Περιστέρης: Να καταστεί η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ κυρίαρχη δύναμη στις υποδομές σε ευρωπαϊκό επίπεδο
Την έγκριση της προτεινόμενης συναλλαγής με τη Masdar, για την πώληση στην τελευταία του ποσοστού που κατέχει η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ στη θυγατρική μας ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ, έναντι του ποσού των 20 ευρώ ανά μετοχή, είχε θέμα η σημερινή έκτακτη γενική συνέλευση του Ομίλου.
Πρόκειται για μια συναλλαγή, η οποία, σύμφωνα με τον Πρόεδρο & Διευθύνων Σύμβουλο της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ Γιώργο Περιστέρη, θα φέρει επιπλέον ρευστότητα 900 εκατ. ευρώ στα ταμεία του Ομίλου, ενώ παράλληλα θα βελτιώσει περαιτέρω το χρηματοδοτικό του προφίλ, καθώς θα αφαιρεθεί και σχετικός δανεισμός ύψους 1,1 δισ. ευρώ.
«Είναι σημαντικό να τονιστεί ότι η ανωτέρω συμφωνία, προβλέπει τη δυνατότητα συμμετοχής της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ στη νέα γενιά των επενδύσεων στην παραγωγή κι αποθήκευση καθαρής ενέργειας που θα υλοποιήσει στο μέλλον η ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ, όπως μεταξύ άλλων στα έργα αντλησιοταμίευσης και στα υπεράκτια αιολικά πάρκα» ανέφερε ο κ. Περιστέρης στην τοποθέτηση του.
Παράλληλα, πρόσθεσε πως «η συμμετοχή αυτή θα διατηρήσει την επενδυτική μας παρουσία σε πολλά υποσχόμενους νέους τομείς ενεργειακών υποδομών, ενώ λειτουργεί προς όφελος και της θυγατρικής μας ΤΕΡΝΑ που διατηρεί πρωταγωνιστικό ρόλο στην κατασκευή καίριας σημασίας ενεργειακών έργων».
«Η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ έχει πράγματι κατακτήσει ηγετική θέση στους τομείς των κατασκευών και των παραχωρήσεων, έχοντας πλέον στο χαρτοφυλάκιό της έργα και υποδομές πολύ μεγάλης αξίας, που διασφαλίζουν ένα ακόμα καλύτερο μέλλον για τους εργαζόμενους, τους συνεργάτες και φυσικά τους μετόχους μας, όλους εσάς» εξήγησε.
Πρωταγωνιστικός ο ρόλος της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ στον ΒΟΑΚ
«Στον τομέα των μεταφορικών υποδομών, εξασφαλίσαμε πρωταγωνιστικό ρόλο στο έργο του ΒΟΑΚ, που αποτελεί το μεγαλύτερο έργο αυτοκινητοδρόμου αυτή την περίοδο στην Ευρώπη.
Επίσης, εμπλουτίζουμε το χαρτοφυλάκιό μας με νέα έργα διαχείρισης απορριμμάτων στην περιοχή της Δυτικής Μακεδονίας με συνολικό προϋπολογισμό της τάξης των 450 εκατ. ευρώ και δυναμικότητας άνω τον 300.000 τόνων που καθιστούν τον Όμιλο πρωταγωνιστή και σε αυτό το κομμάτι της αγοράς σε συνδυασμό με τα έργα της Ηπείρου και της Πελοποννήσου, που ήδη βρίσκονται σε λειτουργία.
Κι επιπλέον, όπως σε ανύποπτο χρόνο σας είχαμε ενημερώσει, επεκτεινόμαστε και στα έργα διαχείρισης υδάτινων πόρων, στα οποία έχουμε στρέψει δυναμικά το ενδιαφέρον μας, καταγράφοντας τα πρώτα επιτυχημένα αποτελέσματα».
Τα επόμενα βήματα
Σε ό,τι αφορά στο μέλλον, ο Γιώργος Περιστέρης τόνισε πως η συνεισφορά του κλάδου των Παραχωρήσεων στις οικονομικές επιδόσεις του Ομίλου θα αυξηθεί σημαντικά τις επόμενες περιόδους με την εμπορική λειτουργία διαφόρων νέων έργων.
Αυτό έχει ξεκινήσει ήδη με τη νωρίτερα του αναμενόμενου έναρξη της παραχώρησης της Αττικής Οδού.
Σε αυτό το πλαίσιο τόνισε πως «αυτό που επετεύχθη, δηλαδή η απολύτως ομαλή μετάβαση του αυτοκινητοδρόμου από τον προηγούμενο παραχωρησιούχο στον Όμιλό μας ήταν ένα πολύ δυσκολο και πολύπλοκο εγχείρημα που ολοκληρώθηκε σε λίγες μόλις ημέρες, ενώ αρχικά προγραμματιζόταν να γίνει εντός πέντε μηνών».