ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

«Φουντώνει» η μάχη της κάψουλας στην αγορά του καφέ

«Φουντώνει» η μάχη της κάψουλας στην αγορά του καφέ
Pixabay

Ταχύτατα και διαρκώς αναπτυσσόμενη κατηγορία στην αγορά του καφέ αποτελεί, τα τελευταία χρόνια, εκείνη της κάψουλας espresso, με τον τζίρο των πωλήσεών της στα σούπερ μάρκετ να υπολογίζεται σε περίπου 60 εκατ. ευρώ ετησίως.

Η παρασκευή και κατανάλωση καφέ στο σπίτι συνεχίζει να είναι μία καθημερινή συνήθεια για τους Έλληνες καταναλωτές, ακόμη δε, περισσότερο εν μέσω των πληθωριστικών πιέσεων των τελευταίων ετών και της αύξησης τιμής του καφέ «on the go». Αξίζει να σημειωθεί πως σύμφωνα με τα δεδομένα που συλλέγει η εταιρεία NielsenIQ από το κανάλι του HO.RE.CA., μέσα σε ένα χρόνο παρατηρείται μέση αύξηση στην τιμή των ροφημάτων τύπου espresso/cappuccino της τάξεως του +4,4%.

Συνολικά η κατηγορία espresso - τόσο σε κάψουλα όσο και ο αλεσμένος- θεωρείται η πιο «ανταγωνιστική» κατηγορία καφέ στην αγορά του σούπερ μάρκετ καθώς συμμετέχουν όλες οι πολυεθνικές του κλάδου. Σε ό,τι αφορά συγκεκριμένα την κάψουλα, στη «μάχη» που δίνεται στο ράφι συμμετέχουν επίσης, γνωστές εταιρείες καφέ της εστίασης αλλά και προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, διεκδικώντας μερίδιο από μία «πίτα» που διαρκώς μεγαλώνει.

Στο πρώτο πεντάμηνο του 2024, η κατηγορία της κάψουλας καφέ καταγράφει ρυθμό ανάπτυξης της τάξεως του 11,1% όσον αφορά στις πωλήσεις στο οργανωμένο λιανεμπόριο τροφίμων, σύμφωνα με τα στοιχεία της NielsenIQ. Έτσι παρότι, η συμμετοχή της συγκεκριμένης κατηγορίας στον συνολικό τζίρο της αγοράς του καφέ στα σούπερ μάρκετ αντιστοιχεί στο 16,8% - ποσοστό ακόμα σχετικά μικρό- η πορεία της είναι διαρκώς ανοδική. Σημειώνεται πως στο σύνολό της η αγορά του καφέ που πωλείται στα σούπερ μάρκετ, το πρώτο πεντάμηνο του έτους εμφανίζει τζίρο 156 εκατ. ευρώ περίπου, σύμφωνα με τα ίδια στοιχεία, εμφανίζοντας ανάπτυξη 3,3% σε όγκο και 3,9% σε αξία σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο πέρσι.

Ταυτόχρονα με την κατηγορία της κάψουλας, σημαντικά ανοδική καταγράφεται την ίδια περίοδο και η πορεία των πωλήσεων των αντίστοιχων μηχανών. Σύμφωνα με τα στοιχεία της εταιρείας GfK, από την αρχή του 2024 έως και το τέλος Μάϊου οι πωλήσεις εμφανίζουν ρυθμό ανάπτυξης της τάξεως του 19% σε τεμάχια, ενώ συμμετέχουν στον συνολικό τζίρο των μηχανών καφέ με 46,1%.