Πώς προχωρά το πλάνο μετασχηματισμού των ΕΛΤΑ
Ανανεώθηκε:
Σε πλήρη εξέλιξη βρίσκεται από τον Ιούλιο το νέο επιχειρησιακό πλάνο για τον μετασχηματισμό των ΕΛΤΑ, το οποίο ξεδιπλώνεται σταδιακά σε βάθος 18 μηνών, σε όλο το εύρος των λειτουργιών του οργανισμού.
Όπως επεσήμανε ο Διευθύνων Σύμβουλος των ΕΛΤΑ, κ. Γρηγόρης Σκλήκας κατά τη διάρκεια σχετικής ενημέρωσης, «εκσυγχρονίζονται οι παραγωγικές λειτουργίες και δομές που έχουν σχεδιαστεί 30 χρόνια πριν και δεν έχουν επικαιροποιηθεί έκτοτε. Στοχεύουμε να μετατρέπουμε σταδιακά τα ΕΛΤΑ από ένα δυσκίνητο και κοστοβόρο οργανισμό σε μια σύγχρονη, εξωστρεφή και πλήρως ανταγωνιστική δύναμη ταχυδρομικών υπηρεσιών και υπηρεσιών από σημείο σε σημείο, που ανταποκρίνεται στα νέα δεδομένα και το «παράδειγμα» της αγοράς».
Στο πρώτο σκέλος του πλάνου μετασχηματισμού, έχει ήδη υλοποιηθεί η αναδιοργάνωση του δικτύου των ΕΛΤΑ σε 143 σημεία σε όλη τη χώρα (λειτουργώντας συνολικά πάνω από 1.000 σημεία σε ολόκληρη την Ελλάδα). Σύμφωνα με τον κ. Σκλήκα, «τα 143 καταστήματα της «ουράς» ενός δικτύου που έπρεπε να επικαιροποιηθεί, ήταν καταστήματα υποστελεχωμένα, εξαιρετικά ζημιογόνα. Στόχος είναι η μείωση του λειτουργικού κόστους και κυρίως η αξιοποίηση των στελεχών που βρίσκονταν στα ήδη μη αποτελεσματικά σημεία, με στόχο τη μεταφορά τους σε κεντρικότερα σημεία, την καλύτερη στελέχωση και καλύτερη αξιοποίηση, γενικότερα, της περιουσίας των ΕΛΤΑ». Στην αναδιοργάνωση του δικτύου ελήφθησαν παράλληλα υπόψιν, οι ανάγκες της περιφέρειας, ώστε να ενισχυθούν ή να βελτιωθούν λειτουργικά άλλα εργαλεία που ήδη υπήρχαν.
Στο πλαίσιο της πρώτης φάσης ενισχύθηκαν επίσης οι ταχυδρόμοι της γειτονιάς με ψηφιακά εργαλεία, ώστε, εκτός από τη διαχείριση της ταχυδρομικής αποστολής, να μπορούν ταυτόχρονα να εισπράττουν αντικαταβολές με κάρτα, να διανέμουν συντάξεις και να εξοφλούν εκ μέρους των πελατών οποιοδήποτε λογαριασμό.
Παράλληλα αναβαθμίστηκε η λειτουργία 6 κεντρικών καταστημάτων σε Γλυφάδα, Κηφισιά, Περιστέρι, Πειραιά, Θεσσαλονίκη, Πάτρα με την εφαρμογή διευρυμένου (απογευματινού) ωραρίου και την κάλυψη κενών στη στελέχωση. Μέσα στον Νοέμβριο το διευρυμένο ωράριο θα εφαρμοστεί και σε άλλα 8 καταστήματα στην περιφέρεια και συγκεκριμένα σε Λάρισα, Τρίκαλα, Καλαμάτα, Σταυρούπολη Θεσσαλονίκης, Ηράκλειο και Χανιά Κρήτης, Ιωάννινα και Καβάλα.
Οι στόχοι για το 2024
Στην επόμενη φάση και το 6μηνο που θα ακολουθήσει εντός του 2024, σύμφωνα με τον κ. Σκλήκα, «στόχος μας είναι να επεκτείνουμε την παρουσία μας πέραν του σημερινού φυσικού δικτύου, δημιουργώντας νέα σημεία εξυπηρέτησης βάσει των αναγκών κάθε περιοχής, με καταστήματα franchise και εναλλακτικά δίκτυα lastmile,PUDOs και shopinshop σε συνεργασία με χώρους καταστημάτων, καθώς και περισσότερα σημεία παραλαβής αντικειμένων «ΕΛΤΑ PostBox».
Παράλληλα η ανασύσταση του δικτύου διαβιβάσεων, διαλογής και διανομής των ΕΛΤΑ, με στόχο τη δημιουργία δυο ισχυρών κεντρικών κόμβων διαλογής στην Αττική και τη Θεσσαλονίκη καθώς και τοπικών σημείων διαμετακόμισης που καλύπτουν όλη τη χώρα. Στο πλαίσιο αυτό, έχει ήδη μεταφερθεί η διαλογή Κρήτης και άλλων νησιών από το Διαμετακομιστικό Κέντρο Πειραιά στο Κέντρο Διαλογής της Αττικής, όπου ενισχύθηκε σημαντικά η επένδυση σε ρομποτικά συστήματα διαλογής.
Ο κ. Σκλήκας αναφέρθηκε ακόμα στη στρατηγική συμμαχία με την πρώτη αεροπορική εταιρεία cargo drone παγκοσμίως, την Dronamics, με την οποία , όπως είπε, εξετάζεται από κοινού η δυνατότητα αξιοποίησης cargo drone (απομακρυσμένα χειριζόμενα μικρών αεροπλάνων) για μεταφορά αλληλογραφίας και δεμάτων, σε περιοχές απομακρυσμένες και μη επαρκώς εξυπηρετούμενες από συμβατικές αεροπορικές μεταφορές.
«Βασική και άμεση προτεραιότητα για το μέλλον είναι η ενσωμάτωση της εμπειρίας και της τεχνογνωσίας της ΕΛΤΑ Courier, που είναι ένα από τα πιο δυνατά assets που διαθέτουμε. Θα δημιουργήσουμε ένα κοινό πλαίσιο λειτουργίας που θα βοηθήσει να αντιμετωπίσουμε αντιπαραγωγικές δομές και στεγανά στην ενδοεταιρική συνεργασία και θα συμβάλλει στην ανάδειξή μας σε ηγετική θέση στη ραγδαία αναπτυσσόμενη αγορά ηλεκτρονικού εμπορίου και ταχυμεταφορών» τόνισε ο Διευθύνων Σύμβουλος των ΕΛΤΑ.
Σε ό,τι αφορά στον εξωστρεφή προσανατολισμό των ΕΛΤΑ, σημείωσε πως «στρατηγικός στόχος μας είναι να αναδειχθούμε σε έναν έμπιστο και ανταγωνιστικό διεθνή φορέα για τις διασυνοριακές συναλλαγές εμπορίου, στον οποίο βασίζονται οι μεγαλύτερες επιχειρήσεις ηλεκτρονικού εμπορίου στον κόσμο, όπως η Amazon.De και άλλοι που είμαστε οι βασικοί συνεργάτες επιδόσεων. Σε αυτή την κατεύθυνση, έχουμε ήδη εξασφαλίσει μειωμένες και ανταγωνιστικές τιμές στην αποστολή δεμάτων ιδιωτών και επιχειρήσεων στην Ευρώπη αλλά και σε άλλα μέρη του κόσμου».