Dominic Leroy (Deutsche Telekom): τι περιμένουμε από τη νέα διοίκηση του ομίλου ΟΤΕ
Για διατήρηση της υπάρχουσας στρατηγικής όσον αφορά στην Ελλάδα και τον όμιλο ΟΤΕ που περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων, και τη συνέχιση των επενδύσεων σε τηλεπικοινωνιακές υποδομές, όπως είναι τα δίκτυα οπτικών ινών μέχρι το σπίτι (FTTH), έκανε λόγο η Dominique Leroy, επικεφαλής της Deutsche Telekom για τις ευρωπαϊκές δραστηριότητες του γερμανικού τηλεπικοινωνιακού ομίλου, κατά τη διάρκεια συνάντησης που είχε με εκπροσώπους ελληνικών μέσων ενημέρωσης στο πλαίσιο του φετινού MWC Barcelona, το οποίο πραγματοποιείται αυτές τις ημέρες.
Ερωτώμενη σχετικά με την επικείμενη αλλαγή της διοίκησης του ομίλου ΟΤΕ, η κα Leroy αφού επεσήμανε ότι ο Μιχάλης Τσαμάζ είχε κρίσιμο και σημαντικό ρόλο στο πως άλλαξε ο μεγαλύτερος τηλεπικοινωνιακός ρόλος της χώρας, έσπευσε να προσθέσει ότι «ήταν πολύ σημαντικό ότι προετοιμάσαμε ένα εξαιρετικό στέλεχος για να τον διαδεχθεί» αναφερόμενη στον Κώστα Νεμπή, ο οποίος από την 1η Ιουλίου θα αναλάβει τα ηνία του ομίλου ΟΤΕ. Σύμφωνα με την κα Leroy, ο κ. Νεμπής άλλαξε την κροατική Hrvatski Telekom πετυχαίνοντας να πείσει τον όμιλο της Telekom να επενδύσει στην Κροατία. «Σίγουρα θα φέρει ένα στυλ διοίκησης αλλά θα υπάρχει συνέχεια στη στρατηγική» επεσήμανε η επικεφαλής των ευρωπαϊκών δραστηριοτήτων της Telekom, τονίζοντας ότι αναμένει η διαδικασία μετάβασης, η οποία έχει ήδη ξεκινήσει, θα είναι ομαλή.
Η κα Leroy σημείωσε ότι έχει εντυπωσιαστεί από το πως κινείται η ελληνική κυβέρνηση όσον αφορά το θέμα της προσέλκυσης επενδύσεων αλλά και της ψηφιοποίησης της χώρας με το στέλεχος της Telekom να επισημαίνει ότι αρκετές φορές χρησιμοποιεί την Ελλάδα ως παράδειγμα σε άλλες χώρες. Όσον αφορά τα άμεσα πλάνα του γερμανικού ομίλου για την Ελλάδα, η κα Leroy ανέφερε ότι η Telekom σκοπεύει να διατηρήσει το πλάνο όσον αφορά στην ανάπτυξη τηλεπικοινωνιακών υποδομών, αναφερόμενη ουσιαστικά στην περαιτέρω επέκταση του δικτύου οπτικών ινών μέχρι το σπίτι (FTTH) αλλά και σε εκείνη του 5G. Μάλιστα, όσον αφορά στο 5G, η λειτουργία της νέας «έκδοσης», του 5G Stand Alone (SA), όπως επεσήμανε το υψηλόβαθμο στέλεχος της Telekom, θα επιτρέψει στην Cosmote, η οποία είναι από τις πρώτες χώρες του ομίλου που το υλοποιεί, να προσφέρει νέες, καινοτόμες υπηρεσίες στους πελάτες της.
Η αξιοποίηση του FTTH δικτύου από τους Έλληνες καταναλωτές και επιχειρήσεις αποτελεί πάντως μία από τις προκλήσεις που έχει να αντιμετωπίσει ο όμιλος ΟΤΕ στην ελληνική αγορά με την κα Leroy να εκτιμά ότι δράσεις επιδότησης της ζήτησης όπως είναι το Smart Readiness και το μελλοντικό Gigabit Voucher θα συνεισφέρουν σημαντικά. Για την Telekom, πάντως, σημαντική είναι και η πρωτοβουλία του ομίλου ΟΤΕ για την προώθηση ενός νέου μοντέλου χονδρικής στο FTTH που δίνει εκπτώσεις με βάση τον όγκο των συνδέσεων, το οποίο θα μπορούσε να οδηγήσει σε περαιτέρω μείωση των τιμών λιανικής.
Το θέμα της αξιοποίησης των επενδύσεων των δικτύων και η απόσβεση τους αποτελεί, σύμφωνα με την κα Leroy, μία από τις σημαντικότερες προκλήσεις των τηλεπικοινωνιακών παρόχων στην Ευρώπη με την επικεφαλής των ευρωπαϊκών δραστηριοτήτων της Telekom να σημειώνει ότι ο αριθμός των εταιρειών στη Γηραιά Ήπειρο να είναι αρκετά μεγάλος. Γεγονός που δημιουργεί αρκετά ζητήματα με τη λύση ενδεχομένως να είναι η «συγκέντρωση» των «παικτών» σε αρκετές χώρες.
Σε αυτό το πλαίσιο, άλλωστε, και ο όμιλος ΟΤΕ προχωρά στην αποεπένδυση από τη Ρουμανία με την πώληση της Telekom Romania Mobile. Ερωτώμενη για το αν υπάρχουν εξελίξεις επί του θέματος, η κα Leroy απάντησε ότι είναι μία αγορά που δεν ενδιαφέρει πλέον τον όμιλο της Telekom και γι’ αυτό προσπαθεί να αποχωρήσει.
Μία ακόμη πρόκληση για την Telekom -αλλά και για όλους τους τηλεπικοινωνιακούς παρόχους- αποτελεί το θέμα της μείωσης του κόστους χρήσης και γι’ αυτό χρησιμοποιούνται διάφορες λύσεις που περιλαμβάνουν την αξιοποίηση IoT (Internet of Things) εφαρμογών. Μάλιστα, σύμφωνα με την κα Leroy, η Cosmote είναι από τις εταιρείες του ομίλου που έχει αρκετές επιτυχίες στο συγκεκριμένο τομέα.
Όσον αφορά το ενδεχόμενο αλλαγής του εμπορικού σήματος της Cosmote, η κα Leroy επεσήμανε ότι πρόκειται για ένα εξαιρετικά ισχυρό brand. Από την άλλη πλευρά, το «T», ήτοι το εμπορικό σήμα της Telekom, είναι το πιο γνωστό τηλεπικοινωνιακό brand παγκοσμίως, και γι’ αυτό έχει ξεκινήσει μία προσπάθεια «συνδυασμού» καθώς σε όλες τις επικοινωνίες της Cosmote υπάρχει αναφορά και ότι αποτελεί μέλος του ομίλου «Τ».
Η Telekom στο MWC
Όσον αφορά στην παρουσία του γερμανικού ομίλου στο MWC Barcelona, η Telekom έχει δώσει ιδιαίτερη έμφαση στον τομέα της αξιοποίησης των εφαρμογών τεχνητής νοημοσύνης (ΑΙ). Από τα πλέον ενδιαφέρουσες επιδείξεις είναι αυτή του AI smartphone. Συγκεκριμένα, η Telekom παρουσιάζει ένα smartphone όπου αξιοποιεί έναν νέας γενιάς ψηφιακό βοηθό από την Brain.ai, χάρη στον οποίο ουσιαστικά ο χρήστης δεν χρειάζεται να χρησιμοποιεί apps. Σε αυτή την περίπτωση χρησιμοποιείται το cloud αλλά η Telekom παρουσιάζει και μία ακόμη εκδοχή, σε συνεργασία με την Qualcomm καθώς χρησιμοποιείται ένα εξειδικευμένο chip της τελευταίας, όπου όλες οι ΑΙ διεργασίες πραγματοποιούνται στη συσκευή, γεγονός που έχει ως αποτέλεσμα τη σημαντική μείωση του χρόνου επεξεργασίας.
Επιπλέον, η Telekom παρουσιάζει διαφορετικές εκδοχές για το router του αύριο, το οποίο μπορεί να είναι ολόγραμμα, ρομπότ – ψηφιακός βοηθός ή απλά εξαιρετικά μικρές και όμορφες συσκευές.