συνεχίζει να διευρύνεται, αν και το συγκεκριμένο χαρακτηριστικό της συνδεσιμότητας αυξάνει την τιμή των συσκευών, προσθέτοντας κατά μέσο όρο 50% στην τιμή σε σύγκριση με τις συμβατικές οικιακές συσκευές.
Στη Δυτική Ευρώπη, η συγκεκριμένη αγορά αυξήθηκε κατά 5% τόσο σε όγκο (μονάδες που πωλούνται) όσο και σε αξία τους πρώτους έξι μήνες του 2016. Αυτή η επίδοση συνδέεται, κυρίως, με τις θετικές τάσεις των πωλήσεων στην Ολλανδία (συν 8%), στη Γαλλία και στη Σουηδία (έκαστη με 6%). Αν αυτή η τάση συνεχιστεί σε όλο το δεύτερο μισό του έτους, η ευρωπαϊκή αγορά θα επιτύχει πωλήσεις ρεκόρ των 32 δισ. ευρώ το 2016, όπως αναφέρεται στην ανάλυση της GfK.
Σύμφωνα με την GfK, το οποίο αποτυπώνει την πορεία της παγκόσμιας αγοράς των μεγάλων οικιακών συσκευών, άλλο ένα σημαντικό χαρακτηριστικό, που δίνει τον τόνο στον κλάδο, είναι ότι πλέον όλο και περισσότεροι καταναλωτές πραγματοποιούν τις αγορές τους οnline.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της εταιρείας, κατά το πρώτο εξάμηνο του 2016 οι online πωλήσεις μεγάλων οικιακών συσκευών αποτελούσαν ποσοστό 35% του συνόλου σε χώρες όπως η Βρετανία και η Τσεχία. Από τα ίδια στοιχεία προκύπτει ότι ο ρυθμός ανάπτυξης των ηλεκτρονικών πωλήσεων μεγάλων οικιακών συσκευών είναι σχεδόν τρεις φορές υψηλότερος σε σχέση με το παραδοσιακό offline κανάλι, με τις online πωλήσεις να αυξάνονται κατά 12% σε σχέση με έναν χρόνο νωρίτερα.
Συνολικά, η GfK εκτιμά ότι τα έσοδα της παγκόσμιας αγοράς μεγάλων οικιακών συσκευών θα διαμορφωθούν στα επίπεδα των 166 δισ. ευρώ το 2016, παρουσιάζοντας μια μάλλον υποτονική ανάπτυξη της τάξεως του 1%.