Πλαίσιο: Αναδεικνύει τα κορυφαία ταλέντα επιχειρηματικής τεχνολογίας
Ανανεώθηκε:
Με κεντρικό πυλώνα ευαισθητοποίησης την Τεχνολογία στην Εκπαίδευση, η Πλαίσιο Computers συνέχισε για ακόμα μία χρονιά τον θεσμό των “Plaisiobots”.
Η δέσμευσή της για ενσωμάτωση της τεχνολογίας στην εκπαίδευση και στην καθημερινή ζωή των ανθρώπων, ώστε να βελτιώσει την ποιότητα ζωής τους, αποτέλεσε τη θεματική για το φετινό “Plaisiobots: The Race 2.0”. Πρόκειται για το δεύτερο κατά σειρά μαθητικό «ταξίδι» στην εκπαιδευτική Ρομποτική και την Επιχειρηματικότητα, ο τελικός του οποίου αποτέλεσε μια θετική και αισιόδοξη πρόκληση για τους κριτές και όλους όσοι τον παρακολούθησαν, σε μια γιορτή αφιερωμένη στην τεχνολογία και την επιστήμη.
Ο τελικός του 2ου Open Call Διαγωνισμού Ρομποτικής & Επιχειρηματικότητας από την Πλαίσιο, πραγματοποιήθηκε την Κυριακή 9 Ιουλίου στον χώρο του Art Factory, σημειώνοντας για ακόμα μία φορά τεράστια επιτυχία. Μετά από μήνες υγιούς αλλά έντονου συναγωνισμού και καινοτομίας, τα πιο δημιουργικά νεαρά μυαλά από όλες τις γωνιές της Ελλάδας παρουσίασαν μπροστά στους κριτές τις ιδέες τους και την εφευρετικότητά τους. Ξεπερνώντας τα όρια της επιστήμης, της ρομποτικής, του προγραμματισμού και του αυτοματισμού, επέδειξαν τις πρωτότυπες επιχειρηματικές τους ιδέες, με στόχο τη δημιουργία ενός πιο φωτεινού μέλλοντος για όλους. Μαζί με τα παιδιά, στον ρόλο του εμψυχωτή και οικοδεσπότη της διοργάνωσης, βρισκόταν ο Διονύσης Ατζαράκης. Με τη θετική του ενέργεια, το μεταδοτικό χιούμορ και τη δυναμική σκηνική του παρουσία, ενέπνευσε και χαλάρωσε τους νέους επιστήμονες, ώστε να ξεφύγουν από το άγχος της ημέρας και να δώσουν το 100% τους στο διαγωνιστικό κομμάτι. Παράλληλα, έδωσε την ευκαιρία στις ομάδες να γνωριστούν μεταξύ τους, αλλά και να ανταλλάξουν ιδέες και απόψεις για τα projects τους.
Συνολικά 58 ομάδες και πάνω από 200 μαθητές, με την καθοδήγηση της Παγκόσμιας Πρωταθλήτριας Ρομποτικής, Διάνας Βουτυράκου, καθώς και των συνεργαζόμενων Εκπαιδευτικών Κέντρων Ρομποτικής που ανέλαβαν την προπόνησή τους σε 16 πόλεις της Ελλάδας, παρουσίασαν τις καινοτόμες ιδέες τους στην κριτική επιτροπή, που πλαισιωνόταν από εξέχοντες επιστήμονες της ρομποτικής και της επιχειρηματικότητας που έχουν ξεχωρίσει για το εκπαιδευτικό έργο τους, καθώς και τον εμπνευστή του διαγωνισμού και Διευθύνοντα Σύμβουλο της Πλαίσιο, κ. Κώστα Γεράρδο.
Έτσι, η νικήτρια ομάδα “Robohandy”, από το Αγρίνιο, τερμάτισε πρώτη και θα έχει τη χαρά να βιώσει ένα συναρπαστικό εκπαιδευτικό ταξίδι στην Ελβετία, όπου θα επισκεφθεί το CERN (Conseil Européen pour la Recherche Nucléaire), το μεγαλύτερο εργαστήριο πυρηνικής ενέργειας και σωματιδιακής φυσικής της Ευρώπης. Η ιδέα που την οδήγησε στην κορυφή είναι ένα προσθετικό ρομποτικό χέρι σε φυσικό μέγεθος, το οποίο μπορεί να χειρίζεται ο χρήστης με φωνητικές εντολές. Όσον αφορά τις υπόλοιπες ομάδες που ξεχώρισαν, τη 2η θέση κατέλαβε η ομάδα “F.A. Project” από την Πάτρα, που δημιούργησε ένα σύστημα ελέγχου και παροχής βοηθειών για κάθε κτηνοτρόφο και καλλιεργητή, με στόχο τη μείωση της σπατάλης και την αρτιότερη αξιοποίηση των διαθέσιμων πόρων, ενώ στην 3η θέση βρέθηκαν οι “Trainer Eyes”, η μαθητική ομάδα από τις Σέρρες, με το πρωτότυπο σύστημα εκπαίδευσης των μυών των ματιών, που απευθύνεται σε άτομα με στραβισμό.
Φέτος, αναγνωρίζοντας την υψηλή απόδοση των παιδιών σε επιμέρους εκπαιδευτικές ενότητες, στο “Plaisiobots: Race 2.0” απονεμήθηκαν 3 special βραβεία: το Βραβείο Μηχανικής στους “The Translators”, για το ρομποτικό χέρι που μεταφράζει κείμενο στη νοηματική γλώσσα, το Βραβείο Καινοτομίας στους “Robotify”, για το εξελιγμένο, φιλικό προς το περιβάλλον σύστημα θέρμανσης σπιτιού, που διαχειρίζεται και αξιοποιεί την ηλιακή ενέργεια, και τέλος, το Βραβείο Προγραμματισμού στους “FireFlies”, για το αυτόματο drone αεροπυρόσβεσης, για αναγνώριση πυρκαγιάς και ρίψη σφαιρών νερού, που κατασκεύασαν στο πλαίσιο του διαγωνισμού.
Το “Plaisiobots: The Race 2.0” λειτουργεί ως εφαλτήριο για μια νέα γενιά οραματιστών μηχανικών, δίνοντάς τους τη δυνατότητα να σκέφτονται κριτικά, να επιλύουν σύνθετα προβλήματα και να διευρύνουν τους δημιουργικούς τους ορίζοντες. Μέσω αυτού μάλιστα, οι συμμετέχοντες είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν όλα τα στάδια υλοποίησης μιας ιδέας. Από την αρχική σκέψη και τον σχεδιασμό της, μέχρι την κατασκευή και τον προγραμματισμό ενός τελικού prototype, που μπορεί να βγει στην παραγωγή, συνδέοντας έτσι για πρώτη φορά την έννοια της STEAM EDUCATION με αυτήν της επιχειρηματικότητας.
Οι μαθητές και οι φοιτητές που διακρίθηκαν αξίζουν θερμά συγχαρητήρια για την επιτυχία τους, καθώς και όσοι συμμετείχαν είναι εξίσου αξιέπαινοι για τη μεγάλη προσπάθεια και κόπο που κατέβαλαν, αποκομίζοντας παράλληλα σημαντικά οφέλη, γνώση και εμπειρία.