ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Lidl Ελλάς: Επένδυση 100 εκατ. σε κέντρο logistics - Δεύτερος «παίκτης» στην ελληνική αγορά

Lidl Ελλάς: Επένδυση 100 εκατ. σε κέντρο logistics - Δεύτερος «παίκτης» στην ελληνική αγορά

Νέα επένδυση ύψους περίπου 100 εκατ. ευρώ για τη δημιουργία, έως το 2029, ενός νέου κέντρου διανομής στην Ελευσίνα επιφάνειας 60.000 τ.μ, σχεδιάζει η Lidl Ελλάς η οποία επιπλέον, «τρέχει» για την περίοδο 2024-2025 πλάνο επενδύσεων άνω των 100 εκατ. ευρώ.

Η αλυσίδα, αποτελεί αυτή τη στιγμή τον νούμερο 2 «παίκτη» στην ελληνική αγορά του οργανωμένου λιανεμπορίου, όπως αποκάλυψε κατά τη διάρκεια δημοσιογραφικής εκδήλωσης ο πρόεδρος της διοίκησης της εταιρείας, Martin Brandenburger.

«Για να απαντήσουμε σε ένα διαχρονικό σας ερώτημα, ναι, είμαστε υπερήφανοι που με τα 231 καταστήματα στην Ελλάδα βρισκόμαστε στη 2η θέση του ελληνικού λιανεμπορίου τροφίμων» ανέφερε χαρακτηριστικά. Σημειώνεται ότι με βάση τους δημοσιευμένους ισολογισμούς του 2023 - η Lidl Eλλάς δεν δημοσιεύει ισολογισμό- στην πρώτη θέση από πλευράς τζίρου είναι η αλυσίδα Σκλαβενίτης με τζίρο 4,3 δισ. ευρώ (5,16 δισ. ευρώ σε επίπεδο ομίλου) ενώ η ΑΒ Βασιλόπουλος που ακολουθεί, εμφάνισε κύκλο εργασιών 1,97 δισ. ευρώ.

Ο κ. Brandenburger υπενθύμισε ότι από το 1999 και το πρώτο της κατάστημα στην Ελλάδα, μέχρι και σήμερα η Lidl Ελλάς έχει επενδύσει στην χώρα μας πάνω από 1,4 δισ. ευρώ. Αναφερόμενος στη νέα μεγάλη επένδυση, σημείωσε ότι «χάρη σε αυτή, ενισχύουμε το συγκριτικό πλεονέκτημα της καθημερινής τροφοδοσίας φρέσκων προϊόντων στα καταστήματά μας σε όλη την Ελλάδα, ένα στοιχείο που μας ξεχωρίζει από την υπόλοιπη αγορά».

Σε ό,τι αφορά το ζήτημα των τιμών και των πληθωριστικών πιέσεων ανέφερε πως «δεν εφαρμόζουμε απλώς τα κυβερνητικά μέτρα, αλλά σχεδιάζουμε και εφαρμόζουμε και δικές μας πρωτοβουλίες με στόχο την επιπλέον ελάφρυνση του οικογενειακού προϋπολογισμού. Μειώνουμε δηλαδή τις τιμές σε προϊόντα που πραγματικά έχουν σημασία για την ποιότητα της καθημερινής μας ζωής».

Ενδεικτικά σημείωσε ότι τον τελευταίο χρόνο η εταιρεία προχώρησε σε μόνιμες μειώσεις τιμών σε 578 προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας. «Ο εσωτερικός πληθωρισμός μειώθηκε 1% αυτή τη χρονιά, αυτό σημαίνει πρακτικά ότι μειώθηκαν οι τιμές στα ράφια των καταστημάτων μας. Επιπλέον, όλα τα προϊόντα Non-Food είναι φθηνότερα κατά 13% σε σχέση με πέρυσι» όπως εξήγησε ο κ. Martin Brandenburger.

Ο πρόεδρος της διοίκησης της Lidl εστίασε και στις συνεργασίες που αναπτύσσει η εταιρεία με Έλληνες παραγωγούς, επισημαίνοντας πως το 2023 «προωθήσαμε πάνω από 400 προμηθευτές, σε 31 χώρες, συμπεριλαμβανομένων των ΗΠΑ, 1.624 κωδικούς, από 409 προμηθευτές, δημιουργώντας κύκλο εργασιών σχεδόν 0,5 δισ. ευρώ».

Το οικονομικό - κοινωνικό αποτύπωμα της εταιρείας

Σύμφωνα με την 9η Μελέτη Κοινωνικο-οικονομικής Επίδρασης που παρουσίασε η εταιρεία, το 2023, για πρώτη φορά η συνεισφορά της στο ΑΕΠ ανήλθε σε πάνω από 1 δισ. ευρώ, που αντιστοιχεί στο 0,53% του εθνικού ΑΕΠ. Κάθε 1 ευρώ άμεσης επένδυσής της δημιουργεί 3,68 ευρώ προστιθέμενης αξίας στην οικονομία. Από το 1999 έως το 2023, κατέγραψε άλμα της τάξεως του 1.613% στην προστιθέμενη αξία που προσφέρει στην Ελλάδα.

Στήριξε συνολικά 35.800 θέσεις το 2023, όπου κάθε θέση εργασίας υποστηρίζει επιπλέον 4,3 θέσεις στο σύνολο της ελληνικής αγοράς εργασίας. Επιπλέον, η δραστηριότητα της εταιρείας συμβάλλει στα κρατικά έσοδα, με συνολική φορολογική συνεισφορά 417 εκατ. ευρώ, καταγράφοντας αύξηση 1.567% από το 1999.

Από την 1η Δεκεμβρίου 2023 η η Lidl Ελλάς καθιέρωσε τον κατώτατο μισθό πλήρους απασχόλησης στα 1.000 ευρώ μικτά για όλους τους εργαζομένους της, οι οποίοι σχεδόν στο σύνολό τους έχουν συμβάσεις αορίστου χρόνου, ενώ προχώρησε και σε επιπρόσθετη παροχή αξίας 1.000.000 ευρώ με διατακτικές τροφίμων ολοκληρώνοντας την υλοποίηση ενός πακέτου μισθολογικών αυξήσεων και επιπρόσθετων παροχών συνολικής αξίας 7 εκατ. ευρώ, το οποίο ανακοινώθηκε τον περασμένο Φεβρουάριο.

Οι επενδύσεις τη, τέλος, σε κοινωνικές και περιβαλλοντικές δράσεις για το 2023, ανήλθαν συνολικά σε 1,29 εκατ. ευρώ.