Η Vodafone αναδεικνύει τις δυνατότητες του Internet of Things με πρωτότυπα καλοκαιρινά αξεσουάρ
Για να αναδείξει τις δυνατότητες που θα φέρει στο μέλλον το Διαδίκτυο των Πραγμάτων (Internet of Things – IoT), η Vodafone ανέπτυξε μία σειρά πρωτότυπων σχεδίων «Smart Summer» από «έξυπνα» καλοκαιρινά αξεσουάρ που αξιοποιούν τις δυνατότητες του IoT.
Τα σχέδια αυτά έχουν αναπτυχθεί έτσι ώστε να παρέχουν στους χρήστες τη δυνατότητα προστασίας από τον ήλιο κατά την διάρκεια του καλοκαιριού, ενίσχυσης της ασφάλειας των παιδιών όταν βρίσκονται στην παραλία, αλλά και εντοπισμού αποσκευών σε περίπτωση απώλειας.
Πρόκειται για «έξυπνα» μαγιό που διαθέτουν αισθητήρες UV και παρακολουθούν την έκθεση στον ήλιο όλη την ημέρα. Μέσω μίας εφαρμογής ο χρήστης λαμβάνει ειδοποίηση στο smartphone του όταν έχει ξεπεράσει τον επιτρεπτό χρόνο παραμονής στον ήλιο. Παράλληλα, το μαγιό παρέχει ειδοποίηση δόνησης μέσω ενσωματωμένου αισθητήρα.
Επιπλέον, το παιδικό καπέλο της σειράς Smart Summer διαθέτει αισθητήρα UV, καθώς και μία Vodafone ΙοΤ κάρτα SIM χαμηλής ισχύος και συσκευή εντοπισμού που στέλνει ένα προειδοποιητικό μήνυμα στο smartphone του γονέα αν το παιδί απομακρυνθεί από μια προκαθορισμένη απόσταση. Η βαλίτσα της ίδιας σειράς διαθέτει ενσωματωμένη τεχνολογία εντοπισμού Vodafone ΙοΤ, με τη βοήθεια της οποίας ο χρήστης μπορεί να προσδιορίσει τη γεωγραφική θέση της χαμένης αποσκευής του, μέσω smartphone.
Τα προϊόντα της σειράς πρωτότυπων σχεδίων Smart Summer αναπτύχθηκαν μετά από πανευρωπαϊκή έρευνα που ανατέθηκε από τη Vodafone στην εταιρία ερευνών YouGov, στο πλαίσιο της οποίας διαπιστώθηκε ότι σχεδόν οι μισοί (48%) από τους συμμετέχοντες ξεχνούν να βάλουν αντηλιακό κατά την διάρκεια των διακοπών τους, οι τρεις στους τέσσερις (76 %) δήλωσαν ότι θα ήταν πιο πιθανό να το κάνουν εάν λάβουν σχετική αυτοματοποιημένη ειδοποίηση, ενώ το 30 % των ερωτηθέντων δήλωσαν ότι οι ίδιοι ή κάποιος φίλος τους είχαν χάσει τις αποσκευές τους κατά τη διάρκεια ταξιδιού τους.
Η έρευνα της YouGov έδειξε ότι οι καταναλωτές έχουν μεγάλο ενδιαφέρον για ΙοΤ συσκευές που μπορούν να φορεθούν και που θα τους βοηθούν να παρακολουθούν την υγεία και ευεξία τους ή να προστατεύουν την οικογένειά τους. Από τα 8.653 άτομα που συμμετείχαν στην έρευνα στην Γερμανία, Ελλάδα, Ιρλανδία, Ιταλία, Ολλανδία, Ισπανία και στο Ηνωμένο Βασίλειο:
• Το 33% ανέφερε ότι επιθυμεί η τεχνολογία και οι IoT συσκευές του μέλλοντος να μετρούν την ποιότητα του αέρα
• 50% ανέφερε ως σημαντική τη δυνατότητα μέτρησης της πίεσης στο αίμα με τη βοήθεια τέτοιων συσκευών
• 40% εξέφρασε όφελος από τη δυνατότητα μέτρησης των επιπέδων άγχους
• 36% θα ήθελε να παρακολουθεί τα επίπεδα ενυδάτωσης του σώματος
Η έρευνα που έγινε στην Ελλάδα έδειξε επίσης ότι το 36% των ερωτηθέντων θα ήθελε να ενημερώνεται από «έξυπνες» συσκευές που μπορούν να φορεθούν για τις επιπτώσεις της έκθεσής του στον ήλιο, ενώ το 52% ξεχνά να φορέσει αντηλιακό όταν είναι σε διακοπές. Επίσης, το 89% των ερωτηθέντων απάντησε ότι είναι πιο πιθανό να βάλει αντηλιακό ή να καλύψει το σώμα του αν λάβει σχετική ειδοποίηση για την παρατεταμένη έκθεσή του στον ήλιο.
Η επανάσταση του Internet of Things
Τα πρωτότυπα σχέδια της Vodafone Smart Summer χρησιμοποιούν τις σημερινές τεχνολογίες ΙοΤ για να επιδείξουν πιθανές εφαρμογές «έξυπνων» δικτύων σε καθημερινές καταναλωτικές συσκευές. Το μαγιό, το καπέλο για τον ήλιο και η βαλίτσα περιέχουν ενσωματωμένα hardware με διάρκεια ζωής μπαταρίας περίπου μίας εβδομάδας. Μέχρι το τέλος του 2017, μια νέα γενιά συσκευών IoT θα διατίθεται στην αγορά, οι συσκευές Narrowband Internet of Things – NBIoT, οι οποίες θα δώσουν ακόμα μεγαλύτερη ώθηση στην επανάσταση των συνδεδεμένων συσκευών.
Το μικρό και ιδιαίτερα φθηνό hardware στο οποίο θα βασίζονται αυτές οι «Narrowband IoT» συσκευές θα είναι έξτρα χαμηλής ενεργειακής κατανάλωσης (μπαταρία με τυπική διάρκεια ζωής άνω των 10 ετών με μία φόρτιση) και θα δεσμεύει πολύ λίγο ασύρματο Internet – ενώ πρόσφατη έρευνα έδειξε ότι τα διεθνή δίκτυα IoT της Vodafone θα μπορούν να υποστηρίξουν πάνω από ένα εκατομμύριο τέτοιες συσκευές ανά τετραγωνικό χιλιόμετρο, την ίδια στιγμή.
Η σειρά αυτή αποτελείται από πρωτότυπα σχέδια που δεν προγραμματίζεται να διατεθούν στην αγορά και αναπτύχθηκαν αποκλειστικά για να αναδείξουν την δυναμική και την επίδραση που θα φέρει στη ζωή μας το Narrowband Internet of Things – NBIoT.
Άλλη πρόσφατη έρευνα της Vodafone ανέδειξε ότι το IoT καθιερώνεται ήδη για πολλές εταιρίες. Ανάμεσα σε 1.100 ανώτερα στελέχη του ιδιωτικού και δημόσιου τομέα από 17 χώρες που συμμετείχαν σ’ αυτή την έρευνα, πάνω από τα 3/4 δήλωσαν ότι η αξιοποίηση των τεχνολογιών IoT είναι ζωτικής σημασίας για τη μελλοντική επιτυχία τους, ενώ πάνω από τις μισές εταιρίες ηλεκτρονικών καταναλωτικών προϊόντων δήλωσαν ότι προτίθενται να κυκλοφορήσουν στην αγορά νέα προϊόντα και νέες υπηρεσίες IoT εντός της επόμενης διετίας.