Στο δικαστήριο το επόμενο επεισόδιο της διαμάχης Viva με SoftOne – Entersoft
Σε σίριαλ εξελίσσεται η διαμάχη που έχει ξεσπάσει μεταξύ της Viva και των SoftOne και Entersoft αναφορικά με τις χρεώσεις των δύο εταιρειών επιχειρηματικού λογισμικού όσον αφορά στη διασύνδεση των εφαρμογών τους με τα POS της πρώτης αλλά και άλλων παρόχων πληρωμών (acquirers).
Το επόμενο επεισόδιο είναι προγραμματισμένο για αύριο (8 Οκτωβρίου) οπότε και είναι προγραμματισμένη να εξεταστεί η αίτηση ασφαλιστικών μέτρων που έχει καταθέσει η Viva ζητώντας την έκδοση προσωρινής διαταγής προκειμένου να σταματήσουν οι SoftOne και Entersoft την πρακτική που ακολουθούν αυτή τη στιγμή.
Η διαμάχη ξεκίνησε πριν περίπου 10 ημέρες με την αποστολή του πρώτου εξωδίκου από την πλευρά της Viva προς τις SoftOne και Entersoft όπου κατήγγειλε ότι έχει δεχθεί σωρεία παραπόνων από πελάτες της που ανέφεραν ότι οι δύο εταιρείες επιχειρηματικού λογισμικού τους χρέωναν προκειμένου να πραγματοποιηθεί η διασύνδεση των εφαρμογών τους με το POS της Viva αλλά δεν υπήρχε χρέωση για τη διασύνδεση με τα τερματικά των Wordline και Euronet (epay). Και η κίνηση αυτή, σύμφωνα με την άποψη της Viva, είχε ουσιαστικά ως αποτέλεσμα πελάτες της να μετακινηθούν προς τις Worldline και Euronet. Σημειωτέον πως η SoftOne έχει εμπορικές συνεργασίες τόσο με τη Wordline και τη Euronet, ενώ η Entersoft μόνο με τη δεύτερη.
Η απάντηση SoftOne - Entersoft
SoftOne και Entersoft απάντησαν στις αρχές της εβδομάδας με δικά τους εξώδικα προς τη Viva όπου ανέφεραν ότι οι καταγγελίες της τελευταίας για καταχρηστική και αθέμιτη συμπεριφορά δεν ισχύουν, υποστηρίζοντας πως υπάρχει κόστος για την ανάπτυξη της εφαρμογής διασύνδεσης του ERP με το POS και ότι το κόστος αυτό το «απορροφούσαν» Worldline και Euronet. Σημειώνεται πως το κόστος αυτό ανέρχεται στα 50 ευρώ ανά τερματικό και ανά έτος στην περίπτωση της Entersoft, όπως προκύπτει από το εξώδικο της προς τη Viva, και στα 25-50 ευρώ σε εκείνη της Softone, σύμφωνα με το αντίστοιχο εξώδικο της τελευταίας.
Στα εξώδικα τους τόσο η SoftOne όσο και η Entersoft υποστηρίζουν πως η χρέωση είναι χαμηλή και σημειώνουν ότι «παρόμοια εργαλεία διασύνδεσης ήδη διατίθενται στην αγορά με αντίστοιχες ή και υψηλότερες χρεώσεις από ανταγωνιστές μας, ενώ και η εταιρεία σας (σ.σ. η Viva), η οποία επίσης παρέχει στους εμπόρους υπηρεσίες που επιβάλλονται από τη νομοθεσία (αποδοχή καρτών, διάθεση τερματικών POS) εξ όσων γνωρίζουμε χρεώνει για τις υπηρεσίες αυτές το τίμημα που η ίδια κρίνει εύλογο. Συνεπώς οι ισχυρισμοί σας περί δήθεν «μεγάλων χρεώσεων» είναι απολύτως ανακριβείς».
Νέο εξώδικο από τη Viva
Η Viva, όμως, επέστρεψε με νέο εξώδικο την περασμένη Πέμπτη και ενώ παράλληλα είχε αποσταλεί email σε όλο το πελατολόγιο της προκειμένου να συγκεντρωθούν αναφορές από πελάτες για το συγκεκριμένο θέμα.
Στο εξώδικο γίνεται αναφορά στη δημόσια δήλωση του γενικού διευθυντή της Worldline Greece, Ιωάννη Κιτιξή ότι η εταιρεία δεν απορροφά κάποιο κόστος καθώς η διασύνδεση δεν γίνεται από τους παρόχους διεκπεραίωσης συναλλαγών αλλά από τις εταιρείες λογισμικού, την εφαρμογή ERP των οποίων έχει εγκαταστήσει η κάθε επιχείρηση. Δήλωση που, σύμφωνα με τη Viva, αφήνει έκθετες τις δύο εταιρείες επιχειρηματικού λογισμικού και επιβεβαιώνει τη θέση της Viva για «διακριτική μεταχείριση και αθέμιτες πρακτικές».
Στο εξώδικο, όμως, επισημαίνετε και μία δεύτερη παράμετρος. Σύμφωνα με καταγγελίες που συγκέντρωσε η Viva, ορισμένες εκ των οποίων επισυνάπτονται στο εξώδικο, το πρόβλημα είναι ότι συνεργάτες των δύο εταιρειών επιχειρηματικού λογισμικού επικαλούνται «ανυπόστατα κωλύματα όσον αφορά τη δυνατότητα διασύνδεσης των τερματικών POS και εν γένει των ολοκληρωμένων λύσεων πληρωμών που προσφέρει η Viva» με τα ERP και συστήματα τιμολόγησης της SoftOne και της Entersoft. Κάτι που, σύμφωνα με τη Viva, έχει οδηγήσει σε αλλαγή παρόχου πληρωμών λόγω της πίεσης που υπήρχε με τις προθεσμίες συμμόρφωσης όσον αφορά τη διασύνδεση ERP με POS. Σημειωτέον πως η αρχική προθεσμία για την ολοκλήρωση της διασύνδεσης ήταν για τις 30 Σεπτεμβρίου αλλά πλέον πήρε παράταση μέχρι τις 29 Νοεμβρίου.
Σύμφωνα με τη Viva, τέτοιο τεχνικό κώλυμα δεν μπορεί να υφίσταται δεδομένης της πλατφόρμας που έχει αναπτύξει η εταιρεία, χάρη στην οποία όλα τα τερματικά και εφαρμογές αναβαθμίζονται απευθείας. Με τη Viva να έχει ολοκληρώσει όλες τις απαιτούμενες τεχνικές εργασίες προκειμένου να υποστηρίζει τη διασύνδεση με τις ERP εφαρμογές της SoftOne και της Entersoft, αν υπήρχε πρόβλημα θα έπρεπε να μην μπορεί να διασυνδεθεί κανένα POS της Viva με τις ERP εφαρμογές των δύο εταιρειών λογισμικού. Αλλά αυτό δεν φαίνεται να ισχύει, καθώς έχουν γίνει πετυχημένες διασυνδέσεις σε πελάτες με POS της Viva και ERP εφαρμογές των SoftOne και Entersoft.