ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Δανιηλίδης (Αθηναϊκή Ζυθοποιία): Οι καταναλωτές ζητούν συνδυασμό βιωσιμότητας και καλών τιμών

Δανιηλίδης (Αθηναϊκή Ζυθοποιία): Οι καταναλωτές ζητούν συνδυασμό βιωσιμότητας και καλών τιμών
Ο κ. Αλέξανδρος Δανιηλίδης, Διευθύνων Σύμβουλος της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας στο 8ο Οικονομικό Φόρουμ των Δελφών

Στον συνδυασμό από τη μία πλευρά της βιωσιμότητας και από την άλλη των καλών τιμών, στοχεύει η Αθηναϊκή Ζυθοποιία ανταποκρινόμενη στις απαιτήσεις των καταναλωτών, όπως σημείωσε ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, Αλέξανδρος Δανιηλίδης, μιλώντας στο Οικονομικό Φόρουμ των Δελφών.

«Στο ερώτημα μεταξύ βιωσιμότητα και καλές τιμές ο καταναλωτής ζητάει και τα δύο» τόνισε ο κ. Δανιηλίδης. Πρόκειται ουσιαστικά για ερώτημα που δεν μπορεί να μπει στη διαζευκτική λογική «ή το ένα ή το άλλο» αλλά είναι «και το ένα και το άλλο» (and - and).

Σύμφωνα με τον ίδιο, εάν δεν συμβάλλουμε στη δημιουργία ενός βιώσιμου, περιβαλλοντικά και κοινωνικά, μέλλοντος, οι επιπτώσεις θα είναι δραματικές. «Το οφείλουμε ειδικά στις νέες γενιές» τόνισε ο κ. Δανιηλίδης

Σημειώνεται πως σύμφωνα με την έρευνα που παρουσιάστηκε στο πλαίσιο της συζήτησης στο Οικονομικό Φόρουμ των Δελφών, ένας στους τρεις καταναλωτές δηλώνει ότι η βιώσιμη ανάπτυξη είναι εξαιρετικά ή πολύ σημαντική κατά τη λήψη αγοραστικών αποφάσεων. Ωστόσο, φαίνεται να δίνουν μεγαλύτερη έμφαση σε συμπεριφορές που οδηγούν παράλληλα και σε οικονομία χρημάτων.

Σε ό,τι αφορά τις πρωτοβουλίες που λαμβάνει η Αθηναϊκή Ζυθοποιία, όπως επεσήμανε ο κ. Δανιηλίδης «ακολουθεί μια ολοκληρωμένη στρατηγική Βιώσιμης Ανάπτυξης (BaBW) με έμφαση στο περιβάλλον, τις τοπικές κοινωνίες και την υπεύθυνη κατανάλωση. Έχουμε θέσει φιλόδοξους και μετρήσιμους στόχους για net zero production, καθώς και για μείωση της κατανάλωσης νερού. Ήδη κατά 20% μειώθηκε την τελευταία δεκαετία».

Επίσης η εταιρεία στοχεύει σε συγκεκριμένες δράσεις στην κυκλική οικονομία, την ορθή γεωργική πρακτική στον πρωτογενή τομέα (80% του κριθαριού της Συμβολαιακής Καλλιέργειας πιστοποιημένο ως αειφόρου ανάπτυξης), ενώ ισχυροποιούμε ακόμα περισσότερο την εγχώρια αλυσίδα αξίας μας, και προωθούμε, τόσο εσωτερικά στον οργανισμό όσο και εξωτερικά, την αξία της συμπερίληψης».

Ο κ. Δανιηλίδης εξήγησε πως το επιπλέον κόστος για την ανάπτυξη της ατζέντας βιωσιμότητας δεν πρέπει να οδηγήσει σε ανεξέλεγκτη αύξηση τιμών μετακυλιόμενο στον τελικό καταναλωτή. Ως εκ τούτου «απαιτείται υψηλή παραγωγικότητα, efficiencies, έλεγχος κόστους ώστε οι καταναλωτές να συνεχίσουν να απολαμβάνουν όπως και τώρα προϊόντα υψηλής ποιότητας σε λογικές τιμές.

Αξίζει βεβαίως να σημειωθεί ότι μεγάλο ρόλο στην τελική τιμή έχει για τη μπύρα και η υψηλή φορολογία καθώς περίπου το 50% αυτού που πληρώνει ο καταναλωτής σε ένα σούπερ μάρκετ για μπύρα είναι ΦΠΑ & ΕΦΚ.

Η εταιρεία επίσης δίνει έμφαση σε συσκευασίες που έχουν το ελάχιστο δυνατό περιβαλλοντικό αποτύπωμα και είναι ταυτόχρονα πιο οικονομικές για τον καταναλωτή, όπως οι επιστρεφόμενες φιάλες. Ήδη το 95% πωλήσεών της σε φιάλη είναι επιστρεφόμενες.

Τάση υπέρ των premium προϊόντων στα αλκοολούχα ποτά

Σε ότι αφορά τη διείσδυση των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας στο ελληνικό καλάθι ο κ. Δανιηλίδης τόνισε ότι, στα αλκοολούχα ποτά υπάρχει μία τάση υπέρ των premium. Aν και το μερίδιο των PL στην ελληνική αγορά αυξάνεται, εντούτοις, παραμένει χαμηλά σε σχέση με τους ευρωπαϊκούς μέσους όρους.

«Οι Έλληνες αγαπούν τα brands» τόνισε ο κ. Δανιηλίδης εξηγώντας σε πάντως ότι εκείνο που έχει αλλάξει πλέον είναι ότι ο ίδιος καταναλωτής μπορεί να καταναλώσει «με πάθος» πολλά διαφορετικά προϊόντα της ίδιας κατηγορίας μέσα στην ημέρα.

Όσον αφορά στο πώς επηρεάζεται η στρατηγική πώλησης στα κανάλια, ο κ. Δανιηλίδης τόνισε πως «είναι βασικό να έχεις τα προϊόντα σου, όπου καταναλώνει ο καταναλωτής».

Εξήγησε πως πρέπει να διαχωρίσουμε το b2c από το b2b. «Για εμάς, σε αντίθεση με άλλους κλάδους, το b2c είναι ακόμη πολύ μικρό μέρος των πωλήσεων μας και του τζίρου μας και δεν αναμένουμε σημαντική αύξηση τα επόμενα χρόνια λόγω της στενής σχέσης των Ελλήνων καταναλωτών με Horeca και φυσικά καταστήματα».

Παρόλα αυτά, όπως εξήγησε ο κ. Δανιηλίδης η εταιρεία ήδη υιοθετήσει λύσεις όπως το bar-at-home, «πάντα στη λογική του να δημιουργούμε εμπειρίες για τον καταναλωτή και στο σπίτι». Στο b2b εξάλλου υπάρχει πολύ μεγάλο περιθώριο σε όλα τα κανάλια – Οργανωμένο Λιανεμπόριο, Χονδρεμπόριο, Καταστήματα Horeca, με μια όμως σημαντική προϋπόθεση: τη δημιουργία κοινών λύσεων από σημαντικούς παίκτες της αγοράς.

Άλλωστε σύμφωνα με τον κ. Δανιηλίδη στην χώρα μας καταγράφεται ο μεγαλύτερος κατακερματισμός φυσικών καταστημάτων και η μεγαλύτερη εποχικότητα στην Ευρώπη με την Ελλάδα επίσης να έχει και μια πολύ ιδιαίτερη γεωγραφία λόγω των νησιών αλλά και σύνθεση καταναλωτικού κοινού εξαιτίας του υψηλού εποχικού τουρισμού.