ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Στα audiobooks εισέρχεται το Public

Στα audiobooks εισέρχεται το Public
Μέσα σε ένα κατάστημα Public CNN GREECE

Στην ταχέα αναπτυσσόμενη -και στην Ελλάδα- αγορά των «ηχητικών βιβλίων» (audiobooks) επεκτείνεται το Public με τη γνωστή αλυσίδα να ανακοινώνει την εμπορική συνεργασία της με τη Bookvoice, μία από τις πιο δημοφιλείς πλατφόρμες audiobooks στην Ελλάδα.

Η επίσημη ανακοίνωση της συνεργασίας έγινε χθες στο πλαίσιο ειδικής εκδήλωσης και θα πρέπει να σημειωθεί ότι το Public είχε προαναγγείλει από το περασμένο φθινόπωρο ότι σκοπεύει να κινηθεί στη συγκεκριμένη αγορά, η οποία παρουσιάζει υψηλούς ρυθμούς ανάπτυξης σε παγκόσμιο επίπεδο.

Σύμφωνα με όσα αναφέρθηκαν κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης, το ποσοστό διείσδυσης των audiobooks σε παγκόσμιο επίπεδο ανέρχεται σε 4% και η εκτίμηση είναι πως θα φθάσει στο 20% μέσα στα επόμενα 3-4 χρόνια.

Στην Ελλάδα, τα audiobooks -στη σημερινή τουλάχιστον εκδοχή τους- έκαναν την εμφάνιση τους την τελευταία 3ετία με τη Bookvoice να είναι από τις πρώτες σοβαρές προσπάθειες. Όπως αναφέρθηκε, στα δύο χρόνια λειτουργίας της πλατφόρμας ο αριθμός των audiobooks που «κατέβασαν» οι χρήστες ανέρχεται σε 30.000, αριθμός που δεν είναι διόλου ευκαταφρόνητος και σύμφωνα με στελέχη της εταιρείας υψηλότερος από τις αρχικές προβλέψεις.

Σημειώνεται ότι στην πλατφόρμα της Bookvoice υπάρχουν διαθέσιμα περισσότερα από 500 audiobooks από 31 εκδότες με τον στόχο για τις αρχές του 2024 να είναι τα 1000 ηχητικά βιβλία. Το κόστος παραγωγής ενός audiobook στην ελληνική γλώσσα εξαρτάται από διάφορες παραμέτρους και μπορεί να φθάσει μέχρι και τις 4000 ευρώ.

Ιδιαίτερη προσοχή έχει δοθεί στους αφηγητές, οι οποίοι φθάνουν τους 145 και περιλαμβάνουν ορισμένους από τους πιο γνωστούς Έλληνες και Ελληνίδες ηθοποιούς. Η αφήγηση αποτελεί άλλωστε ένα από τα βασικά πλεονεκτήματα των audiobooks, καθώς προσφέρει μία ξεχωριστή εμπειρία.

Η επένδυση που έχει πραγματοποιήσει η Bookvoice ξεπερνά το μισό εκατομμύριο ευρώ και ο στόχος είναι η εταιρεία να είναι λειτουργικά κερδοφόρα σε βάθος τριετίας. Σε αυτό τον στόχο εκτιμάται ότι μπορεί να βοηθήσει η συνεργασία με το Public, το οποίο θα επιδιώξει να κάνει γνωστό στο ευρύ κοινό τα audiobooks. Όπως επισημάνθηκε, το Public από την αρχή της λειτουργίας του στηρίζει το χώρο του βιβλίου και αυτό κάνει και τώρα καθώς τα audiobooks αποτελούν ένα ακόμη κανάλι.

Μάλιστα, όπως αναφέρθηκε, τα audiobooks απευθύνονται σε ένα αρκετά διαφορετικό κοινό, ήτοι ανθρώπους που δεν έχουν χρόνο να διαβάσουν δίνοντας τους την ευκαιρία να ακούσουν ένα βιβλίο την ώρα που οδηγούν, είναι στο γυμναστήριο.

Η Bookvoice έχει επιλέξει το μοντέλο του pay per download, δηλαδή ο καταναλωτής αγοράζει το κάθε audiobook και το έχει για πάντα στην κατοχή του. Το κόστος ανά βιβλίο είναι λίγο πάνω από τα 13-14 ευρώ κατά μέσο όρο και με δεδομένο ότι στην Ελλάδα οι πιο «φανατικοί» ακούν περίπου 8-10 audiobooks εκτιμάται ότι το μοντέλο αυτό είναι πιο προσιτό από εκείνο της μηνιαίας συνδρομής στα επίπεδα των 10 ευρώ.

Ειδικά, αν αναλογιστεί κανείς ότι ο καταναλωτής έχει στην κατοχή του για πάντα τα audiobooks του, ενώ επιπλέον η εκτίμηση είναι πως, κατά μέσο όρο, ο κάθε καταναλωτής θα αγοράζει περίπου 6 ηχητικά βιβλία.

Όσον αφορά τις πιο δημοφιλείς κατηγορίες, αυτή τη στιγμή τα βιβλία αυτοεκτίμησης, τα ιστορικά έργα αλλά κλασικά έργα της ελληνικής και παγκόσμιας λογοτεχνίας είναι τα πιο δημοφιλή.