ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

SKAG: Νέες επενδύσεις και αλλαγές για το «σχολικό μπλε τετράδιο»

SKAG: Νέες επενδύσεις και αλλαγές για το «σχολικό μπλε τετράδιο»

Νέες επενδύσεις ύψους περίπου 3,5 εκατ. ευρώ σχεδιάζει η εταιρεία SKAG, γνωστή με τα κλασικά σχολικά μπλε τετράδια, η οποία συμπληρώνοντας πλέον 67 χρόνια παρουσίας, ανανεώνει την ταυτότητά της και εκσυγχρονίζει την εικόνα της.

Από το συνολικό ποσό των επενδύσεων, τα 3 εκατ. ευρώ αναμένεται να κατευθυνθούν στην απόκτηση, εντός του 2023, μίας πρωτοπόρας για την Ευρώπη, εκτυπωτικής μηχανής. Το υπόλοιπο μισό εκατ. ευρώ θα διατεθεί για τη στρατηγική επικοινωνία που αφορά στο rebranding της εταιρείας όπως επεσήμαναν κατά τη διάρκεια ενημέρωσης των δημοσιογράφων, η Διευθύνουσα Σύμβουλος της SKAG, Πόπη Σκαγιά και ο Οικονομικός Διευθυντής, Θοδωρής Σκαγιάς.

Η εταιρεία σχεδιάζει, επίσης, επενδύσεις για την εγκατάσταση φωτοβολταϊκών προκειμένου να εξασφαλίσει την ενεργειακή της αυτονομία. Σημειώνεται ότι την περίοδο 2019-2022 ολοκλήρωσε επενδύσεις της τάξης των 2,5 εκατ. ευρώ που κατά κύριο λόγο πήγαν σε μηχανολογικό εξοπλισμό.

Για το τρέχον έτος η εταιρεία αναμένει αύξηση του όγκου πωλήσεων σε ποσοστό περί το 13% ενώ το 2022 ο τζίρος της ανήλθε στα 9,070 εκατ. ευρώ. Σε επίπεδο εξαγωγών η Κύπρος αποτελεί την πρώτη εξαγωγική χώρα σε όγκο, ενώ η SKAG έχει επίσης παρουσία σε Ρουμανία, Βουλγαρία Μάλτα, Ιαπωνία, Αίγυπτο και Μέση Ανατολή.

Οι πληθωριστικές πιέσεις

Αναφερόμενη στο ζήτημα της ενεργειακής κρίσης και των πληθωριστικών πιέσεων η κ. Σκαγιά σημείωσε πως η εταιρεία λόγω του πολύ υψηλού κόστους, προχώρησε σε δύο ανατιμήσεις (μία το 2021 και άλλη μία το 2022), συνολικού ύψους 25%.

Για το 2023 δεν υπάρχουν σχέδια για νέες ανατιμήσεις από τη SKAG, με τη διοίκηση της να σημειώνει πως εφόσον υπάρξει η δυνατότητα και διατεθούν πρώτα τα αποθέματα προϊόντων, των οποίων οι πρώτες ύλες αγοράστηκαν σε υψηλές τιμές, η εταιρεία αναμένεται να προχωρήσει και σε μειώσεις τιμών.

Τα νέα δεδομένα στην αγορά

Αξίζει να σημειωθεί επίσης ότι αναφερόμενη στις αλλαγές που έχουν συντελεστεί κατά τη διάρκεια των δεκαετιών που βρίσκεται στην αγορά η SKAG -μεταξύ των οποίων και στο δημογραφικό της χώρας μας- η κ. Σκαγιά, ανέφερε ενδεικτικά πως τη δεκαετία του ’80 ο ετήσιος παραγωγικός όγκος της εταιρείας ήταν στα 32 εκατ. τετράδια, αφού σχεδόν το 40% του πληθυσμού ήταν παιδιά. Ο αντίστοιχος αριθμός της παραγωγής σήμερα είναι στο 1/4, δηλαδή περίπου 8 εκατ. τετράδια.

Η νέα εταιρική ταυτότητα

Στο πλαίσιο της ανανέωσης της ταυτότητας της η SKAG εκσυγχρονίζει την εικόνα της με ανανεωμένο λογότυπο, μεταξύ άλλων, εισάγοντας παράλληλα 4 δομικούς πυλώνες, οι οποίοι σηματοδοτούν και ταυτίζονται με 4 περιοχές προϊοντικής δράσης. Παρουσιάζει μάλιστα τα 4 νέα της σήματα: SKAG Learn, με χαρτικά προϊόντα γραφής και μάθησης όπως τετράδια κλασσικά και θεματικά, SKAG Plan, με προϊόντα οργάνωσης και αρχειοθέτησης, SKAG Create, με προϊόντα ζωγραφικής και είδη χειροτεχνίας και SKAG Play, με προϊόντα που σχετίζονται με το παιχνίδι. Εστιάζοντας πλέον στην ανάπτυξη του brand SKAG, αν και σε πρώτη φάση θα διατηρήσει στα τετράδια της το σήμα «Super Διεθνές», σταδιακά και σε βάθος τριετίας αυτό θα αποσυρθεί.