ΜETRO AEBE: Επενδύσεις 280 εκατ. ευρώ έως το 2026
Επενδύσεις συνολικού ύψους 280 εκατ. ευρώ σε βάθος τετραετίας σχεδιάζει η ΜΕΤΡΟ ΑΕΒΕΕ.
Το δίκτυο των καταστημάτων My market αναμένεται να αυξηθεί τα επόμενα χρόνια κυρίως μέσω της ανάπτυξης των My market Local, καθώς μέχρι το 2025 προβλέπεται να λειτουργήσουν συνολικά 80 καταστήματα. Όσον αφορά συγκεκριμένα στο 2023, αναμένεται να ανοίξουν περίπου 25 νέα καταστήματα, κυρίως convinience stores. Παράλληλα στο σχεδιασμό ανάπτυξης των METRO Cash & Carry έχει προβλεφθεί ένα dark store και τρία hubs.
Όπως επεσήμανε κατά τη διάρκεια ενημέρωσης δημοσιογράφων ο επικεφαλής της ΜΕΤRO, Αριστοτέλης Παντελιάδης στο επενδυτικό πλάνο περιλαμβάνεται και η δημιουργία νέου κέντρου διανομής στον Ασπρόπυργο για το οποίο αναζητείται κατάλληλος χώρος.
Στοχεύοντας στην ενεργειακή ουδετερότητα των εγκαταστάσεων και τη μείωση του ανθρακικού αποτυπώματος, βρίσκεται σε εξέλιξη το πρόγραμμα εγκατάστασης φωτοβολταϊκών σταθμών της εταιρείας. Συγκεκριμένα, μέχρι το τέλος του 2023 θα έχουν εγκατασταθεί 97 σταθμοί παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας συνολικής ισχύος 25MW, που θα εξασφαλίζουν το 30% των ενεργειακών απαιτήσεων της εταιρείας.
Παράλληλα στο πλάνο της εταιρείας όσον αφορά στις επενδύσεις, βρίσκεται και η αγορά της Κύπρου. Σημειώνεται πως στα 3 χρόνια λειτουργίας, η επένδυση της METRO στην Κύπρο έχει «ωριμάσει» Με τις πωλήσεις της MCC BEST VALUE να έχουν αυξηθεί το 2022 κατά 57% σε σχέση με το 2021. Ακολουθώντας τον αρχικό σχεδιασμό, η εταιρεία αγόρασε στη Λευκωσία ένα οικόπεδο 6.500 τ.μ. για να χτίσει το 2ο κατάστημα της BEST VALUE για επαγγελματίες, μεγέθους 3.000 τ.μ.
Τι θα γίνει με τις τιμές
Σε ό,τι αφορά τις τιμές, ο κ. Παντελιάδης εκτίμησε ότι οι πληθωριστικές πιέσεις στην αγορά θα έχουν έλθει σε «ανεκτά» επίπεδα ως το δ’ τρίμηνο. Σημείωσε πως τα σούπερ μάρκετ ακόμα δέχονται από τους προμηθευτές νέους τιμοκαταλόγους με ανατιμήσεις, οι οποίες είναι λιγότερες ωστόσο σε αριθμό και σε ένταση, ενώ σε κάποιες κατηγορίες προϊόντων όπως για παράδειγμα τα σπορέλαια, τα χαρτικά και τα προϊόντα του αγελαδινού γάλακτος, έχουν αρχίσει να φαίνονται και κάποιες μειώσεις τιμών.
Αυξημένες 9,5% οι πωλήσεις το 2022
To 2022 η METRO ΑΕΒΕ κατάφερε να αυξήσει τόσο τον κύκλο εργασιών, όσο και την κερδοφορία της, παρά τις απαιτητικές συνθήκες της αγοράς. Οι ενοποιημένες καθαρές πωλήσεις έφτασαν τα €1.501 δισ., αυξημένες κατά 9,5%. Τα κέρδη προ φόρων αποσβέσεων και τόκων (EBITDA) ανήλθαν σε €60,5 εκατ. έναντι €53,4 εκατ. το 2021 (αύξηση 13,3%). Τα κέρδη προ φόρων ανήλθαν σε €28,4 εκατ. έναντι €22,4 εκατ. το προηγούμενο έτος, (αύξηση 26,8%).
Τα οικονομικά αποτελέσματα επηρεάστηκαν από τις αυξημένες πληθωριστικές τάσεις της χρονιάς που πέρασε και τα αυξημένα λειτουργικά κόστη. Μόνο για την ενέργεια, το πρόσθετο κόστος έφτασε τα €8,9 εκατ. συγκριτικά με το 2021, ενώ το πρόσθετο κόστος του 2021 ήταν επιπλέον €8,3 εκατ., παρά τις επιδοτήσεις και τις σημαντικές επενδύσεις της εταιρείας.
Τα My market κινήθηκαν θετικά, επηρεασμένα από τις πληθωριστικές πιέσεις με μικρή μείωση πωλήσεων σε όγκο, ακολουθώντας την εικόνα του κλάδου των σούπερ μάρκετ. Στον τομέα της χονδρικής, τα METRO Cash & Carry παρουσίασαν σημαντική αύξηση των πωλήσεων λόγω της ανόδου του τουρισμού και της μεγάλης διείσδυσης της αλυσίδας στον κλάδο της Ho.Re.Ca.
Παρά το γεγονός ότι οι προκλήσεις του νέου οικονομικού περιβάλλοντος και η αύξηση του κόστους λειτουργίας επηρέασαν τα οικονομικά της αποτελέσματα, η METRO αποτιμά θετικά άλλη μία χρονιά. Όπως επισημαίνεται, σε μία γενικότερη συνθήκη πίεσης των περιθωρίων κέρδους σε όλο τον κλάδο, η εταιρεία πέτυχε αυξημένη κερδοφορία σε σχέση με το 2021, γεγονός που απορρέει από τον στρατηγικό σχεδιασμό και τις επενδυτικές κινήσεις που ακολούθησαν την εξαγορά της Βερόπουλος προ ετών, που τώρα σταδιακά αποδίδουν.