ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Πόλος έλξης επενδύσεων η αγορά των αθλητικών ειδών

pixabay

Mε διψήφιους ρυθμούς αναπτύσσεται την τελευταία τριετία η αγορά των αθλητικών ειδών στη Νοτιοανατολική Ευρώπη ενώ προβλέπεται πως μέχρι το 2026 θα προσεγγίσει τα 3,7 δισ. ευρώ.

Οι συνήθειες που υιοθετήθηκαν κατά την περίοδο της πανδημίας, με τη στροφή πολλών καταναλωτών προς την άθληση, έναν πιο υγιεινό τρόπο ζωής αλλά και έναν πιο «άνετο» τρόπο ένδυσης, διαδραμάτισαν καθοριστικό ρόλο στην ανοδική αυτή πορεία και την αναδιαμόρφωση των χαρακτηριστικών της αγοράς. Ενδεικτική είναι η μεγάλη ανάπτυξη που γνωρίζει τα τελευταία χρόνια η κατηγορία του Athleisure ή αλλιώς «αθλητικά μόδας», η οποία εκτιμάται πως τα επόμενα χρόνια θα «τρέξει» με ρυθμούς της τάξεως του 6%-7%.

Nέες επενδύσεις, deals και καινούριες αφίξεις

Στο πλαίσιο αυτό, ο κλάδος των αθλητικών ειδών αναδεικνύεται ιδιαίτερα ελκυστικός για νέες επενδύσεις ενώ πέραν των παραδοσιακών μεγάλων «παικτών» που συνεχίζουν να αναπτύσσονται, προσελκύει παράλληλα το ενδιαφέρον και νέων επιχειρηματικών σχημάτων, όπως δείχνουν οι κινήσεις που γίνονται στην εγχώρια αγορά το τελευταίο διάστημα.

Καινούρια άφιξη αποτελεί η νέα ελληνική startup, Ena Athletics, η οποία εστιάζει σε προϊόντα που απευθύνονται σε δρομείς και αθλητές, λανσάροντας τις προηγούμενες μέρες στην αγορά το πρώτο αθλητικό running παπούτσι υψηλών προδιαγραφών. Διατίθεται αρχικά σε ένα flagship κατάστημα στο εμπορικό κέντρο Golden Hall αλλά και μέσω διαδικτύου ενώ απέσπασε ήδη τα πρώτα θετικά σχόλια από τους περίπου 300 αθλητές που το φόρεσαν κατά τον πρόσφατο μαραθώνιο της Αθήνας.

Στην επενδυτική ομάδα της Ena Athletics μετέχουν ο Αλέξανδρος Λάτσης, δευτερότοκος γιος του Σπύρου Λάτση, ο Peter Ruppe, πρώην στέλεχος της Nike και ο Manuele Bianchi, ο οποίος είναι και ο σχεδιαστής του παπουτσιού. Σύμφωνα με όσα ανέφερε στην παρουσίαση του παπουτσιού, ο Chief Operating Officer, Θωμάς Θωμαΐδης, η εταιρεία αναμένει αρχικά την απήχηση που θα έχει στο κοινό ώστε με αντίστοιχους ρυθμούς να προχωρήσει στον περαιτέρω σχεδιασμό για την ανάπτυξή της. Έχοντας στα πλάνα της, να συνεχίσει και με άλλα προϊόντα που θα καλύπτουν διαφορετικές ανάγκες στην κατηγορία του running όπως και νέα σημεία διάθεσης του προϊόντος.

Στις σημαντικές κινήσεις των τελευταίων μηνών συγκαταλέγεται και το deal της Fourlis με τη Foot Locker, τον αμερικανικό κολοσσό στo λεγόμενο «sneaker culture», μέσω του οποίου ο Όμιλος Fourlis ενισχύει την παρουσία που ήδη έχει στην αγορά των αθλητικών ειδών με την Intersport. H συμφωνία προβλέπει την εξαγορά του υπάρχοντος δικτύου της Foot Locker σε Ελλάδα και Ρουμανία (συνολικά 6 καταστήματα και ένα e-shop) και την επέκτασή του σε 6 επιπλέον χώρες (Βουλγαρία, Κύπρο, Σλοβενία, Κροατία, Βοσνία & Ερζεγοβίνη και Μαυροβούνιο) με μακροπρόθεσμο στόχο, τα πάνω από 100 συνολικά, φυσικά καταστήματα Foot Locker, σε 8 χώρες της νοτιοανατολικής Ευρώπης παράλληλα με 8 ηλεκτρονικά καταστήματα. Η αφετηρία γίνεται από τη Βουλγαρία, με το πρώτο κατάστημα στη Σόφια, όπου η Fourlis έχει προχωρήσει στην απόκτηση αλυσίδας τριών καταστημάτων, τα οποία λειτουργούσαν υπό το σήμα Collective.

Την προηγούμενη τριετία, ηχηρό για τον εγχώριο κλάδο ήταν το deal JD Sports- Cosmos Sport το 2021, με τον βρετανικό κολοσσό να αποκτά το 80% της ελληνικής εταιρείας. Το brand JD Sports έκανε την είσοδό του στη χώρα μας τον Σεπτέμβριο του 2022 με πρώτο κατάστημα στο Smart Park, μέσα στο 2023 λειτούργησαν συνολικά 17 νέα καταστήματα Cosmos Sport και JD Sports σε Ελλάδα και Κύπρο ενώ πρόσφατα άνοιξε τις πόρτες του και το νέο flagship κατάστημα JD Sports στην καρδιά της Αθήνας, σε νεοκλασικό κτήριο της Ερμού, συνολικής επιφάνειας 1.331 τ.μ.

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

× Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies. Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε τους Όρους Χρήσης