Worldline Greece: οι νέες υπηρεσίες πληρωμών και τα πλάνα για διψήφιο ρυθμό ανάπτυξης
Ανανεώθηκε:
Τον διψήφιο ρυθμό ανάπτυξης που παρουσιάζει την τελευταία διετία εκτιμά ότι θα διατηρήσει η Worldline Greece, δεδομένου ότι οι ψηφιακές πληρωμές συνεχίζουν την ανοδική πορεία τους στη χώρα με τη θυγατρική του γαλλικού κολοσσού να ετοιμάζεται να λανσάρει και μία σειρά από νέες υπηρεσίες.
Όπως αναφέρθηκε κατά τη διάρκεια της σχετικής παρουσίασης σε εκπροσώπους των μέσων ενημέρωσης, το πλάνο για τους επόμενους μήνες περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων, μεγαλύτερη έμφαση στον τομέα της αξιοποίησης των smartphones ως τερματικά διεκπεραίωσης συναλλαγών (POS) με το αποκαλούμενο smart POS (ή soft POS) να αποτελεί μία τάση που κερδίζει διαρκώς έδαφος στην ελληνική αγορά.
Σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο της Worldline Greece, Ιωάννη Κιτιξή, το 2022 η αξία των ψηφιακών πληρωμών στην Ελλάδα διαμορφώθηκε στα 53,6 δισ. ευρώ παρουσιάζοντας αύξηση 18% με την εταιρεία να παρουσιάζει λίγο υψηλότερο ρυθμό. Αντίστοιχη δείχνει να είναι η κατάσταση και το 2023, ενώ ο κ. Κιτιξής εμφανίστηκε θετικός και για το 2024, σημειώνοντας ότι η εκτίμηση είναι ότι η αγορά θα αναπτυχθεί εκ νέου με διψήφιο ποσοστό με τη Worldline Greece να στοχεύει σε ένα ποσοστό πιο κοντά στο 15%.
Η Worldline, με έδρα το Παρίσι, είναι ένας από τους μεγαλύτερους «παίκτες» παγκοσμίως στο χώρο των ψηφιακών πληρωμών, λειτουργώντας το μεγαλύτερο δίκτυο εκκαθάρισης πληρωμών στην Ευρώπη και το 4ο μεγαλύτερο δίκτυο πληρωμών στον κόσμο. Στην Ελλάδα, η Worldline ξεκίνησε να επενδύει το 2021 όταν εξαγόρασε τη Cardlink, η οποία συνεχίζει να λειτουργεί ως ξεχωριστή εταιρεία κινούμενη στο χώρο των POS, αλλά και τον τομέα merchant acquiring της Eurobank. Αποτέλεσμα της τελευταίας εξαγοράς ήταν η δημιουργία της Worldline Greece, στην οποία ο γαλλικός όμιλος συμμετέχει με 80%, ενώ το υπόλοιπο 20% διατηρεί η Eurobank.
Όπως ανέφερε ο κ. Κιτιξής, η Worldline Greece είναι μία από τις μεγαλύτερες εταιρίες στην Ελλάδα για την αποδοχή και εκκαθάριση πληρωμών με κάρτες, προσφέροντας ολοκληρωμένες λύσεις πληρωμών σε πάνω από 130.000 επιχειρήσεις για τα φυσικά και online καταστήματα τους. Τον τελευταίο χρόνο, ο αριθμός των πελατών αυξήθηκε με πάνω από 10.000 νέες επιχειρήσεις. Εξ αυτών το 80% είναι μικρές επιχειρήσεις και το 20% μεσαίες και μεγάλες εταιρείες, οι οποίες δραστηριοποιούνται σχεδόν στο σύνολο των κλάδων της ελληνικής οικονομίας.
Ο αριθμός των POS σε φυσικά καταστήματα που διαχειρίζεται η Worldline Greece ανέρχεται σε 285 χιλιάδες, ενώ στα 15 χιλιάδες ανέρχονται οι εγκαταστάσεις της Smart POS εφαρμογής. Την τελευταία τη χρησιμοποιούν κυρίως επιχειρήσεις στο χώρο της εστίασης αλλά υπάρχουν και έργα σε μεγάλους οργανισμούς όπως είναι ο Ψηφιακός Ταχυδρόμος των ΕΛΤΑ. Σύμφωνα με τον κ. Κιτιξή, το Smart POS είναι ένας τομέας όπου η εταιρεία θέλει να δώσει ιδιαίτερη έμφαση και στα πλάνα είναι η προσθήκη νέων δυνατοτήτων στην εφαρμογή στο προσεχές μέλλον.
Έμφαση δίνεται και στον τομέα του ηλεκτρονικού εμπορίου και τις λύσεις της Worldline χρησιμοποιούν περισσότερα από 17 χιλιάδες ηλεκτρονικά καταστήματα με την ελληνική θυγατρική του γαλλικού κολοσσού να σχεδιάζει μία πιο εξειδικευμένη πρόταση για το χώρο του e-commerce.
Επίσης, η εταιρεία προσφέρει μία σειρά από άλλες υπηρεσίες όπως είναι οι πληρωμές λογαριασμών, όπου υπάρχει ήδη συνεργασία με τον Σκλαβενίτη και τη Worldbridge και συζητήσεις με άλλες αλυσίδες super market, αλλά και η υπηρεσία άμεσης μετατροπής συναλλάγματος που είναι αρκετά δημοφιλή στις τουριστικές επιχειρήσεις. Ακόμη, η Worldline Greece δραστηριοποιείται και στον τομέα των αυτόματων πωλητών που προσφέρουν τη δυνατότητα για πληρωμές σε φυσικά σημεία χωρίς τη φυσική παρουσία πωλητή. Αυτοί οι πωλητές λειτουργούν στα εμπορικά κέντρα της Lamda Development αλλά και σε ACS Smart Lockers.
Στα άμεσα πλάνα είναι το λανσάρισμα της πλατφόρμας Merchant Onboarding System (MBS), το οποίο δίνει τη δυνατότητα σε έναν επιχειρηματία να συνδεθεί με τις υπηρεσίες εκκαθάρισης πληρωμών της Worldline Greece μέσα από το merchant-shop.gr. Μία άλλη νέα πλατφόρμα είναι το Live Pay, το οποίο μπορούν να χρησιμοποιούν καταναλωτές για να πληρώνουν online λογαριασμούς διαφόρων οργανισμών και εταιρειών.
Η Worldline Greece δείχνει να ποντάρει αρκετά και στην αναμενόμενη επέκταση της υποχρεωτικότητας των ψηφιακών πληρωμών στο σύνολο των επιχειρήσεων και των ελεύθερων επαγγελματιών. Σύμφωνα με τον κ. Κιτιξή, αυτό αναμένεται να έχει ως αποτέλεσμα να αυξηθεί κατά περίπου 80 χιλιάδες ο αριθμός των POS στην ελληνική αγορά, τα οποία εκτιμώνται ότι ανέρχονται σε 685 χιλιάδες.
Επίσης, η Worldline Greece δείχνει να θέλει δώσει μεγαλύτερη έμφαση στον τομέα των ολοκληρωμένων λύσεων για επιχειρήσεις. Ο κ. Κιτιξής επεσήμανε ότι η εταιρεία είναι έτοιμη για την διασύνδεση των ταμειακών μηχανών με τα POS και σημείωσε ότι στα πλάνα είναι η δημιουργία μίας λύσης που θα συνδυάζει σε μία συσκευή την ταμειακή μηχανή και το POS. Ακόμη, σημείωσε ότι στα σχέδια είναι η δημιουργία μίας πλατφόρμας που θα απλοποιεί την εμπειρία των μικρών επιχειρήσεων όσον αφορά στη διαχείριση των ψηφιακών πληρωμών τους. Επιπλέον, ανέφερε ότι στόχος της Worldline είναι να υποστηρίζει και συναλλαγές, οι οποίες δεν διεκπεραιώνονται με κάρτες αλλά με άλλες μορφές ψηφιακών πληρωμών όπως είναι η άμεση μεταφορά χρημάτων σε λογαριασμό (account to account).
Τέλος, ερωτώμενος για το κατά πόσον υπάρχει ενδιαφέρον για το χώρο του embedded finance, ήτοι της δυνατότητας των επιχειρήσεων να προσφέρουν τραπεζικές υπηρεσίες σε συνεργασία με έναν χρηματοπιστωτικό οργανισμό, ο κ. Κιτιξής επεσήμανε ότι υπάρχουν ήδη κάποιες συζητήσεις αλλά είναι σε πρώιμο στάδιο.