ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Φουντώνει η «μάχη» στο παγωτό - Πώς αλλάζει το τοπίο στην αγορά

pixabay

Νέα δεδομένα διαμορφώνονται στην εγχώρια αγορά παγωτού, καθώς τους τελευταίους μήνες καταγράφονται σημαντικές επενδυτικές κινήσεις που αφορούν σε γνωστά αλλά και ιστορικά brands του κλάδου.

Πρόκειται για μία αγορά, ο συνολικός τζίρος της οποίας υπολογίζεται σήμερα στα 170 εκατ. ευρώ όταν την περίοδο προ κρίσης - στο «peak» της, το 2008 - έφτανε τα 300 εκατ. ευρώ. Μετέπειτα ακολούθησε μία περίοδος κάμψης, με την κατανάλωση να υποδιπλασιάζεται ενώ πλέον βρισκόμαστε σε μία φάση σταδιακής ανάκαμψης του κλάδου.

Το 25%-30% του συνόλου της κατανάλωσης αφορά στο χύμα παγωτό, ένα 30-40% τις πωλήσεις στα σούπερ μάρκετ και το υπόλοιπο, στην «παραδοσιακή» αγορά και τα περίπτερα, όπως επισήμανε ο CEO της «Παγωτά Δωδώνη», Χαράλαμπος Σαββίνος, κατά τη διάρκεια πρόσφατης δημοσιογραφικής ενημέρωσης, για την καινούρια σελίδα της εταιρείας.

Η νέα σελίδα για τα «Παγωτά Δωδώνη»

Η νέα «εποχή» στην οποία περνά η «Παγωτά Δωδώνη», η οποία έπειτα από μία πολυετή περιπέτεια εξαιτίας των οικονομικών προβλημάτων που αντιμετώπιζε, αποκτήθηκε από την εταιρεία Βενέτη, αποτελεί την πιο πρόσφατη εξέλιξη στον κλάδο και αναμένεται με ενδιαφέρον πώς θα αναδιαμορφώσει το εγχώριο τοπίο. Αξίζει άλλωστε να σημειωθεί πως το brand της εταιρείας διατηρήθηκε, παρά τα προβλήματα, ισχυρό στους καταναλωτές, όλα τα προηγούμενα χρόνια.

Πλέον, η επόμενη μέρα βρίσκει τα «Παγωτά Δωδώνη» με νέο λογότυπο στο οποίο αποτυπώνεται η έμφαση που δίνεται στο φυσικό γάλα ως πρώτη ύλη αλλά και με ένα πλάνο ανάπτυξης το οποίο θα ακολουθήσει η Βενέτης, μετά την ολοκλήρωση των διαδικασιών εξυγίανσης.

Συγκεκριμένα, σύμφωνα με όσα επεσήμανε ο επικεφαλής της εταιρείας, Παναγιώτης Μονεμβασιώτης, σε πρώτη φάση και σε ορίζοντα διετίας αναμένεται να πραγματοποιηθούν επενδύσεις ύψους 10 εκατ. ευρώ, που θα περιλαμβάνουν την εξαγορά μιας φάρμας στη Βοιωτία, όπου θα παράγεται η πρώτη ύλη για την παραγωγή του παγωτού αλλά και επενδύσεις σε εξοπλισμό.

Στους στόχους, επίσης, είναι η ανάπτυξη νέων προϊόντων, η αναβάθμιση των καταστημάτων του σημερινού δικτύου αλλά και η ανάπτυξη νέων σημείων πώλησης, με νέο concept καταστημάτων.

Η επιστροφή της ΔΕΛΤΑ

Στις σημαντικές εξελίξεις του τελευταίου 12μήνου συγκαταλέγεται και η «επιστροφή» της ΔΕΛΤΑ έπειτα από 17 χρόνια στην αγορά παγωτού. Υπενθυμίζεται ότι τα τέλη του περασμένου Οκτωβρίου η ΔΕΛΤΑ προχώρησε στην εξαγορά της εμπορικής εταιρείας Cold Sin, η οποία αποτελεί τον επίσημο εθνικό διανομέα παγωτών της Mars, τον επίσημο διανομέα των παγωτών της General Mills A.E. που έχει το premium σήμα Häagen-dazs και αποκλειστικό διανομέα της ιταλικής Sammontana SPA για Ελλάδα και Κύπρο.

Η επαναδραστηριοποίηση της ΔΕΛΤΑ, η οποία ήδη έχει ένα από τα μεγαλύτερα δίκτυα διανομής στη μικρή λιανική και στο όποιο προστέθηκε πλέον και εκείνο της Cold Sin, δημιουργεί επίσης νέα δεδομένα στην αγορά.

Επενδύσεις και Μουσείο Παγωτού από την ΚΡΙ ΚΡΙ

Tην ίδια στιγμή, νέες επενδύσεις, οι οποίες περιλαμβάνουν και την επέκταση της παραγωγής παγωτού, δρομολογεί η σερραϊκή ΚΡΙ ΚΡΙ, οποία βρίσκεται στη δεύτερη θέση σε πωλήσεις παγωτού στην ελληνική αγορά.

Η εταιρεία που συμπληρώνει τα 70 της χρόνια, δημιούργησε παράλληλα πρόσφατα το «Εργοστάσιο Παγωτού», ένα βιωματικό πάρκο και μουσείο παγωτού σε χώρο 2.000 τ.μ. στις Σέρρες, όπου οι επισκέπτες ανακαλύπτουν τα μυστικά του παγωτού, την ιστορία και την εξέλιξή του, έχοντας και την ευκαιρία να παρασκευάζουν και να δοκιμάζουν τη δική τους αγαπημένη γεύση, στο εργαστήρι παγωτού.

Οι «πιέσεις» από τις πρώτες ύλες

Την ίδια στιγμή πάντως οι «πιέσεις» από τις τιμές των πρώτων υλών παραμένουν, τόσο για τους μεγάλους «παίκτες» της αγοράς, όσο και για τις μικρές επιχειρήσεις, όπως τα συνοικιακά ζαχαροπλαστεία που δραστηριοποιούνται στο χύμα παγωτό. «Οι ανατιμήσεις των πρώτων υλών είναι συνεχείς και μόνιμες, με τις τιμές να είναι ρευστές σε καθημερινή βάση» τόνισε χαρακτηριστικά, ο κ. Παναγιώτης Μονεμβασιώτης.

Από την πλευρά του, o Πρόεδρος της Ομοσπονδίας Επαγγελματοβιοτεχνών Ζαχαροπλαστών Ελλάδος, Ιωάννης Γλύκος, μιλώντας στο CNN Greece, σημείωσε πως ο μεγαλύτερος πονοκέφαλος για τους επαγγελματίες, σε ό,τι αφορά τις πρώτες ύλες, είναι, αυτή τη στιγμή η τιμή του κακάο, ενώ βρίσκονται σε στάση αναμονής και σχετικά με την τιμή των γαλακτοκομικών.

Σύμφωνα με τον ίδιο, οι τελευταίες ανατιμήσεις στον κλάδο έγιναν τον Δεκέμβριο του 2023 ενώ στο ξεκίνημα της καλοκαιρινής σεζόν, τα παγωτά στα ζαχαροπλαστεία πωλούνται μεσοσταθμικά, περί τα 15 ευρώ το κιλό.

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

× Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies. Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε τους Όρους Χρήσης