ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Το στοίχημα του τουρισμού για τα αναψυκτικά - Πώς ο καιρός επηρέασε τις πωλήσεις

Το στοίχημα του τουρισμού για τα αναψυκτικά - Πώς ο καιρός επηρέασε τις πωλήσεις
pixabay

Μεγάλες είναι οι προσδοκίες που έχουν δημιουργηθεί στην αγορά των αναψυκτικών για τη φετινή καλοκαιρινή περίοδο λόγω των αυξημένων τουριστικών αφίξεων.

Πρόκειται άλλωστε για έναν κλάδο η πορεία του οποίου έχει άμεση εξάρτηση από τον τουρισμό και τους επισκέπτες που φτάνουν στη χώρα μας. Παράλληλα, τους καλοκαιρινούς μήνες αυξάνεται και η εγχώρια κατανάλωση.

Όπως σημείωναν στελέχη της αγοράς στο CNN Greece, για το φετινό καλοκαίρι το πλάνο που είχε διαμορφωθεί από τις εταιρείες του κλάδου βάσει των προσδοκιών, ήταν καλύτερο από κάθε άλλη χρονιά. Την ίδια στιγμή η πορεία της κατανάλωσης τον Μάρτιο ήταν ιδιαίτερα ενθαρρυντική, προμηνύοντας ότι οι επόμενοι μήνες θα κινηθούν σύμφωνα με τις εκτιμήσεις αυτές. Τον Μάιο ωστόσο, οι κακές καιρικές συνθήκες που επικράτησαν στη χώρα μας, δεν ευνόησαν την κατανάλωση «κόβοντας» ουσιαστικά τη «φόρα» των προηγούμενων μηνών.

Πάντως οι προσδοκίες της αγοράς παραμένουν ακόμη και έτσι υψηλές ενώ σε αυτό βοηθάει και το γεγονός ότι πλέον η τουριστική περίοδος επεκτείνεται, πέραν του καλοκαιριού και στους πρώτους μήνες του φθινοπώρου.

Αγορά 370 εκατ. ευρώ ο κλάδος των αναψυκτικών στην Ελλάδα

Αξίζει να σημειωθεί ότι η αγορά αναψυκτικών στην Ελλάδα προσεγγίζει τα 370 εκατ. ευρώ ενώ σύμφωνα με εκτιμήσεις αναπτύσσεται περίπου κατά 5% ετησίως.

Την ίδια στιγμή ο κλάδος παραμένει «μαγνήτης» επενδύσεων όπως φαίνεται και από τις κινήσεις στις οποίες προχωρήσαν οι μεγάλοι «παίκτες» τους τελευταίους μήνες. Πιο πρόσφατη ήταν η περίπτωση της ιστορικής βιομηχανίας αναψυκτικών ΕΨΑ και η απόκτηση από πλευράς του fund SMERC του πλειοψηφικού πακέτου των μετοχών της. Με στόχο την υλοποίηση νέων επενδύσεις στην εταιρεία «ώστε να επιστρέψει σε τροχιά ανάπτυξης, εντός και εκτός Ελλάδας» όπως είχε επισημάνει στο CNN Greeece ο επικεφαλής του fund, Νίκος Καραμούζης.

Από την πλευρά της η PepsiCo Hellas είχε προχωρήσει πριν από αυτή την εξέλιξη σε συνεργασία με την ΕΨΑ προκειμένου να επιστρέψει η παραγωγή των αναψυκτικών της ΗΒΗ στη χώρα μας. Ήδη από τα μέσα Μαρτίου 2023 τα αναψυκτικά με πορτοκάλι σε συσκευασία κουτιών αλουμινίου άρχισαν να παράγονται στο εργοστάσιο της ΕΨΑ στο Βόλο ενώ σταδιακά ακολουθούν και τα υπόλοιπα.

Σε σημαντικές επενδύσεις έχει προχωρήσει η Βίκος εστιάζοντας στην περαιτέρω ανάπτυξή της στην κατηγορία των αναψυκτικών αλλά και στην είσοδό της στην αγορά Horeca με «όχημα» τη νέα επένδυση ύψους 22 εκατ. ευρώ που ολοκλήρωσε πρόσφατα σε νέα μονάδα παραγωγής και εμφιάλωσης αναψυκτικών στο Καλπάκι Ιωαννίνων. Μεγάλη δυναμική στα προϊόντα της Βίκος έχει το Βίκος Pink Grapefruit το οποίο λάνσαρε η εταιρεία πριν από έναν χρόνο και αποτελεί και την «αιχμή του δόρατος» στην είσοδο που κάνει η εταιρεία στο Ηoreca.

Τέλος το συνολικό επενδυτικό πλάνο της Coca-Cola 3E για τη διετία 2022-2023 φτάνει τα 75 εκατ. ευρώ με την εταιρεία, πέραν των αναψυκτικών, να ενισχύει το 24/7 χαρτοφυλάκιό της ώστε να έχει στη διάθεση του καταναλωτή προϊόντα για όλες τις ώρες της μέρας και τις 7 μέρες της εβδομάδας.