ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Oι Δαυίδ της ελληνικής επιχειρηματικότητας. Οι εταιρίες που κατακτούν τον κόσμο

Είναι νέοι, είναι δυναμικοί είναι έξυπνοι και τολμούν.

Έλληνες επιχειρηματίες που κοιτούν μπροστά και βλέπουν τις ξένες αγορές σαν τη μόνη λύση για την ανάπτυξή τους, σημαδεύουν και στοχεύουν με επιτυχία. Μπορεί το ελληνικό οικονομικό περιβάλλον να είναι δυσμενές και οι συνθήκες όχι ιδιαίτερα φιλικές για τους επενδυτές, όμως οι νέοι άνθρωποι δεν το βάζουν κάτω, συνεχίζουν να επενδύουν στην επιχειρηματικότητα και σχεδιάζουν φιλόδοξα το μέλλον τους.

Three Cents - Δημήτρης Νταφόπουλος, Βασίλης Καλατζής, Γιώργος Μπάγκος και Γιώργος Τσιρίκος

Η Three Cents, είναι η πρώτη επιχείρηση παρασκευής «χειροποίητης» ελληνικής συλλογής ποιοτικών αναψυκτικών, η οποία δημιουργήθηκε από τέσσερις φίλους: Το Δημήτρη Νταφόπουλο, το Βασίλη Καλατζή, το Γιώργο Μπάγκο και το Γιώργο Τσιρίκο.

Οι τρεις ήταν μπάρμαν και ο Βασίλης ήταν ιδιοκτήτης μπαρ και από κοινού αποφάσισαν ότι λείπει ένα αναψυκτικό premium χωρίς συντηρητικά και χρωστικές, που θα το ήθελε ένας σύγχρονος μπάρμαν να το χρησιμοποιήσει στα κοκτέιλ του. Η επιχείρηση Three Cents ξεκίνησε πριν από 18 μήνες και τον πρώτο χρόνο λειτουργίας της κατάφερε να πουλήσει 444.000 μπουκάλια αναψυκτικά μόνο στην εγχώρια αγορά.

Τα αναψυκτικά Τhree Cents εξάγονται ήδη σε 10 χώρες όπως είναι η Κύπρος, η Βουλγαρία, η Ιταλία, η Γερμανία, το Βέλγιο, η Ολλανδία, η Πολωνία, το Λουξεμβούργο κ.α. «Αυτή τη στιγμή συζητάμε με μαγαζιά στην Αγγλία και στη Νότιο Κορέα. Γενικά, έχουμε προσφορές από διάφορες χώρες». Τη δεύτερη σεζόν αναμένουν τριπλασιασμό στη ζήτηση, χωρίς να υπολογίζουν τις εξαγωγές.

Οι πρώτες ύλες, που χρησιμοποιούν είναι μόνο φυσικές και περιέχουν 1,5 bar περισσότερο ανθρακικό σε σχέση με τον ανταγωνισμό. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα όταν χρησιμοποιούνται στα ποτά, το ανθρακικό τους να διαρκεί και να μην εξατμίζεται εύκολα, όπως συμβαίνει με όλα τα άλλα.

Το νερό τους ίσως είναι το σημαντικότερο γιατί όσο πιο καθαρό είναι τόσο πιο γευστικό γίνεται το αναψυκτικό. Προέρχεται από την πηγή της Ροδοδάφνης, η οποία περνάει ακριβώς κάτω από το εργοστάσιο, στο Αίγιο, στο οποίο παρασκευάζονται τα αναψυκτικά. Στο νερό δεν γίνεται καμία επεξεργασία, όπως βγαίνει από την πηγή, αμέσως προστίθεται το ανθρακικό.

SNAIL-Safe 'N' Beautiful - Ζανέτ Σκλιβανού

Η επιχείρηση Safe 'N' Beautiful συσκευάζει και εμπορεύεται τα προϊόντα Snails, τα οποία είναι παγκοσμίως τα πρώτα παιδικά βερνίκια νυχιών, που δημιουργήθηκαν ποτέ με βάση το νερό, μη τοξικά, τα οποία αφαιρούνται με σαπούνι και νερό, χωρίς να είναι αναγκαία η χρήση των επιβλαβών χημικών ασετόν στα παιδικά νύχια.

Η ιδέα για τη δημιουργία της συγκεκριμένης επιχείρησης ξεκίνησε από την Ελληνοβρετανίδα, Ζανέτ Σκλιβανού. Ως μητέρα δύο κοριτσιών, η ίδια, γνώριζε από πρώτο χέρι πόσο σημαντικό είναι να απολαμβάνουν οι κόρες της τον... καλλωπισμόμ με ασφάλεια. Τα καλλυντικά των ενηλίκων, έχουν πολλά χημικά και είναι επιβλαβή για τα παιδιά. Έτσι λοιπόν, αποφάσισε να δημιουργήσει το πρώτο στον κόσμο παιδικό μανό, με βάση το νερό, χωρίς τοξικές ουσίες, το οποίο βγαίνει με σαπούνι και νερό και δεν απαιτείται η χρήση χημικών ασετόν. Το 2011, γεννήθηκαν τα «Snails» (Safe Nails).

Σήμερα τα προϊόντα της Safe 'N' Beautiful, εξάγονται σε 58 χώρες, σε Ευρώπη, Μέση Ανατολή, Ασία, Αμερική και Αυστραλία, χαρακτηρίζοντας το 99,9% των πωλήσεών της. Δεν είναι, άλλωστε, τυχαίο ότι το 2014 κέρδισε το βραβείο στην κατηγορία Καλύτερης Νεοϊδρυθείσας Εξαγωγικής Εταιρείας.

Τα Snails διαφέρουν από τα συνηθισμένα βερνίκια, καθώς αποτελούν τα Νο1 παιδικά, μη τοξικά μανό στον κόσμο, που δημιουργήθηκαν ποτέ και αφαιρούνται με σαπούνι και νερό. Πρόκειται για τα μοναδικά 6-Free παιδικά μανό που υπάρχουν (δεν περιέχουν δηλ. τα 6 πιο τοξικά συστατικά των καλλυντικών). Είναι ένα προϊόν 100% ευρωπαϊκό. Απευθύνεται σε παιδιά, οπότε η ποιότητα και η ασφάλεια είναι προτεραιότητα αλλά και το packaging του μπουκαλιού πρέπει να είναι φιλικό. Κάτι που εκτιμήθηκε από τις μαμάδες παγκοσμίως και έτσι σήμερα τα Snails πωλούνται σε πολλές χώρες σε όλο τον κόσμο.

Stayia farm - Γιάννης Καρυπίδης

Μέλι με χρυσάφι, μέλι που λάμπει και θαμπώνει τις διεθνείς αγορές. Η καινοτομία της Stayia farm γεννήθηκε σε μία εκδήλωση αφρώδη οίνο με φύλλα βρώσιμου χρυσού που έδωσε την έμπνευση στους ιδρυτές της. «Γιατί να μην υπάρχει χρυσός και στο μέλι;» σκέφτηκαν και βάλθηκαν να κάνουν πραγματικότητα τη λαμπρή ιδέα.

Έφτιαξαν, λοιπόν, ένα θυμαρίσιο μέλι με φύλλα βρώσιμου χρυσού, το οποίο περιέχει και όλες τις δραστικές ουσίες του. Όπως τονίζουν, η εμφάνιση του προϊόντος είναι και το δυνατό στοιχείο του. «Είναι ένα προϊόν, καθαρά για πολυτελή ράφια του εξωτερικού και όχι για την ελληνική πραγματικότητα» συμπληρώνουν. Και η ανταπόκριση ήταν μεγάλη, ειδικά από τις διεθνείς αγορές. Τόσο το «χρυσό μέλι», όσο και τα άλλα προϊόντα της σειράς, λόγω της καινοτομίας των προσμίξεων αλλά και της εμφάνισής τους, σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα βρέθηκαν στα ράφια διάσημων καταστημάτων του εξωτερικού, όπως είναι τα Harrods, Selfridges, KaDeWe και Galeries Lafayette.

Το μέλι με τα φύλλα βρώσιμου χρυσού το βρίσκουμε στα ράφια του εξωτερικού να πωλείται στα 35-50 ευρώ το βάζο. «Είναι ένα προϊόν καθαρά για συγκεκριμένες χώρες και αγορές, φτιάχτηκε από την αρχή με σκοπό την εξαγωγή του σε χώρες του κόλπου και δεν θα πρέπει κάποιος να συγκρίνει την τιμή του με αυτή του μελιού» εξηγεί ο κ. Καρυπίδης.

Η Stayia Farm ήταν και παραμένει μια καθαρά εξαγωγικού χαρακτήρα επιχείρηση, και τα προϊόντα της εταιρείας υπάρχουν σε Αμερική, Καναδά, Αυστραλία, Ιαπωνία, στις Χώρες του Κόλπου αλλά και σε 12 ευρωπαϊκές χώρες.

V-cube - Κωνσταντίνος Βερδές

Η V-cube κατασκευάζει εξελιγμένους κύβους, το επόμενο βήμα του γνωστού κύβου του Ρούμπικ, στην Ελλάδα στο εργοστάσιο της εταιρείας στην Κόρινθο και τους εξάγει σε όλο τον κόσμο. Το 99% των πωλήσεων της είναι εξαγωγές ενώ ο ρυθμός αύξησής του είναι... ιλιγγιώδης. Αναμένει 2,7 εκατ. ευρώ πωλήσεις φέτος, από 2 εκατ. ευρώ το 2015 και 1 εκατ. ευρώ το 2014.

Ο Κωνσταντίνος Βερδές αξιοποίησε την εφεύρεση του πατέρα του Παναγιώτη Βερδέ και έκανε το διάσημο παιχνίδι μυαλού... made in Greece! Σήμερα εξάγει σε 105 χώρες, είτε μέσω συνεργατών είτε κατευθείαν από το online κατάστημά τους. «Μάθαμε “καινούργιες” χώρες με αυτή τη δουλειά αφού οι λάτρεις του παιχνιδιού μάς βρίσκουν από ολήκληρη τη γη. Έχουμε πελάτες στη Γουαδαλούπη, τα Φερόες, την Υεμένη, το Μαυρίκιο, τα Μπαρμπέιντος, την Γκουάμ» αναφέρει χαρακτηριστικά ο κ. Βερδές.

Το μεγαλύτερο μέρος του τζίρου τους, το 50%, καταγράφεται σε ΗΠΑ και Καναδά όπου και οι δυνατότητες ανάπτυξης είναι μεγάλες. «Με τις νέες εφαρμογές που προσθέτουμε στον κύβο, τη χρήση του ως προωθητικό προϊόν, μπορεί προοπτικά μέχρι και να δεκαπλασιάσει το τζίρο του» υπογραμμίζει ο ίδιος και συμπληρώνει: «Υπάρχουν πολλές νέες αγορές που έχουμε ανοίξει όπως αυτή των σουβενίρ-δώρων με εικόνες από έργα μουσείων.

Ο κύβος χρησιμοποιείται πια σαν καμβάς και ο καθένας μπορεί να επιλέξει τι θέλει να εικονίζει. Παράγεται, πλέον, όπως τον θέλει ο εκάστοτε πελάτης, ο οποίος μπορεί να επιλέξει από το site μας τι θα ήθελε να εικονίζει ο κύβος του. Σήμερα οι κύβοι της v-cube έχουν παρουσία στα μουσεία Metropolitan της Νέας Υόρκης, Νatural History museum του Λονδίνου, στο Μουσείο της Ακρόπολης και στο Μουσείο της Ιερουσαλήμ».

Η ιδέα των μεγάλων κύβων, γεννήθηκε και πρωτοσχεδιάστηκε μερικώς «στο χέρι» το 1985 κατά την ενασχόληση του πατέρα Παναγιώτη Βερδέ στον ελεύθερο χρόνο του -ως «hobby» δηλαδή- αλλά κρατήθηκε μυστική σε ένα συρτάρι για σχεδόν δύο δεκαετίες, λόγω της αίσθησης που είχε ότι είναι απλή και ότι κάποιος άλλος θα την είχε επινοήσει. Μετά από τέσσερα χρόνια λειτουργίας, άπειρη στην... κυριολεξία δουλειά και δυσκολίες και αφού επενδύθηκαν πάνω από 1,5 εκατ. ευρώ από φίλους-μετόχους της εταιρείας, το εγχείρημα πέτυχε.

Lariplast - Ιωάννης Τσερέπας

Η εταιρεία παραγωγής πλαστικών συσκευασιών Lariplast δεν είναι πια μικρή. Πριν λίγα χρόνια ήταν μια μικρή βιοτεχνία των 15 ατόμων και σήμερα, υπό τον ιδιοκτήτη της οικογενειακής επιχείρησης από τη Λάρισα, κ. ΙωάννηΤσερέπα, είναι μια σύγχρονη βιομηχανία με προσωπικό 115 ατόμων, εξαγωγές σε περισσότερες από 20 χώρες, ενώ το 75% των πωλήσεών της προέρχεται από εξαγωγές.

H εταιρεία ιδρύθηκε το 1969, παράγει πλαστικά προϊόντα μιας χρήσεως για τρόφιμα, όπως ποτήρια, πιάτα, κύπελλα γιαούρτης κ.ά., και οι πωλήσεις της παρά την κρίση αυξήθηκαν στα 20,5 εκατ. ευρώ το 2015, από 18 εκατ. ευρώ, διότι η εταιρεία πραγματοποιεί μεγάλες εξαγωγές. Το 2011 ιδρύσαμε το εργοστάσιο μας στη Γαλλία, τη Lariplast France». Μάλιστα, ο κύκλος εργασιών στο εργοστάσιο στη Γαλλία, που απασχολεί 20 εργαζομένους, ανήλθε σε 12 εκατ. ευρώ για το 2015.

Η Lariplast εξάγει σε ΗΠΑ, Αγγλία, Ιρλανδία, Ιταλία, Γαλλία, Γερμανία, σε όλες τις χώρες των Βαλκανίων, Λίβανο, Ισραήλ και Ιορδανία. Στα άμεσα σχέδια της εταιρείας είναι η ίδρυση εμπορικών θυγατρικών σε Ιταλία, Βέλγιο, Ηνωμένο Βασίλειο και Ισραήλ, ενώ μακροπρόθεσμα σχεδιάζεται η νέα παραγωγική μονάδα στις ΗΠΑ.

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

× Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies. Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε τους Όρους Χρήσης