ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Volkswagen: Περίοδο χάριτος δύο χρόνων για να γυρίσει την κατάσταση βλέπει ο οικονομικός διευθυντής

Volkswagen: Περίοδο χάριτος δύο χρόνων για να γυρίσει την κατάσταση βλέπει ο οικονομικός διευθυντής

Από τη σύσκεψη στην έδρα της Volkswagen

Moritz Frankenberg/pool photo via AP

Ένα με δύο χρόνια έχει στη διάθεσή της η Volkswagen να προσαρμοστεί στις συνθήκες της αγοράς και στη μείωση των πωλήσεων αυτοκινήτων προειδοποιεί ο οικονομικός διευθυντής  της εταιρίας, Άρνο Άντλιτζ, την ώρα που η εταιρία προσπαθεί να δικαιολογήσει τις προτάσεις που έχουν γίνει για κλείσιμο των εργοστασιών της στη Γερμανία για πρώτη φορά στην ιστορία της.  

Οι ιθύνοντες του γίγαντα της αυτοκινητοβιομηχανίας ενημέρωσαν τους εργαζομένους κατά τη διάρκεια συνάντησης στην έδρα της εταιρίας στο Βόλφσμπουργκ την Τετάρτη (4/9) ότι αναμένει να πουλήσει 500.000 λιγόερα αυτοκίνητα από ότι πριν το ξέσπασμα του Covid «ισοδύναμο με δύο εργοστάσια» και ότι από τα στοιχεία προκύπτει ότι οι οι πωλήσεις δεν θα επιστρέψουν στα επίπεδα του 2019.

Η Volkswagen, όπως αναφέρει ο Guardian αποκάλυψε τη Δευτέρα (2/9) στο συμβούλιο εργαζομένων της τα σχέδια για το κλείσιμο δύο γερμανικών εργοστασίων, το ένα που κατασκευάζει αυτοκίνητα και το άλλο εξαρτήματα, προκαλώντας την οργή των εκπροσώπων του προσωπικού και των πολιτικών.

Τα σχέδια της εταιρίας αποτελούν σημαντικό πρόβλημα για τον καγκελάριο Όλαφ Σολτς, ο κυβερνητικός συνασπισμός του οποίου βρίσκεται υπό σοβαρή πίεση μετά την ήττα στις εκλογές στο γερμανικό κρατίδιο της Θουριγγίας από την Alternative für Deutschland (ΑfD). Ήταν η πρώτη φορά που ένα ακροδεξιό κόμμα κέρδισε εκλογές σε κρατίδιο από την περίοδο των Nαζί.

Η Volkswagen ήταν δεύτερη μετά την ιαπωνική Toyota στις πωλήσεις οχημάτων το 2023. Περισσότερο από οποιαδήποτε άλλη εταιρεία, η VW είναι εμβληματική της πανίσχυρης αυτοκινητοβιομηχανίας της Γερμανίας, η οποία υπήρξε μία από τις δυνάμεις που έκαναν τη χώρα τη βιομηχανική καρδιά της Ευρώπης. Απασχολεί 300.000 άτομα στη Γερμανία από ένα παγκόσμιο εργατικό δυναμικό 650.000 ατόμων.

Ωστόσο, η Volkswagen και άλλοι Ευρωπαίοι ανταγωνιστές άργησαν να αγκαλιάσουν τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, γεγονός που τους έχει φέρει σε μειονεκτική θέση, καθώς οι ανταγωνιστές από την Κίνα στοχεύουν στην Ευρώπη για να πουλήσουν τα φθηνότερα ηλεκτρικά αυτοκίνητά τους.

Ο οικονομικός διευθυντής του ομίλου Volkswagen, δήλωσε ότι η αυτοκινητοβιομηχανία έχει «ένα χρόνο, ίσως δύο χρόνια, για να αλλάξει τα πράγματα».

Η Volkswagen δήλωσε ότι οι πωλήσεις αυτοκινήτων στην Ευρώπη δεν θα επιστρέψουν στα 16 εκατ. σε όλη την αγορά το 2019 - πριν η πανδημία διαταράξει τις παγκόσμιες αλυσίδες εφοδιασμού και οι ελλείψεις σε τσιπ ημιαγωγών υπολογιστών, ειδικότερα, επιβράδυναν την παραγωγή αυτοκινήτων.

«Η αγορά στην Ευρώπη έχει ανακάμψει από τότε - αλλά δεν θα επιστρέψει στο προηγούμενο επίπεδό της», δήλωσε ο Antlitz. «Αναμένουμε ότι στο μέλλον θα πωλούνται περίπου 14 εκατ. οχήματα ετησίως, αν πωλούνται καθόλου. Και αυτό δεν έχει καμία σχέση με τα προϊόντα μας ή τις κακές επιδόσεις στις πωλήσεις. Η αγορά απλά δεν υπάρχει πλέον».