Τι σχεδιάζει η Entersoft για το δεύτερο μισό της χρονιάς
Ανανεώθηκε:
Η περαιτέρω ανάπτυξη των οικονομικών μεγεθών της εταιρείας αποτελεί τον βασικό στόχο που έχει θέσει η διοίκηση της Entersoft, ενός εκ των μεγαλύτερων «παικτών» της ελληνικής αγοράς επιχειρηματικού λογισμικού, η οποία δηλώνει έτοιμη να προχωρήσει σε νέες εξαγορές εντός και εκτός Ελλάδας αλλά και να εκμεταλλευτεί τις ευκαιρίες που υπάρχουν από την αναμενόμενη αύξηση της ζήτησης για ψηφιακές λύσεις.
Σύμφωνα με όσα ανέφερε κατά τη διάρκεια της χθεσινής ενημέρωσης των αναλυτών με αφορμή τα οικονομικά αποτελέσματα του α’ εξαμήνου του 2023 ο Αντώνης Κοτζαμανίδης, διευθύνων σύμβουλος της Entersoft, το πρώτο μισό της χρονιάς κινείται με ρυθμούς καλύτερους των αρχικών εκτιμήσεων. Όμως, ο κ. Κοτζαμανίδης δήλωσε ότι δεν σκοπεύει να αλλάξει την εκτίμηση που είχε δοθεί στην αρχή της χρονιάς για ετήσια αύξηση της τάξεως του 30% αν και θεωρεί πολύ πιθανό να κινηθεί σε υψηλότερα επίπεδα. Σημειωτέον πως στο α’ εξάμηνο είδε τα έσοδα της να αυξάνονται κατά 32% στα 19,2 εκατ. ευρώ με τα κέρδη προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων (EBITDA) να ενισχύονται κατά 46% στα 6,7 εκατ. ευρώ και τα κέρδη προ φόρων κατά 52% στα 5 εκατ. ευρώ.
Η εισηγμένη εταιρεία έχει ήδη πραγματοποιήσει 3 εξαγορές μέσα στο 2023 (GGSoft, SmartCV, SW RetailSoft) με τα στελέχη της να δηλώνουν ότι είναι έτοιμα να προχωρήσουν και σε άλλες. Το ζήτημα, όπως επισημάνθηκε από τον κ. Κοτζαμανίδη, είναι ότι η συγκέντρωση που έχει υπάρξει στην ελληνική αγορά επιχειρηματικού λογισμικού από τους τρεις μεγάλους «παίκτες» (Epsilon Net, SoftOne και Entersoft) έχει ως αποτέλεσμα να έχει περιοριστεί σημαντικά ο αριθμός των εταιρειών που θα μπορούσαν να αποτελέσουν στόχους εξαγορών. Ο κ. Κοτζαμανίδης ανέφερε ότι από την επόμενη χρονιά η Entersoft σχεδιάζει να κινηθεί πιο επιθετικά όσον αφορά στις εξαγορές στην αγορά της Ρουμανίας όπου έχει αποκτήσει μία σημαντική βάση μέσω της εξαγοράς της BitSoftware.
Γενικότερα, τα έσοδα από το εξωτερικό δείχνουν να αποκτούν όλο και μεγαλύτερη βαρύτητα στα μεγέθη της Entersoft.
Αν και η Entersoft δεν διεκδικεί ως system integrator έργα στο δημόσιο τομέα που χρηματοδοτούνται από το Ταμείο Ανάκαμψης, εντούτοις οι δράσεις που έχουν δρομολογηθεί και αυτές που θα ακολουθήσουν και αφορούν την ψηφιακή ενίσχυση των επιχειρήσεων στην Ελλάδα αναμένεται να συνεισφέρουν στην περαιτέρω ανάπτυξη της εταιρείας. Σύμφωνα με τον κ. Κοτζαμανίδη, η ελληνική αγορά του επιχειρηματικού λογισμικού μπορεί να διπλασιαστεί τα επόμενα δύο χρόνια αλλά θα πρέπει οι επιχειρήσεις να αποφασίσουν να επενδύσουν περισσότερα και να αλλάξουν τα συστήματα τους έχοντας στη διάθεση τους και τις επιδοτήσεις.
Αυτός δείχνει να είναι άλλωστε και ένας από τους λόγους που η Entersoft, πέραν των εξαγορών δίνει ιδιαίτερη βαρύτητα στα δικά της προϊόντα. Σε ότι αφορά στα ιδιοπαραγόμενα νέα προϊόντα, στα τέλη του δεύτερου τριμήνου του τρέχοντος έτους ξεκίνησε η εμπορική διάθεση δύο οικογενειών προϊόντων, των Entersoft QuickBiz και Entersoft HR 360 και σηματοδοτούν την είσοδο του ομίλου σε δύο νέες αγορές.
Το Entersoft QuickBiz είναι λογισμικό εμπορικής και οικονομικής διαχείρισης που απευθύνεται σε μικρές και πολύ μικρές επιχειρήσεις που απαιτούν λύσεις πέραν της απλοϊκής ηλεκτρονικής τιμολόγησης. Το Entersoft HR 360 καλύπτει τη διαχείριση προσλήψεων, διαχείριση προσωπικού και μισθοδοσία. Σύμφωνα με την Entersoft, και οι δύο οικογένειες προϊόντων είναι οι μόνες στην αγορά που λειτουργούν πλήρως και αποκλειστικά από web browser στο cloud.
Συνεπικουρικά στην έναρξη εμπορικής διάθεσης του Entersoft HR 360 εντάσσεται και η πρόσφατη εξαγορά της εταιρείας SmartCV.