ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Αφοί Χαΐτογλου ΑΕΒΕ: Χαλβάς και ταχίνι «ταξιδεύουν» στις διεθνείς αγορές

Αφοί Χαΐτογλου ΑΕΒΕ: Χαλβάς και ταχίνι «ταξιδεύουν» στις διεθνείς αγορές

Η Αφοί Χαΐτογλου ΑΒΕΕ με τα brand Μακεδονικός χαλβάς και Μακεδονικό ταχίνι

Με πωλήσεις λίγο κάτω από τα 100 εκατ. ευρώ το 2023, η Αφοί Χαΐτογλου ΑΒΕΕ, γνωστή με τα brand, Μακεδονικός χαλβάς και Μακεδονικό ταχίνι, συμπληρώνει τα 100 χρόνια λειτουργίας της, καταγράφοντας ρεκόρ κύκλου εργασιών.

Αιχμή του δόρατος για την εταιρεία, αποτελούν οι εξαγωγές που αντιστοιχούν σε περισσότερες από τις μισές πωλήσεις της, καθώς τα προϊόντα της, με κύριο το ταχίνι που εμφανίζει υψηλούς ρυθμούς ανάπτυξης ως υπερτροφή, ταξιδεύουν σε πάνω από 50 χώρες σε όλο τον κόσμο.

Σύμφωνα με όσα επεσήμανε ο marketing director της εταιρείας, κ. Λευτέρης Χαΐτογλου στο πλαίσιο δημοσιογραφικής εκδήλωσης, την τελευταία τετραετία οι πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 50% και έφτασαν το 2023 μία ανάσα από τα 100 εκατ. ευρώ. Οι εξαγωγές για δεύτερη χρονιά ξεπέρασαν τις εγχώριες πωλήσεις με καλύτερη αγορά, εκείνη των ΗΠΑ. Δυναμική ανάπτυξη καταγράφει επίσης η αγορά του Καναδά ενώ στην Ευρώπη ξεχωρίζει εκείνη της Μεγάλης Βρετανίας.

Σε ό,τι αφορά την εγχώρια αγορά, η τάση των καταναλωτών προς την πιο υγιεινή διατροφή έχει στρέψει το ενδιαφέρον τους σε προϊόντα, όπως το ταχίνι και το φυστικοβούτυρο. Την ίδια στιγμή, οι μπάρες χαλβά που έχει λανσάρει η εταιρεία έχουν οδηγήσει σε αύξηση της κατανάλωσης του προϊόντος και εκτός της περιόδου της Σαρακοστής.

Μεταξύ των προκλήσεων που καλείται να αντιμετωπίσει η Αφοί Χαΐτογλου είναι το ζήτημα με την πρώτη ύλη, δηλαδή το σουσάμι, λόγω των καιρικών συνθηκών που επηρεάζουν την παραγωγή αλλά και του υψηλού κόστους. Με τις ποσότητες που παράγονται στην Ελλάδα να μην επαρκούν για να καλύψουν τις ανάγκες, η πρώτη ύλη εισάγεται κυρίως από την Αιθιοπία και τα υψηλά μεταφορικά, λόγω και της πρόσφατης κρίσης στην Ερυθρά Θάλασσα, ανεβάζουν το κόστος.