Αττική Οδός: Οι επεκτάσεις φέρνουν «συμμαχίες» - Κοινή πρόταση ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, Άκτωρ, ΑΒΑΞ
Ανανεώθηκε:
Οι σχεδιαζόμενες επεκτάσεις της Αττικής Οδού φέρνουν τη νέα μέρα στο έργο και τις «συμμαχίες» των κατασκευαστικών ομίλων της χώρας, οι οποίες αξιοποιούν στο έπακρο.
Συγκεκριμένα, ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, Άκτωρ Παραχωρήσεις και Όμιλος Άβαξ κατέθεσαν από κοινού πρόταση μέσω της σχετικής πλατφόρμας που έχει δημιουργηθεί για την υλοποίηση των επεκτάσεων της Αττικής Οδού προς Λαύριο, Ραφήνα και Σήραγγα Ηλιούπολης.
Ο αρχικός σχεδιασμός που φαίνεται να τηρείται προέβλεπε και την μετατροπή της Λ. Βουλιαγμένης σε δρόμο ελεύθερης κυκλοφορίας χωρίς φανάρια.
Στο νέο σχήμα η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ θα ελέγχει ποσοστό 36% και από 32% οι δύο μέτοχοι της υφιστάμενης Αττικής Οδού, Άκτωρ Παραχωρήσεις και ΑΒΑΞ.
Ήδη έχει δημοπρατηθεί η επέκταση της Αττικής Οδού (Λ. Κύμης - ΠΑΘΕ) με προσωρινό ανάδοχο την κοινοπραξία ΤΕΡΝΑ- Άκτωρ - Ιντρακάτ, ενώ για τις τρεις νέες επεκτάσεις υφίσταται συμφωνία μεταξύ ΥΠΟΜΕ και Lamda Development όσον αφορά τη μελετητική ωρίμανση της μιας επέκτασης (Σήραγγα Ηλιουπόλεως), ενώ οι δύο προς Λαύριο και Ραφήνα παραμένουν εκτός αυτής της περιμέτρου.
Σύμφωνα με τον θεσμό των Πρότυπων Προτάσεων, ιδιωτικοί φορείς δύναται να καταρτίσουν μελέτες και να ωριμάσουν έργα -προϋπολογισμού άνω των 200 εκατ. ευρώ - που είτε θα δημοπρατηθούν ως ΣΔΙΤ ή Παραχώρηση ή και με δημόσια δαπάνη, προκειμένου να επισπεύσουν διαδικασίες αλλά και να διαμορφώσουν ένα πιο ρεαλιστικό πλαίσιο υλοποίησης.