Στην τελική ευθεία η επέκταση της σύμβασης παραχώρησης του Αερολιμένα Αθηνών
Μετά από καθυστέρηση άνω των πέντε ετών και πλήθος πολιτικών παλινωδιών η επέκταση της σύμβασης παραχώρησης του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών (ΔΑΑ) έχει εισέλθει στην τελική ευθεία.
Ήταν Μάρτιος του 2011, όταν η τότε διυπουργική επιτροπή είχε εγκρίνει την έναρξη των διαδικασιών επέκτασης της σύμβασης παραχώρησης και είχε αποφασίσει να προχωρήσει και στη διάθεση μέρους του ποσοστού 55% που διαθέτει το Δημόσιο στο «Ελευθέριος Βενιζέλος».
Τελικά αυτό το project φαίνεται πως θα το ολοκληρώσει εντός του Σεπτεμβρίου ο επικεφαλής του ΤΑΙΠΕΔ Στέργιος Πιτσιόρλας, ο οποίος ήδη από τον Απρίλιο είναι σε εντατικές συζητήσεις με όλες τις εμπλεκόμενες πλευρές.
Υπενθυμίζεται πως η εταιρεία Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών συστάθηκε το 1996 με σκοπό την κατασκευή, συντήρηση και λειτουργία του αεροδρομίου «Ελευθέριος Βενιζέλος» για 30 χρόνια, βάσει της σχετικής σύμβασης παραχώρησης που λήγει το 2026.
Μέτοχοι του «Ελευθέριος Βενιζέλος» είναι σήμερα το Ελληνικό Δημόσιο (25%), το ΤΑΙΠΕΔ (30%), οι συμφερόντων PSP Investments, Avi Alliance GmbH (26,7%) και AviAlliance Capital GmbH (13,3%) και η οικογένεια Κοπελούζου (5%).
Ο κ. Πιτσιόρλας, στις διαπραγματεύσεις που διεξάγονται μεταξύ των εμπλεκομένων πλευρών, διαπραγματεύεται το τίμημα για την παράταση της διαχείρισης του αεροδρομίου για 20 χρόνια και σε δεύτερη φάση- και αφού θα έχει ολοκληρωθεί η παράταση της διαχείρισης - την πώληση του 30% των μετοχών του ΔΑΑ μέσα από διεθνή διαγωνισμό.
Ο κ. Πιτσιόρλας έχει ανοικτά εκφράσει την προτίμησή του στους Καναδούς της PSP Fund που ήδη διαχειρίζονται το διεθνή αεροδρόμιο της Αθήνας, καθώς τους θεωρεί σοβαρούς και αξιόπιστους επενδυτέ.
Στην παρούσα φάση έχουν δημιουργηθεί ήδη τα μοντέλα για να γίνει η αποτίμηση της παραχώρησης έως το 2046 και έως τον Σεπτέμβριο θα ολοκληρωθεί αυτή η συζήτηση, η οποία έως και σήμερα προ προσκρούει σε ισχυρές πολιτικές αντιδράσεις.
Υπενθυμίζεται πως το ΤΑΙΠΕΔ στις αρχές του έτους απέστειλε στον πρόεδρο του ΔΑΑ επιστολή πρόσκλησης για διαπραγματεύσεις όσον αφορά την επέκταση της παραχώρησης για 20 επιπλέον χρόνια, καθώς το σχετικό δικαίωμα του έχει εκχωρηθεί ως περιουσιακό του στοιχείο όπως και το 30% του μετοχικού κεφαλαίου του ΔΑΑ. Όμως ακολούθησε πλήθος αντιδράσεων από τον υπουργό Υποδομών Χρήστο Σπίρτζη, ο οποίος υποχώρησε μόνον όταν χρειάστηκε να αναλάβει το θέμα ο αντιπρόεδρος της κυβέρνησης, Γιάννης Δραγασάκης.
Η ηγεσία του ΤΑΙΠΕΔ κρατά χαμηλούς τόνους για το τίμημα της επέκτασης της σύμβασης παραχώρησης, αποφεύγοντας να επιβεβαιώσει πληροφορίες που το τοποθετούν κοντά στα 300 εκατ. ευρώ.