ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Project Voria: Επένδυση ύψους 250 εκατ. ευρώ στο Μαρούσι - Το καζίνο και οι νέοι δρόμοι

Project Voria: Επένδυση ύψους 250 εκατ. ευρώ στο Μαρούσι - Το καζίνο και οι νέοι δρόμοι

Μακέτα του Project Voria στο Μαρούσι

NorthStar Entertainment

Μέχρι το τέλος της χρονιάς αναμένεται να πάρει το «πράσινο φως» και να ξεκινήσουν τα έργα για την επένδυση ύψους 250 εκατ. ευρώ. Στόχος της North Star Entertainment η οποία έχει αναλάβει το έργο είναι να δημιουργηθεί ένας νέος προορισμός ψυχαγωγίας και φιλοξενίας στο Μαρούσι, πολύ κοντά στο ΟΑΚΑ, με σημεία αναφοράς τον θεματικό τουρισμό αλλά και το καζίνο. 

Πρόκειται για το «Project VORIA» το οποίο περιλαμβάνει ένα πολυδύναμο συγκρότημα πολλαπλών χρήσεων, όπως ένα πολυτελές ξενοδοχείο πέντε αστέρων και χώρους διεξαγωγής εκδηλώσεων και συνεδρίων.

Άλλωστε στόχος είναι να αξιοποιηθεί ο χαρακτήρας της περιοχής ως κέντρο corporate επισκέψεων, στο πλαίσιο του θεματικού τουρισμού, όπως ο επιχειρηματικός, αθλητικος και ιατρικός.

Παράλληλα, θα προσφέρει μία πληθώρα επιλογών για εστίαση και ψυχαγωγία, ενώ βασικό σημείο αναφοράς του νέου project είναι και η πολυσυζητημένη μεταφορά του καζίνο από την Πάρνηθα.

Project-VORIA-4.jpeg

Πέρα από το καζίνο, το νέο συγκρότημα θα περιλαμβάνει επίσης ένα αμφιθέατρο 1.400 θέσεων, 836 υπόγειες θέσεις στάθμευσης και ένα ξενοδοχείο με 150 δωμάτια, εστιατόρια, πισίνες και spa. Άγνωστο παραμένει ακόμα το όνομα της ξενοδοχειακής αλυσίδας που θα αναλάβει το κομμάτι του hospitality, ωστόσο οι συζητήσεις φαίνεται πως έχουν ξεκινήσει με μεγάλα ονόματα του εξωτερικού.

«Με τη δημιουργία περίπου 1.000 νέων θέσεων εργασίας και την ενίσχυση της τοπικής οικονομίας, δίνουμε στο Μαρούσι τη δυναμική να μεταμορφωθεί σε ένα πραγματικό πρότυπο αστικής ανάπτυξης» δήλωσε ο κ. Γιάννης Τσιρίκος, Διευθύνων Σύμβουλος της North Star Entertainment.

Ενώ σημειώνεται πως οι θέσεις αυτές είναι επιπρόσθετες των εργαζομένων που θα μεταφερθούν από την επιχείρηση του καζίνο της Πάρνηθας.

Σύμφωνα με τα χρονοδιάγραμμα, το επόμενο στάδιο περιλαμβάνει την έκδοση των πολεοδομικών αδειών, καθώς οι περιβαλλοντικές μελέτες έχουν ήδη εγκριθεί.

Στόχος είναι οι εργασίες να ξεκινήσουν μέχρι το τέλος του 2024 και η ολοκλήρωση του έργου να γίνει εντός τριετίας από την έναρξη.

Επένδυση 250 εκατ. ευρώ

Η συνολική επένδυση του έργου αναμένεται να φτάσει τα 250 εκατ. ευρώ, τα οποία θα αποτελούνται από ένα μείγμα ίδιων κεφαλαίων και τραπεζικού δανεισμού, με τον κ.Τσιρίκο να σημειώνει πως η ίδια συμμετοχή θα ξεπεράσει το 30%.

Στο προϋπολογισμό περιλαμβάνονται 10 εκατ. ευρώ για τις βελτιωτικές παρεμβάσεις που προβλέπονται προκειμένου να επιτευχθεί θετικό κυκλοφοριακό αποτύπωμα μετά την υλοποίηση του έργου και ένα κατασκευαστικό κόστος που εκτιμάται σε 150 με 160 εκατ. ευρώ.

Η εταιρεία θα καταβάλλει επίσης 30 εκατ. στο δημόσιο για την μεταφορά του καζίνο της Πάρνηθας, όπως προβλέπεται σε σχετική υπουργική απόφαση. Σημιειώνεται πως ήδη έχει καταβληθεί το 50%, ενώ το υπόλοιπο θα καταβληθεί σε ετήσιες έντοκες δόσεις.

Υπενθυμίζεται πως το συγκρότημα θα κατασκευαστεί στο κτήμα Δηλαβέρη στο Μαρούσι και θα είναι η πρώτη στρατηγική επένδυση που υλοποιείται στην περιοχή μετά από πολλά χρόνια, φιλοδοξώντας να φέρει τα βόρεια προάστια της Αθήνας στο επίκεντρο του τουριστικού και επιχειρηματικού ενδιαφέροντος.

Αξίζει να σημειωθεί πως στην εταιρεία North Star Entertainment, όπως μετονομάστηκε η Ελληνικό Καζίνο Πάρνηθας συμμετέχει το Δημόσιο με ποσοστό 49%, μέσω της ΕΤΑΔ - χωρίς καμία συμμετοχή στην χρηματοδότηση του έργου - και η Athens Resort Casino με 51%.

Προηγμένες τεχνολογίες και «αρμονία» με το περιβάλλον

Το ύψος του συγκροτήματος θα είναι χαμηλότερο από τα γειτονικά κτίρια στην περιοχή, ενώ χάρη στον πρωτοποριακό του σχεδιασμό θα δίνει ακόμα μικρότερη αίσθηση όγκου.

Παράλληλα, το συγκρότημα ενσωματώνει προηγμένες τεχνολογίες αειφόρου διαχείρισης φυσικών πόρων και μείωσης του περιβαλλοντικού αποτυπώματος, ενώ αναπόσπαστο κομμάτι του έργου είναι και οι χώροι πρασίνου συνολικής έκτασης 17.232 τ.μ. στους οποίους υπερκαλύπτονται οι απαιτούμενες φυτεύσεις κατά περίπου 7.000 τ.μ.

Σημαντικό κομμάτι του έργου είναι και τα 25 στρέμματα, από τα συνολικά 50 της έκτασης, τα οποία παραχωρούνται στον Δήμο Αμαρουσίου για τη δημιουργία χώρων κοινωφελών χρήσεων ελεύθερης πρόσβασης για το κοινό, με απώτερο στόχο την αναψυχή των πολιτών και την αναβάθμιση της ποιότητας ζωής των κατοίκων.

Παρουσιάζοντας την φιλοσοφία του σχεδιασμού του νέου συγκροτήματος, ο κ. Σπύρος Τσαγκαράτος, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος του αρχιτεκτονικού γραφείου ASPA-KST που έχει αναλάβει την αρχιτεκτονική μελέτη του έργου, αναφέρθηκε στον «πράσινο» και βιώσιμο σχεδιασμό του κτιρίου, υπογραμμίζοντας παράλληλα ότι με την υλοποίηση του έργου ολοκληρώνεται ο πολεοδομικός σχεδιασμός στην περιοχή και ως αποτέλεσμα τακτοποιούνται περιουσίες πολιτών οι οποίοι θα δουν τα ακίνητά τους να να αποκτούν μεγαλύτερη αξία.

Όπως τόνισε, το 42% της έκτασης θα αποτελούν κοινόχρηστοι και κοινωφελείς χώροι και ένα πρόσθετο 35% θα είναι ακάλυπτη επιφάνεια πρασίνου με ελεύθερη πρόσβαση.

Επένδυση «ανάσα» στο οδικό δίκτυο

Προαπαιτούμενο, ώστε να λειτουργήσει το «Voria» είναι να έχουν ολοκληρωθεί τα οδικά - κυκλοφοριακά έργα γύρω από την έκταση, οι μελέτες για τα οποία έχουν ήδη εγκριθεί και θα γίνουν υπό την επίβλεψη ανεξάρτητου μηχανικού που θα ορίσει το υπουργείο Μεταφορών.

Ο κ. Κωνσταντίνος Ζέκκος, έγκριτος Συγκοινωνιολόγος, Γενικός Διευθυντής της εταιρείας Dromos Consulting, η οποία υλοποίησε τον συγκοινωνιακό σχεδιασμό του έργου, υπογράμμισε τις σημαντικές βελτιωτικές παρεμβάσεις που θα πραγματοποιηθούν με δαπάνες των επενδυτών στο πλαίσιο της επένδυσης, χάρη και στην παραχώρηση μέρους της έκτασης για την αναβάθμιση της αρτηριακής κυκλοφορίας των Λ. Κηφισίας και Σπ. Λούη, ταυτόχρονα με την κατασκευή δικτύου νέων συλλεκτήριων οδών αλλά και ενός ολοκληρωμένου δικτύου βιώσιμης κινητικότητας (πεζοί, ποδηλάτες και χρήστες οχημάτων μικροκινητικότητας) εντός της ευρύτερης περιοχής για την διασύνδεση με τον πόλο του ΟΑΚΑ και με τον μελλοντικό σταθμό της Γραμμής 4 του μετρό.

Παρεμβάσεις οι οποίες, αφενός διασφαλίζουν αυτοτελή και ανεξάρτητη πρόσβαση στο νέο συγκρότημα διαμέσου του αρτηριακού δικτύου, χωρίς εμπλοκή με το λοιπό αστικό οδικό δίκτυο και αφετέρου αναβαθμίζουν δραστικά την οδική ασφάλεια και το επίπεδο συγκοινωνιακής εξυπηρέτησης της ευρύτερης πολεοδομικής ενότητας.

Ιδιαίτερα τονίστηκε το γεγονός ότι η αιχμή της επισκεψιμότητας του VORIA δεν συμπίπτει με τις ώρες αιχμής των γειτονικών γραφείων, πολυκαταστημάτων, νοσοκομείων κλπ., γεγονός που σε συνδυασμό με τις βελτιωτικές παρεμβάσεις που προβλέπονται θα οδηγήσει σε θετικό κυκλοφοριακό αποτύπωμα μετά την υλοποίηση του έργου.