ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Το Brexit επηρεάζει και την ελληνική ποντοπόρο ναυτιλία

Μπορεί ο δείκτης ναύλων ξηρού φορτίου Baltic Dry Index να αναρριχήθηκε στις 726 μονάδες, ήτοι στα υψηλότερα επίπεδα τους έτους, ωστόσο ο προβληματισμός στον χώρο της ελληνικής ποντοπόρου ναυτιλίας για τον χρόνο ανάκαμψης των ναύλων παραμένει με το Brexit να δημιουργεί πρόσθετους πονοκεφάλους.

Δεν είναι τυχαίο πως οι αναλυτές εμφανίζονται εξαιρετικά επιφυλακτικοί για την πορεία που θα ακολουθήσει ο κλάδος τους επόμενους μήνες με τις μέχρι στιγμής εκτιμήσεις κάνουν λόγο για ένα 2016 όπου ο ετήσιος μέσος όρος του BDI θα είναι χαμηλότερος από αυτόν του 2015 (870 μονάδες).

Οι ίδιοι προσπαθούν να αποκωδικοποιήσουν τις επιπτώσεις του Brexit στην παγκόσμια ναυτιλία, ωστόσο το εγχείρημα να είναι εξαιρετικά δύσκολο, καθώς εξαρτάται από το περιεχόμενο της μεταβατικής σχέσης που θα επιδιώξει η Βρετανία με την Ευρωπαϊκή Ένωση.

Μπορεί το Λονδίνο να είναι η παγκόσμια πρωτεύουσα της διεθνούς εμπορικής ναυτιλίας, αλλά αυτό από μόνον του δεν σημαίνει πως οι ναυτιλιακές φίρμες που εδρεύουν σε αυτό θα επηρεαστούν από την έξοδο της Βρετανίας από την ΕΕ, δεδομένου ειδικά ότι το αντικείμενο δραστηριοτήτων τους ξεπερνά τα σύνορα του Ηνωμένου Βασιλείου.

Κοινή εκτίμηση όλων των αναλύσεων είναι πως το Λονδίνο θα παραμείνει ένα ισχυρό διεθνές ναυτιλιακό κέντρο και πως οι όποιες αρνητικές επιδράσεις θα έχουν μεγαλύτερη επίπτωση στα πλοία που φέρουν βρετανική σημαία, τα οποία θα κληθούν να καταβάλουν περισσότερα τέλη όταν θα προσεγγίζουν λιμάνια της ΕΕ.

Παράγοντες της αγοράς στις πρώτες προκαταρκτικές τους αναλύσεις εκτιμούν πως οι ναυτιλιακές εταιρείες στα containerships και στην αγορά του υγροποιημένου φυσικού αερίου που απασχολούν τα πλοία τους με μακροχρόνια ναυλοσύμφωνα και τα δεξαμενόπλοια δεν θα επηρεαστούν ιδιαίτερα από τις όποιες αρνητικές επιπτώσεις προκαλέσει στη ναυτιλία η έξοδος της Βρετανίας από την ΕΕ.

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

× Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies. Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε τους Όρους Χρήσης