ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Λιανεμπόριο: «Κύμα» επενδύσεων από αλυσίδες χαμηλού κόστους

Λιανεμπόριο: «Κύμα» επενδύσεων από αλυσίδες χαμηλού κόστους
pixabay

Mε ταχείς ρυθμούς αναπτύσσονται οι ξένες αλυσίδες «χαμηλού κόστους» που ήρθαν στην ελληνική αγορά τα τελευταία χρόνια ενώ ακόμη μία νέα «άφιξη» αναμένεται το επόμενο διάστημα.

Διεθνείς αλυσίδες που διαθέτουν σε προσιτές τιμές προϊόντα, από ρούχα και παπούτσια μέχρι παιχνίδια και είδη για το σπίτι, βρήκαν πρόσφορο έδαφος ώστε να αναπτυχθούν στην ελληνική αγορά, σε μία περίοδο που οι καταναλωτές αναζητούν οικονομικότερες λύσεις. Έτσι, brands που αντιπροσωπεύουν το λεγόμενο «value for money» και έκαναν «πρεμιέρα» μόλις την τελευταία διετία στην ελληνική αγορά, έχουν ήδη επεκταθεί σε αρκετές περιοχές της χώρας.

Η πολωνική «επέλαση»

Περί τα 60 καταστήματα έχει στόχο να φτάσει έως το 2026 η πολωνική αλυσίδα χαμηλού κόστους, Pepco, η οποία διαθέτει ρούχα, παπούτσια, είδη για τον εξοπλισμό και τη διακόσμηση σπιτιού καθώς και άλλα προϊόντα, όπως παιχνίδια. Σημειώνεται πως η εταιρεία, η οποία άνοιξε το πρώτο της κατάστημα στην ελληνική αγορά τον Οκτώβριο του 2022 στο Top Parks Πειραιώς, έφτασε μέσα σε λιγότερο από μία διετία τα 30, σε διάφορες πόλεις της χώρας.

Σε περίπου 30 καταστήματα έως το τέλος του 2024 στοχεύει από την πλευρά της ακόμη μία πολωνική αλυσίδα, η οποία δραστηριοποιείται στον χώρο της γρήγορης μόδας. Η LPP Greece, μέλος του ομίλου LPP, η οποία διαχειρίζεται τα brands Sinsay, Cropp, Reserved, House, και Mohito, αφίχθη στην ελληνική αγορά στις αρχές του 2023, με πρώτο κατάστημα στο Ηράκλειο Κρήτης. Πλέον, αριθμεί συνολικά 11 καταστήματα σε αρκετές περιοχές της χώρας.

Σε ό,τι αφορά την τουρκική LC Waikiki που επίσης δραστηριοποιείται στον κλάδο της γρήγορης και προσιτής μόδας, μετρά μεν περισσότερα χρόνια παρουσίας στη χώρα μας και συγκεκριμένα από το 2018 με πρώτο κατάστημα στην Ξάνθη, κατηφόρισε ωστόσο στην Αθήνα μόλις το 2022. Στο τέλος του 2022 διατηρούσε 10 συνολικά καταστήματα στην Ελλάδα, ενώ το 2023 άνοιξε δύο ακόμη, ένα στο Ηράκλειο Κρήτης και ένα στα Ιωάννινα.

H νέα άφιξη από τη Γαλλία

Νέα άφιξη στον χώρο της value for money ένδυσης αναμένεται να είναι αυτή της γαλλικής αλυσίδας Kiabi, η οποία ανήκει στο όμιλο Association Familiale Mulliez (AFM), και διαθέτει περισσότερα από 570 καταστήματα σε πάνω από 20 χώρες του κόσμου. Από τις αρχές του καλοκαιριού έχει συσταθεί η εταιρεία Hudson Ελλάς Μονοπρόσωπη ΑΕ, από τη Hudson Holdings που εδρεύει στη Μάλτα και αναπτύσσει το εμπορικό σήμα Kiabi, τόσο στη Μάλτα, όσο και στην Κύπρο. Σημειώνεται πως η γαλλική αλυσίδα έχει προχωρήσει ήδη σε μίσθωση ακινήτου στο retail park που αναπτύσσει η Trade Estates στην Πάτρα και το οποίο αναμένεται να λειτουργήσει περί τα τέλη του 2024.