ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Ποιες είναι οι επόμενες προκλήσεις για τη Nova

Ποιες είναι οι επόμενες προκλήσεις για τη Nova

Με τα πρώτα δείγματα από την εφαρμογή μίας νέας εμπορικής πολιτικής όσον αφορά -τουλάχιστον- την κινητή τηλεφωνία και τη συνδρομητική τηλεόραση να δείχνουν θετικά, η Nova καλείται τώρα να αντιμετωπίσει τις προκλήσεις που υπάρχουν και στους άλλους τομείς δραστηριοποίησης όπως είναι η σταθερή τηλεφωνία αλλά και τα σύνθετα έργα πληροφορικής.

H εφαρμογή της νέας εμπορικής πολιτικής στις αρχές Ιανουαρίου προκάλεσε ιδιαίτερη αίσθηση, κυρίως όσον αφορά στην κινητή τηλεφωνία. Στη συνδρομητική τηλεόραση οι σημαντικές επενδύσεις αφορούσαν τον τομέα του αθλητικού περιεχομένου που αποτελεί ένα από τα βασικά χαρτιά της Nova. Οι κινήσεις αυτές δείχνουν να αποδίδουν σε πρώτη φάση. Σύμφωνα με όσα ανέφεραν χθες τα στελέχη της Nova κατά τη διάρκεια ενημερωτικής συνάντησης με εκπροσώπους των μέσων ενημέρωσης, στο α’ εξάμηνο του 2023 το μερίδιο της εταιρείας όσον αφορά στις καθαρές νέες συνδέσεις στην ελληνική αγορά της κινητής τηλεφωνίας έφθασε το 100%. Ως καθαρές νέες συνδέσεις αναφέρονται ο αριθμός που προκύπτει όταν από τις νέες συνδέσεις που κάνει ένας πάροχος αφαιρείται ο αριθμός των γραμμών που μετακινούνται σε ανταγωνιστή. Η Nova κατέγραψε πάνω από 76.000 καθαρές νέες συνδέσεις όταν οι δύο ανταγωνιστές της είδαν τον αριθμό των συνδέσεων τους -σύμφωνα με τα στοιχεία που έχουν ανακοινώσει- είτε να αυξάνονται ελάχιστα (Cosmote κατά λίγο πάνω από 3 χιλιάδες) είτε να μειώνονται ελάχιστα (Vodafone κατά 4 χιλιάδες) στο συγκεκριμένο χρονικό διάστημα.

Το αποτέλεσμα ήταν η Nova να αυξήσει λίγο το μερίδιο αγοράς της -με βάση τον αριθμό των συνδέσεων- καθώς διαμορφώθηκε στο 21,6% έχοντας συνολικά περίπου 3,2 εκατ. πελάτες κινητής τηλεφωνίας. Τα επόμενα τρίμηνα θα δείξουν αν η τάση αυτή θα συνεχιστεί με τη Nova να ευελπιστεί ότι θα επιταχυνθεί ώστε να ενισχύσει περαιτέρω το μερίδιο αγοράς της.

Όσον αφορά στη συνδρομητική η Nova απέσπασε το 60% των καθαρών νέων συνδέσεων με ήτοι 38.000 με αποτέλεσμα η συνολική πελατειακή βάση να φθάσει στις 425 χιλιάδες.

Το πλάνο δείχνει να είναι η συνέχιση της επιθετικής εμπορικής πολιτικής αν και οι πληθωριστικές πιέσεις είναι αρκετά έντονες με τον διευθύνοντα σύμβουλο της Nova, Παναγιώτη Γεωργιόπουλο να τάσσεται υπέρ των τιμαριθμικών αναπροσαρμογών. Αν και ο κ. Γεωργιόπουλος έδειξε να εκτιμά ότι μία τέτοια αναπροσαρμογή θα οδηγούσε ουσιαστικά σε κατάργηση του μοντέλου των προσφορών που υπάρχουν εδώ και αρκετά χρόνια στην ελληνική τηλεπικοινωνιακή αγορά και ουσιαστικά έχουν ως αποτέλεσμα μία στρέβλωση της εικόνας αναφορικά με το πόσο πραγματικά ακριβή είναι η Ελλάδα όσον αφορά στο κόστος των τηλεπικοινωνιακών υπηρεσιών.

Το 5G και το στοίχημα των οπτικών ινών

Ο κ. Γεωργιόπουλος ανέφερε ακόμη ότι το επενδυτικό πλάνο των 2 δισ. ευρώ συνεχίζει να υλοποιείται και έχουν ήδη επενδυθεί περί τα 400 εκατ. ευρώ.

Η Nova δείχνει να ρίχνει το βάρος της στα δίκτυα 5G έχοντας ήδη φθάσει το 75% πληθυσμιακή κάλυψη σε πανελλαδικό επίπεδο, ενώ στην Αττική ο στόχος είναι το 99% μέχρι το τέλος του έτους. Βέβαια, το θέμα είναι πως ακόμη οι χρήστες κινητών τηλεφώνων δεν χρησιμοποιούν 5G συσκευές, καθώς, όπως αναφέρθηκε το ποσοστό φθάνει μόλις το 20%. Γι’ αυτό και η Nova επέλεξε να «θυμηθεί» την τάση για συσκευές που φέρουν το brand του παρόχου και παρουσίασε το Nova 5G Smartphone, το οποίο κατασκευάζεται από τη ZTE. Η συσκευή διαθέτει πολύ καλά τεχνικά χαρακτηριστικά συγκριτικά με την τιμή της που διαμορφώνεται στα 165 ευρώ καθιστώντας το συγκεκριμένο μοντέλο το πιο προσιτό 5G smartphone που διατίθεται στην ελληνική αγορά.

Όμως, το μεγάλο στοίχημα παραμένει η σταθερή τηλεφωνία και δη οι ευρυζωνικές συνδέσεις μέσω οπτικών ινών. Όπως αναφέρθηκε ο αριθμός των ευρυζωνικών συνδέσεων που εξυπηρετεί η Nova παρέμεινε σταθερός στο α’ εξάμηνο στα 1,2 εκατ. με το μερίδιο αγοράς στο 26%.

Η Nova ποντάρει στην ανάπτυξη του ιδιόκτητου δικτύου οπτικών ινών μέχρι το σπίτι (FTTH), το οποίο θα προσφέρει τη δυνατότητα για τη βέλτιστη εμπειρία, όπως επισημάνθηκε. Το δίκτυο αναπτύσσεται με αρκετά γρήγορους ρυθμούς και στο τέλος Σεπτεμβρίου η κάλυψη αναμένεται να φθάσει στα 190 χιλιάδες σπίτια, ενώ μέχρι το τέλος του 2023 θα έχει ανέβει στα 250 χιλιάδες με στόχο τις 500 χιλιάδες το 2025.

Από την άλλη πλευρά, το ποσοστό των πελατών της Nova με συνδέσεις FTTH αυτή τη στιγμή παραμένει σε αρκετά χαμηλά επίπεδα και αυτό είναι κάτι που θα επιδιώξει να αλλάξει η εταιρεία προκειμένου να ενισχύσει και τα μερίδια της στον τομέα της ευρυζωνικότητας.

Έργα πληροφορικής

Ένα άλλο στοίχημα είναι τα έργα πληροφορικής. Η κίνηση για τη δημιουργία της Nova ICT, μία κοινοπραξία με τον όμιλο Βαρδινογιάννη, προκάλεσε αρκετή αίσθηση. Η Nova ICT, η οποία αναλαμβάνει μεγάλα και σύνθετα έργα πληροφορικής, έχει φθάσει να έχει συμβασιοποιημένα έργα -κυρίως από τον δημόσιο τομέα- αξίας 120 εκατ. ευρώ, ποσό που ανεβαίνει στα 200 εκατ. ευρώ με αυτά που πρόκειται να συμβασιοποιηθούν.

Επιπλέον, η Nova ICT ποντάρει και στο εξωτερικό διεκδικώντας έργα εκτός Ελλάδας. Μάλιστα, έχει ήδη συμμετάσχει σε διαγωνισμούς για έργα της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.