ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Σε νέους προορισμούς επεκτείνεται η Αegean – Aυξημένες οι ταξιδιωτικές θέσεις

Σε νέους προορισμούς επεκτείνεται η Αegean – Aυξημένες οι ταξιδιωτικές θέσεις

Σε συνολικά 47 χώρες και πάνω από 155 προορισμούς, προσφέροντας συνολικά 19,5 εκατ. θέσεις, θα επιχειρήσει το 2024 η AEGEAN.

Ειδικά, όσον αφορά στο θερινό πρόγραμμα της εταιρείας, η οποία συμπληρώνει φέτος τα 25 χρόνια παρουσίας, θα διατεθούν 13,4 εκατ. θέσεις, αυξημένες κατά 6%. Εκτός από τη διατήρηση προορισμών που ξεκίνησαν στο τέλος του 2023, όπως το Ντουμπάι (ΗΑΕ) και το Κισινάου (Μολδαβία), επεκτείνεται και σε τρεις νέους από την Αθήνα και συγκεκριμένα σε Σαράγιεβο, Παλέρμο και Βίλνιους, οι οποίοι ξεκίνησαν τον Απρίλιο.

«Η AEGEAN όλα αυτά τα χρόνια δεν σταμάτησε να εξελίσσεται, να αναπτύσσεται και να επενδύει» σημείωσε ο CEO της εταιρείας, κ. Δημήτρης Γερογιάννης κατά τη διάρκεια ενημέρωσης στο πλαίσιο δημοσιογραφικής αποστολής στο Ντουμπάι, κάνοντας μία αναδρομή στην πορεία και τους «σταθμούς» της εταιρείας από το ξεκίνημα της έως σήμερα.

Πρόσφατα, όπως ανέφερε ο κ. Γερογιάννης, η εταιρεία απέκτησε 4 νέα Airbus A321neo, σημαντικά μεγαλύτερης εμβέλειας και ειδικά διαμορφωμένη καμπίνα ώστε να εξυπηρετεί πτήσεις εκτός ΕΕ, διάρκειας 4 έως και 7,5 ωρών, με στόχο να καλύψει αγορές τόσο προς την Ανατολή και την Ινδία, όσο και προς τον Κόλπο, αλλά και κάποιες χώρες της Κεντρικής Αφρικής.

Παράλληλα, το προσεχές διάστημα, ετοιμάζεται να εγκαινιάσει το πρώτο σύγχρονο Κέντρο Προσομοιωτών Πτήσεων και Εκπαίδευσης Πληρωμάτων στην Ελλάδα ενώ από τον Δεκέμβριο του 2023 έχει ξεκινήσει τη λειτουργία του, εκπαιδεύοντας πληρώματα της AEGEAN αλλά και τρίτων εταιρειών (ELAL, TRANSAVIA, BLUEBIRD, κ.α.). Μέσα στον επόμενο μήνα θα ολοκληρωθεί και η μεταφορά της τεχνικής της βάσης από το υπάρχον κτήριο στο νέο, προκειμένου να επεκταθεί και η προσφορά υπηρεσιών επισκευής αεροσκαφών προς τρίτους.

Σύμφωνα με τα στοιχεία που παρέθεσε από την πλευρά του ο κ. Γιάννης Ράσογλου, Director Network Planning and Airlines Partnerships, η αύξηση στις προσφερόμενες θέσεις το 2024 προσεγγίζει τις 700.000, σχεδόν μοιρασμένες στο δίκτυο εσωτερικού και εξωτερικού, ενώ η εταιρεία συνεχίζει να ενισχύει τη βάση της Θεσσαλονίκης με περαιτέρω 8% αύξηση χωρητικότητας. Σημειώνεται ότι ποσοστό αύξησης καταγράφεται καθ’ όλη τη διάρκεια της χρονιάς με στόχο τη μείωση της εποχικότητας και σε μήνες όπως ο Φεβρουάριος, Μάρτιος και Μάιος να προσφέρονται αυξημένες θέσεις εξωτερικού από 10% έως και 15%.

Σε ό,τι αφορά τις αγορές του εξωτερικού η εταιρεία σχεδιάζει να επενδύσει το τρέχον έτος σε Κύπρο, Τουρκία, σε Ιταλία και Γερμανία, την περιοχή της Ιβηρικής (Ισπανία και Πορτογαλία), την Ολλανδία και την Αλβανία. Παράλληλα σε ό,τι αφορά τον Κόλπο πέρα από το νέο ετήσιο δρομολόγιο στο Ντουμπάι, σημαντική αύξηση σημειώνεται και στη Σαουδική Αραβία με αυξημένο αριθμό συχνοτήτων καθ’ όλη την διάρκεια του έτους σε Τζέντα και Ριάντ.

Στο δίκτυο εσωτερικού καταγράφεται περαιτέρω ενίσχυση της χωρητικότητας, τόσο σε δρομολόγια μεγάλης κίνησης όπως Αθήνα-Ηράκλειο, Αθήνα-Χανιά, Αθήνα-Ρόδος με επιπλέον καθημερινή συχνότητα, αλλά και σε Λήμνο, Σητεία, Κάρπαθο, ενώ από Θεσσαλονίκη αυξάνεται τόσο ο αριθμός των εβδομαδιαίων πτήσεων στο σύνολο της περιόδου προς Κω, Σαντορίνη, Μύκονο, Πάρο. Τέλος, προστίθενται στο δίκτυο εσωτερικού νέα δρομολόγια από Θεσσαλονίκη προς Νάξο, από Ηράκλειο προς Καλαμάτα και από Ρόδο προς Κάρπαθο-Κάσο-Σητεία.

Η εικόνα της ταξιδιωτικής κίνησης το 2024

Σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσίασε η κ. Πέπη Σταμάτη, Deputy Chief Commercial Officer Network and Revenue, από τον Νοέμβριο 2023 μέχρι τον Μάρτιο 2024, η εταιρεία πρόσφερε αύξηση συχνοτήτων και διαθέσιμων θέσεων, κατά 10%, στο δίκτυο εσωτερικού, με πληρότητα της τάξεως του 81%, παρόμοια με την αντίστοιχη περίοδο της περσινής χρονιάς. Αντίστοιχα, στο δίκτυο εξωτερικού καταγράφηκε αύξηση 10%, με πληρότητα στο 81%, ίδια με την περσινή χρονιά. Παράλληλα, τον χειμώνα ταξίδεψε για πρώτη φορά, σε προορισμούς όπως το Μπιλμπάο, το Κισινάου, το Ταλίν και τη Βαρκελώνη από τη Θεσσαλονίκη, με πληρότητα που έφτασε το 70-75%.

Συνολικά το πρώτο τρίμηνο του έτους αλλά και ο Απρίλιος, εμφάνισε πληρότητα της τάξεως 80% ενώ η αύξηση των προσφερόμενων θέσεων άγγιξε το 12%, γεγονός που επηρεάστηκε και από την περίοδο του Καθολικού Πάσχα. Σύμφωνα με τα ίδια στοιχεία, ο Μάιος, μέχρι στιγμής, φαίνεται «δυναμικός» μήνας, καθώς ενισχύθηκε και από την περίοδο του Πάσχα, κατά την οποία οι περισσότεροι Έλληνες προτίμησαν το εξωτερικό, με το Μαρόκο, πρώτο στις προτιμήσεις τους με 100% πληρότητα.

Σε ό,τι αφορά το επόμενο διάστημα, όπως ανέφερε η κ. Σταμάτη, οι ενδείξεις είναι θετικές, καθώς παρατηρείται αυξημένη ζήτηση, με τη συχνότητα των κρατήσεων να φτάνει αυτή τη στιγμή τα επίπεδα του 2019.