ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Οι λόγοι που οι αλυσίδες τεχνολογίας ανακαινίζουν τα καταστήματά τους

www.dm-photo.grDM PHOTO PHOTOGRAPHY

Σε μείωση του «κύκλου» ανακαίνισης των καταστημάτων τους δείχνουν να προχωρούν οι μεγάλες αλυσίδες που δραστηριοποιούνται στο χώρο της λιανικής διάθεσης προϊόντων τεχνολογίας προκειμένου να είναι σε θέση να ανταποκριθούν καλύτερα στις νέες τάσεις που υπάρχουν στον κλάδο και να καλύψουν τις αλλαγές στις ανάγκες των καταναλωτών.

Είναι αξιοσημείωτο ότι τις τελευταίες εβδομάδες Cosmote και Πλαίσιο προχώρησαν σε σχετικές ανακοινώσεις, ενώ τους τελευταίους μήνες τόσο η Κωτσόβολος όσο και η Public έχουν προβεί σε αλλαγές σε πολλά από τα μεγάλα σημεία πώλησης που διατηρούν. Και σε πολλές περιπτώσεις ένα από τα βασικά χαρακτηριστικά είναι η αύξηση του διαθέσιμου χώρου για τις οικιακές ηλεκτρικές συσκευές (σ.σ. τα αποκαλούμενα «λευκά» στην αργκό των στελεχών του κλάδου), ένα χώρο στο οποίο δίνουν όλο και περισσότερο έμφαση αλυσίδες που παραδοσιακά κινούνταν στον τομέα των ηλεκτρονικών συσκευών (σ.σ. τα αποκαλούμενα «μαύρα»).

H πιο πρόσφατη ανακοίνωση έγινε από την Cosmote, η οποία ανακοίνωσε ότι ολοκλήρωσε την ανακαίνιση 30 καταστημάτων με την δική της επωνυμία σε όλη την Ελλάδα, εκ των οποίων τα δώδεκα το 2023 σε Αττική, Θεσσαλονίκη, Θεσσαλία, Κρήτη, Ημαθία, Αιτωλοακαρνανία και Πιερία. Η έμφαση έχει δοθεί στην παροχή προσωποποιημένων υπηρεσιών που αποτελεί και μία από τις βασικές τάσεις στο λιανεμπόριο τα τελευταία χρόνια δεδομένης και της ανόδου των ψηφιακών καναλιών προώθησης και διάθεσης προϊόντων. Είναι χαρακτηριστικό ότι τα καταστήματα Cosmote διαθέτουν ειδικά διαμορφωμένες βιωματικές γωνιές, όπως είναι το Smart Home, το Fiber gaming zone και το Fiber / 5G stage. Επιπλέον, οι καταναλωτές μπορούν να συναντήσουν έναν Smart Life Coach που θα τους παρέχει εξατομικευμένες λύσεις για θέματα τηλεπικοινωνιών, αλλά και για θέματα συνδεσιμότητας προϊόντων και υπηρεσιών, ενώ αντίστοιχα, οι επαγγελματίες έχουν στη διάθεσή τους έναν Business Expert, ο οποίος θα τους βοηθήσει να σχεδιάσουν λύσεις επικοινωνίας, υπηρεσίες και προγράμματα ειδικά για την επιχείρησή τους.

Σημειώνεται ότι η έτερη αλυσίδα του ομίλου ΟΤΕ, η Γερμανός, προχώρησε στις αρχές του 2024 σε μία πολύ σημαντική αλλαγή καθώς επέκτεινε τη γκάμα των διαθέσιμων προϊόντων, προσθέτοντας μικρές οικιακές ηλεκτρικές συσκευές.

Η κίνηση της Γερμανός δεν ήταν τυχαία δεδομένου ότι οι «λευκές» συσκευές δείχνουν να αποτελούν το νέο πεδίο επέκτασης για τις αλυσίδες ηλεκτρονικών. Η ενίσχυση της παρουσίας της στις οικιακές ηλεκτρικές συσκευές ήταν και ο λόγος που η Πλαίσιο προχώρησε και ολοκλήρωσε πρόσφατα στην αναμόρφωση τριών καταστημάτων, στην Κηφισιά, την Μαγούλα και την Θεσσαλονίκη (Βενιζέλου), τα οποία ενσωματώνουν και διαθέτουν πλέον ένα διευρυμένο κωδικολόγιο οικιακών συσκευών, όπως αναφέρεται στη σχετική ανακοίνωση.

Με την αναμόρφωση των τριών καταστημάτων, τα 16 από τα 25 συνολικά καταστήματα του δικτύου της εταιρείας διαθέτουν πλέον οικιακές συσκευές ενώ, σύμφωνα και με τη σχετική ανακοίνωση, το επόμενο διάστημα -εντός του 2024-, η Πλαίσιο θα προχωρήσει στην αναμόρφωση και άλλων καταστημάτων, με τη δημιουργία τμήματος οικιακών συσκευών καθώς και στο άνοιγμα καταστημάτων σε νέες περιοχές.

Η επέκταση στις «λευκές» συσκευές είναι άλλωστε και στο επίκεντρο του επενδυτικού πλάνου της Public. Η αλυσίδα έχει ανακοινώσει ότι θα προχωρήσει σε επενδύσεις 10 εκατ. ευρώ με στόχο τη δημιουργία 10 νέων καταστημάτων «Public + home» μέσα στα επόμενα τρία χρόνια. Στο πλάνο της επένδυσης για το 2024 εντάσσεται και η πλήρης ανακαίνιση τριών Public, που θα αναβαθμιστούν σε «Public + home». Ειδικότερα, μέχρι το τέλος της χρονιάς, τα καταστήματα Public σε Ιωάννινα, Πειραιά και Ρόδο, θα αναβαθμιστούν σε «Public + home». Παράλληλα, συνεχίζεται η αναζήτηση νέων σημείων τα οποία μπορούν να φιλοξενήσουν την εμπειρία «Public + home» σε όλη τη χώρα. Στόχος είναι να φιλοξενούν και την κατηγορία των μεγάλων και μικρών οικιακών συσκευών μεταφέροντας μικρού μεγέθους καταστήματα στα ήδη μεγάλα Public. Συγκεκριμένα, το Public Group εξετάζει ήδη τις περιοχές της Κρήτης, της Πελοποννήσου, καθώς και περιοχές στην Αττική, προκειμένου να ανακαλύψει τα κατάλληλα σημεία και να επενδύσει στη δημιουργία νέων μεγάλων καταστημάτων επιφάνειας 2.000 τ.μ.

Όσον αφορά στον μεγαλύτερο «παίκτη» στον τομέα των οικιακών ηλεκτρικών συσκευών, την Κωτσόβολος, είναι προφανές ότι δεν έχει μείνει με «σταυρωμένα» χέρια. Η γνωστή αλυσίδα ανακοίνωσε πρόσφατα την πλήρη ανακαίνιση του καταστήματός της στη Λεωφόρο Συγγρού στη Νέα Σμύρνη. Το κατάστημα, συνολικού εμβαδού 3.020 τ.μ. δίνει ιδιαίτερη έμφαση στον τομέα των εξειδικευμένων υπηρεσιών που προσφέρει η Κωτσόβολος. Οι υπηρεσίες αποτελούν επίσης μία από τις πιο σημαντικές νέες τάσεις στο χώρο του λιανεμπορίου και είναι εκεί που βλέπουμε όλους τους «παίκτες» να δίνουν όλο και μεγαλύτερη έμφαση. Συν ότι περιμένουμε να δούμε πως θα εξελιχθεί η συνεργασία της Κωτσόβολος με τη ΔΕΗ μετά την ολοκλήρωσης της εξαγοράς της πρώτης από τη δεύτερη και ποιες θα είναι οι πρώτες συνέργιες που θα δούμε.

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

× Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies. Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε τους Όρους Χρήσης