ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Lei Jun (πρόεδρος & CEO Xiaomi): Πώς μέσα σε ένα βράδυ αποφάσισε να αλλάξει την αυτοκινητοβιομηχανία

Μια ιδιαιτέρως εμπνευστική ομιλία έδωσε ο Lei Jun, πρόεδρος και CEO της Xiaomi Group, το απόγευμα της Παρασκευής στο Πεκίνο, με τίτλο «Courage» (Κουράγιο). Ο ίδιος μεταξύ άλλων συγκινήθηκε, όσο περιέγραφε πώς ξεκίνησε το όραμά του για την είσοδο της Xiaomi στην αυτοκινητοβιομηχανία. 

Αποστόλη στο Πεκίνο: Σοφία Μαυραντζά

Ο Lei Jun ξεκίνησε την ομιλία του επιστρέφοντας στις 15 Ιανουαρίου το 2021, όταν οι συνεργάτες του του ανακοίνωσαν πως οι ΗΠΑ έχουν βάλει την Xiaomi στη «μαύρη λίστα». Ο ίδιος είπε χαρακτηριστικά: «Η Αμερική με έψαχνε. Έτσι αναρωτήθηκα πώς θα μείνουν στον δρόμο τόσοι υπάλληλοι. Και έτσι γεννήθηκε το ερώτημα: Αν δεν παράγουμε smartphones, τότε τι μπορούμε να κάνουμε; Και αποφάσισαμε να παράξουμε αυτοκίνητα».

Πώς ξεκίνησαν όλα

Όσο προχωρούσε η έρευνα εις βάρος του, ανακοίνωσε την ιδέα του στο Board της εταιρείας, στις 24 Μαρτίου 2021. «Ωστόσο, τους τόνισα πως αν θέλουμε να φτιάξουμε αυτοκίνητα, τότε θα πρέπει να είμαστε ανάμεσα στους 5 καλύτερους κατασκευαστές αυτοκινήτων του κόσμου. Και πως για να το πετύχουμε αυτό, θα έπρεπε να επενδύσουμε 10 δισεκατομμύρια δολάρια». Το Board -προφανώς- τον στήριξε και έδωσε την έγκρισή του. Παρόλο που σύντομα δικαιώθηκε στην έρευνα που είχε ξεκινήσει εις βάρος του, δεν εγκατέλειψε την ιδέα του για την επέκταση της Xiaomi στην αυτοκινητοβιομηχανία.

Με διάφορα να συμβαίνουν γύρω του, όπως η παραίτηση ενός στενού του φίλου και συνεργάτη, μετά από κάποιες μέρες ξύπνησε περίεργα και αναρωτήθηκε αν το entrepreneurship είναι τόσο risky, καθώς και αν υπάρχει πιθανότητα να καταλήξει σε αποτυχία το εγχείρημά του. «Όμως το σκέφτηκα και το πήρα απόφαση. Είχα το κουράγιο. Ο κόσμος είναι αυτός που μου έδωσε δύναμη και κουράγιο. Μου έλεγε να νικήσω τους ανταγωνιστές μας. Ένα βράδυ άλλαξαν όλα. Εκείνο το βράδυ ήταν ένα άγρυπνο βράδυ για την Xiaomi, αλλά και την αυτοκινητοβιομηχανία. Πολύς κόσμος ήθελε να γίνει μέρος αυτού του εγχειρήματος, ενώ κάποιοι, για παράδειγμα, παράτησαν τη ζωή τους στην Ευρώπη για να γυρίσουν με τις οικογένειες τους στην Κίνα και να εργαστούν στο δικό μου όραμα».

«Τώρα είναι η ώρα»

Στη συνέχεια ο πρόεδρος και CEO της Xiaomi Group έκανε ειδική μνεία στους συνεργάτες του, αναφέροντας πως όλοι είναι expert στον τομέα τους, ενώ κάλεσε όποιον θέλει (και είναι ταλαντούχος), να εργαστεί στην Xiaomi. Κατά τη διάρκεια της ομιλίας του παρότρυνε με εμπνευστικά λόγια τους ακροατές, ενώ κάποια στιγμή είπε: «Αν θέλετε να κάνετε κάτι που ονειρεύεστε, ένα έχω να σας πω: Τώρα είναι η ώρα». Από την πλευρά του πάντως, διευκρίνισε με σαφήνεια πως: «Στην Xiaomi έχουμε αποφασίσει να θυσιάσουμε τα πάντα, για να πετύχουμε αυτό που θέλουμε. Από την αρχή δεν είχαμε περισπασμούς και εμπιστευόμαστε ο ένας τον άλλον».

Τα test drive του Lei Jun

Με αρκετές δόσεις χιούμορ κατά τη διάρκεια της ομιλίας του, εν ολίγοις ο πρόεδρος και CEO της Xiaomi Group παραδέχτηκε πως αγαπά τα αυτοκίνητα και πως πλέον έχει την ευκαιρία να κατασκευάζει καλά αυτοκίνητα. Όμως πώς έφτασε μέχρι εκεί; Δηλαδή όχι απλά να κατασκευάσει ένα αυτοκίνητο, αλλά να το κάνει «εξαιρετικά» καλά; Ο ίδιος είπε: «Επειδή δεν οδηγώ εγώ ο ίδιος, μια μέρα αποφάσισα να οδηγήσω. Είναι αλήθεια πως μου πήρε κάποιες μέρες να το συνηθίσω. Μετά δανείστηκα τα αυτοκίνητα των φίλων μου και μετά κάποιων συνεργατών μου. Και ανακάλυψα πως αγοράζουν παρόμοια μοντέλα. Μετά πήγα να κάνω test drive σε άλλα μοντέλα. Σε κάθε ιδιοκτήτη που δανείστηκα το ΙΧ του, έκανα τρεις ερωτήσεις: Τι πιστεύεις ότι κάνει αυτό το αυτοκίνητο ξεχωριστό, γιατί το αγόρασες πρωταρχικά και αν δεν αγοράζεις αυτό, ποιο θα αγοράζεις;» είπε και εκμυστηρεύτηκε πως οδήγησε και τέσταρε συνολικά 170 αυτοκίνητα ενώ είδε και όλες τις ταινίες με ταχύτητα και αυτοκίνητα... Μετά αναρωτήθηκε αν μπορεί να οδηγήσει race car. Ωστόσο έπρεπε να βγάλει δίπλωμα... Και έβγαλε. Και οδήγησε.

Και εγένετο... SU7

Το Xiaomi SU7 μετά από τρία χρόνια είναι πλέον πραγματικότητα. Μετά από δοκιμές σε περισσότερα από 300 πρωτότυπα SU7 που κυκλοφόρησαν στον δρόμο, αλλά και σε ακραίες καιρικά συνθήκες. Τρία χρόνια δεν έγινε εκ μέρους της Xiaomi καμία δήλωση, καμία δημοσίευση σχετικά με το SU7. Μέχρι τον περασμένο Δεκέμβριο που ανακοινώθηκε πως βγαίνει στην αγορά. Ο πρόεδρος και CEO της Xiaomi Group, γυρνώντας στα τέλη του 2023, θυμήθηκε: «Τότε πολλοί επικριτες ρώτησαν: "Πώς κατάφερες σε 3 χρόνια, αυτό που οι ανταγωνιστές σου έκαναν σε 10 χρόνια". Το μόνο που μπορώ να απαντήσω είναι: Ρωτήστε αυτούς, δεν μπορώ να σας απαντήσω γιατί αργούν τόσο!». Αυτό το αμάξι κατασκευαστηκε, σύμφωνα με τον Lei Jun, για αυτούς «που ονειρεύονται ένα όχημα. Για αυτό και το αποκαλούμε Dream car. Για εκείνους που έχουν φλόγα στην καρδιά, φτερά στο πνεύμα και διψούν για τεχνολογία».

Σχετικά με το ύψος των πωλήσεων, ο ίδιος σημείωσε: «Νιώθω αυτοπεποίθηση για τις πωλήσεις που θα κάνει αυτό το αυτοκίνητο. Κάποιοι πίστευαν πως δεν θα πουλήσουμε ούτε 3.000 κομμάτια. Τελικά, 76.000 κομμάτια είναι ο στόχος αυτής της χρονιάς», που μεταφράζεται σε περίπου 10.000 αυτοκίνητα τον μήνα.

Το Xiaomi SU7 ανήκει στη κατηγορία των «full-size high-performance eco-technology sedan» και έχει ως στόχο να οδηγήσει τις επιδόσεις, το οικοσύστημα και το χώρο της έξυπνης μετακίνησης σε νέα επίπεδα. Πρόκειται για ένα πραγματικά ευέλικτο όχημα.

Συμπερασματικά, ο ίδιος ο πρόεδρος και CEO της Xiaomi Group, υπερτόνισε πως το κουράγιο δεν ήταν αποτέλεσμα ενός ανθρώπου, αλλά 40.000 εργαζομένων. Το ότι πρέπει να ακολουθείς τις αποφάσεις σου και να τις στηρίζεις. Και το SU7 αποδεικνύεται ως μια τεράστια νίκη για την Xiaomi.

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

× Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies. Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε τους Όρους Χρήσης