ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Η PwC Ελλάδος στο 9ο Οικονομικό Φόρουμ των Δελφών

Η PwC Ελλάδος στο 9ο Οικονομικό Φόρουμ των Δελφών

Τα κεντρικά γραφεία της PwC στην Ελλάδα

PwC

Η εξασφάλιση της βιωσιμότητας, η αειφορία σε μια εποχή κλιματικής αλλαγής, ησυμπερίληψη και η τήρηση των επιταγών των κριτηρίων ESG ήταν τα βασικά σημείααναφοράς των στελεχών της PwC τα οποία συμμετείχαν στο 9 ο Οικονομικό Φόρουμ των Δελφών.

Το στοίχημα της εξασφάλισης βιώσιμης ανάπτυξης στο σύνολο των δραστηριοτήτων της οικονομίας, η θέσπιση και υλοποίηση στρατηγικών για την προστασία του κλίματος, η διασφάλιση της συμπερίληψης στο χώρο εργασίας αλλά και τα ανθρώπινα δικαιώματα
αποτέλεσαν τους κύριους άξονες της παρουσίας της PwC στις εργασίες του συνεδρίου.
Παράλληλα, τα στελέχη της PwC έδωσαν ξεχωριστή έμφαση –μέσω παρεμβάσεων αλλά και συντονισμών- σε ζητήματα βιώσιμων υποδομών, ανθρωπίνων δικαιωμάτων αλλά και εταιρικού μετασχηματισμού με γνώμονα την εξασφάλιση της βιωσιμότητας.

Αναλυτικά, κατά τη δεύτερη ημέρα του συνεδρίου ο κ. Δημήτρης Σακίπης, Director,
Sustainability and Climate Change της PwC Ελλάδας συμμετείχε σε πάνελ που αφορούσε τη δημιουργία εμπιστοσύνης μέσω της πράσινης ανάπτυξης. Στο πλαίσιο της τοποθέτησής του χαρακτήρισε την αειφορία ως «ένα ταξίδι, μια μόνιμη άσκηση» τονίζοντας πως υπάρχει σημαντική ανάγκη μέσα στα επόμενα 2-3 χρόνια να έχουμε αξιόπιστα δεδομένα.

Αναφερόμενος στην κλιματική αλλαγή ο κ. Σακίπης έκανε λόγο για πολλές διαστάσεις του φαινομένου, με τις εταιρείες, συμπεριλαμβανομένης και της PwC να εστιάζουν στο πως να μετριάσουν τις κλιματολογικές επιπτώσεις της λειτουργίας τους. Τέλος, σύμφωνα με τον κ. Σακίπη, κρίσιμης σημασίας για μια εταιρεία είναι να έχει μια στιβαρή στρατηγική για την προστασία του κλίματος.

Επίσης κατά τη δεύτερη ημέρα του Φόρουμ, ο κ. Άγγελος Μπένος, Partner, Consumer, Industrial Products & Services (CIPS) Leader της PwC Greece εστίασε στο βιώσιμο τουρισμό αλλά και τις ευκαιρίες που μπορούν να προκύψουν από συνεργασίες προς αυτή την κατεύθυνση.

Όπως τόνισε χαρακτηριστικά, «ο υπερτουρισμός είναι η μεγαλύτερη απειλή για τον
βιώσιμο τουρισμό» και προσέθεσε ότι αυτή τη στιγμή μείζον πρόβλημα αποτελεί το
γεγονός ότι δεν υπάρχουν αντικειμενικοί δείκτες για την μέτρηση του αριθμού των
τουριστών που μπορούν να αντέξουν τα ελληνικά νησιά.

«Χωρίς δεδομένα δεν μπορείς να εκτιμήσεις το πρόβλημα κι επομένως να προτείνεις, πόσο δε να υλοποιήσεις λύσεις», ανέφερε.

Παράλληλα, εστίασε στην ανάγκη να δοθεί έμφαση στις υποδομές εισόδου, ενέργειας,
υγείας, ύδρευσης και αποχέτευσης των δημοφιλών τουριστικών προορισμών. Έδωσε
μάλιστα το παράδειγμα των προβλημάτων που αντιμετωπίζουν προορισμοί όπως η
Μύκονος και η Σαντορίνη που βρίσκονται πολύ ψηλά στις προτιμήσεις των επισκεπτών,
ενώ κατέληξε λέγοντας πως για να προταθούν αλλά και να υλοποιηθούν λύσεις απαιτείται χρόνος και χρηματοδότηση.

Από την πλευρά του, ο κ. Παναγιώτης Τακόπουλος, Partner, Financial Services Advisory της PwC Greece επίσης κατά τη δεύτερη ημέρα του φόρουμ συντόνισε πάνελ με θέμα το ρόλο και τη συνεισφορά του χρηματοπιστωτικού κλάδου στο βιώσιμο μετασχηματισμό των επιχειρήσεων. Κατά τη διάρκεια της συζήτησης τέθηκαν θέματα που αφορούσαν στη “Net zero banking alliance” αλλά και ευρύτερα στην ανάληψη πρωτοβουλιών για την επίτευξη μηδενικού ανθρακικού αποτυπώματος.

Παράλληλα, ιδιαίτερη αναφορά έγινε στο πώς μπορεί η υιοθέτηση και τήρηση των κριτηρίων ESG να γίνει ανταγωνιστικό πλεονέκτημα καθώς και στο γεγονός ότι απαιτούνται διαφορετικά αποτελέσματα και προκύπτουν διαφορετικές ανάγκες ανά τομέα.

Στα συμπεράσματα της συζήτησης εντάχθηκε ότι χρειαζόμαστε βιώσιμες στρατηγικές ή βιώσιμες επιχειρήσεις ενώ ειδική μνεία έγινε στα ζητήματα που υπάρχουν αναφορικά με τον τρόπο που γίνεται το reporting για θέματα sustainability.

Τέλος, κατά την τέταρτη ημέρα του Φόρουμ, η κυρία Κατερίνα Παπανικολάου, Senior Manager, Head Skills and Diversity &Inclusion services, PwC, Greece συντόνισε το πάνελ “DEI Strategies: Expectations vs. Outcomes” με θέμα την προώθηση των ανθρωπίνων δικαιωμάτων εν γένει.

Μεταξύ των θεμάτων που συζητήθηκαν κατά τη διάρκεια του πάνελ ήταν οι στρατηγικές που υιοθετούν οι εταιρείες αναφορικά με τη διαφορετικότητα και τη συμπερίληψη αλλά και η δυσκολία στο να μετρήσουμε τα επιθυμητά οφέλη από αυτές τις στρατηγικές.

Παράλληλα, έγινε εκτενής αναφορά στον κίνδυνο να μην υπάρξει ουσιαστικό αποτέλεσμα παρά μόνο pinkwashing, στο ρόλο που παίζει ο δημόσιος διάλογος, η επέκταση των ορίων σε θέματα στρατηγικής και κανονιστικών πλαισίων καθώς και η εκπαίδευση του ανθρώπινου ως προς την αποδοχή της διαφορετικότητας και τη συμπερίληψη.