ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Online σούπερ μάρκετ: Τα νέα δεδομένα για τις ηλεκτρονικές παραγγελίες

Online σούπερ μάρκετ: Τα νέα δεδομένα για τις ηλεκτρονικές παραγγελίες
pixabay

Το ζήτημα της «πίεσης» από το κόστος της δωρεάν παράδοσης των ηλεκτρονικών παραγγελιών για τις επιχειρήσεις του λιανεμπορίου έχει επισημανθεί από εκπροσώπους του κλάδου ιδίως μετά την κατακόρυφη αύξηση τoυ ηλεκτρονικού εμπορίου και αντίστοιχα την αναβάθμιση των παρεχόμενων υπηρεσιών προς τους καταναλωτές, έπειτα από την περίοδο της πανδημίας.

Γεγονός που -και σε συνδυασμό με τις επιπτώσεις της ενεργειακής κρίσης η οποία ακολούθησε- οδήγησε στη συνέχεια αρκετές επιχειρήσεις του λιανεμπορίου σε ...αλλαγή στάσης σε ό,τι ίσχυε ως τότε στις χρεώσεις στα μεταφορικά. Βάζοντας έστω και ένα ελάχιστο ποσό χρέωσης στις παραδόσεις κάτω από συγκεκριμένο ποσό, ακολουθώντας έτσι και τις κινήσεις αντίστοιχων επιχειρήσεων του εξωτερικού.

Στον κλάδο των σούπερ μάρκετ ειδικά, που αφορά σε δαπάνες βασικών αγαθών, το «όριο» για δωρεάν παράδοση διαφέρει ανάλογα με την αλυσίδα. Παρότι στελέχη του κλάδου υπογράμμιζαν το σημαντικό κόστος που έχει για τις επιχειρήσεις η υπηρεσία του delivery όταν αντίστοιχα δεν υπάρχει χρέωση στον καταναλωτή, το γεγονός ότι το «μερίδιο» των ηλεκτρονικών πωλήσεων παραμένει μικρό σε σύγκριση με τον τζίρο των φυσικών καταστημάτων, φαίνεται πως δεν τους άφηνε πολλά περιθώρια για αύξηση των χρεώσεων.

Την περασμένη Δευτέρα, ο ηγέτης του κλάδου σε επίπεδο τζίρου, η αλυσίδα Σκλαβενίτης ανακοίνωσε αλλαγές στις χρεώσεις των ηλεκτρονικών παραγγελιών. Συγκεκριμένα για αγορές έως 30 ευρώ από το eMarket της Σκλαβενίτης η χρέωση είναι πλέον 5 ευρώ και για αγορές από 30 ευρώ έως 100 ευρώ, 2,5 ευρώ. Δωρεάν είναι οι αγορές από 100 ευρώ και πάνω. Σημειώνεται ότι μέχρι τώρα η αλυσίδα δεν είχε ελάχιστο όριο παραγγελίας στο eΜarket, όπως είχαν άλλες επιχειρήσεις, αλλά η χρέωση γινόταν ανάλογα με τη χιλιομετρική απόσταση (2 έως 6 ευρώ) ενώ στις παραγγελίες άνω των 30 ευρώ η παράδοση γινόταν δωρεάν.

Έως τώρα οι υπόλοιπες μεγάλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ που διαθέτουν ηλεκτρονικό κατάστημα δεν έχουν ανακοινώσει συγκεκριμένη πρόθεση για αλλαγές στις χρεώσεις στις online παραγγελίες αν και στελέχη του κλάδου έχουν επισημάνει πως η συγκεκριμένη δραστηριότητα είναι ζημιογόνα όσο δεν υπάρχει χρέωση για τον καταναλωτή.

Σημειώνεται πως στην ΑΒ Βασιλόπουλος υπάρχει ελάχιστο όριο αγορών 25 ευρώ για να γίνει η ηλεκτρονική παραγγελία και το κόστος παράδοσής της είναι 2 ευρώ για αγορές από 25 ευρώ έως 45 ευρώ. Δωρεάν είναι από 45 ευρώ και άνω. Επίσης το ηλεκτρονικό κατάστημα της Μασούτης έχει ελάχιστο ποσό 40 ευρώ ώστε να προχωρήσει η παραγγελία και δεν χρεώνονται μεταφορικά. Η αλυσίδα Μy Market τέλος, έχει ελάχιστο όριο παραγγελίας τα 25 ευρώ και χρέωση μεταφορικών 2 ευρώ για παραγγελίες από 25,01 ευρώ έως 58,99 ευρώ. Δωρεάν είναι η παραγγελιά από 59 ευρώ και πάνω.