Πώς πέφτουν οι τιμές στα γαλακτοκομικά προϊόντα
Ανανεώθηκε:
Σε αποκλιμάκωση των τιμών στα γαλακτοκομικά προϊόντα, είτε μέσω προσφορών, είτε με μειώσεις στους τιμοκαταλόγους, προχωρούν οι βιομηχανίες του κλάδου το τελευταίο διάστημα.
Σημειώνεται πως η κατηγορία «γαλακτοκομικά και αβγά», σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ, ήταν εκείνη που σε ετήσια βάση υπέστη τις μεγαλύτερες ανατιμήσεις στα τρόφιμα. Συγκεκριμένα τον Φεβρουάριο του 2023, της τάξεως του 25,2%.
Ο συγκεκριμένος κλάδος άλλωστε, πέραν του αυξημένου κόστους ενέργειας που αντιμετώπισε στο σύνολο της η βιομηχανία το 2022, είχε επιπλέον και τη μειωμένη παραγωγή καθώς και την υψηλή τιμή της πρώτης ύλης, αποτέλεσμα της ραγδαίας ανόδου των τιμών των ζωοτροφών. Μέρος του αυξημένου αυτού κόστους παραγωγής των επιχειρήσεων, μεταφέρθηκε και στην τελική τιμή στο ράφι και στους καταναλωτές.
Μετά τη δύσκολη προηγούμενη χρονιά, το 2023, όπως επεσήμανε ο διευθύνων σύμβουλός της ΔΕΛΤΑ, Χρήστος Τσόλκας, κατά τη διάρκεια πρόσφατης δημοσιογραφικής ενημέρωσης, «ανοίγει αρκετά ενθαρρυντικά γιατί οι τιμές που συντελούν στο κόστος παραγωγής αρχίζουν και αποκλιμακώνονται».
Η εταιρεία σύμφωνα με τον ίδιο, από τον Φεβρουάριο, έχει προχωρήσει σε προσφορές στα γαλακτοκομικά προϊόντα της, προκειμένου να επιστρέψει στον καταναλωτή μέρος από την επιπλέον αξία που αναγκάστηκε να πληρώσει πέρσι. Αν και προς ώρας η εταιρεία δεν έχει αποφασίσει μείωση στις τιμές των τιμοκαταλόγων της, το τελικό όφελος για τον καταναλωτή, όπως επισημαίνει ο κ. Τσόκλας δεν έχει διαφορά, εφόσον οι προσφορές αυτές γίνονται σε μεγάλο εύρος προϊόντων και επίσης έχουν μεγάλη χρονική διάρκεια.
Από την πλευρά της, η εταιρεία Κρι Κρι ανακοίνωσε προωθητικές ενέργειες για τη μείωση των τιμών στα γαλακτοκομικά της προϊόντα, συνολικής αξίας άνω των 3.000.000 ευρώ, αλλά και μειώσεις στις τιμές στις συσκευασίες φρέσκου αγελαδινού γάλακτος και του παραδοσιακού αγελαδινού γιαουρτιού κατά 10%, από τις 10 Απριλίου.
Όπως επισημαίνει η εταιρεία «καθώς διαφαίνεται στον ορίζοντα η αποκλιμάκωση των τιμών των πρώτων υλών της, η Κρι Κρι επιστρέφει στους καταναλωτές μέρος των ανατιμήσεων που είχαν σημειωθεί το προηγούμενο διάστημα».
Σε μειώσεις τιμών σε προϊόντα της έχει προχωρήσει μέσω προωθητικών ενεργειών και η Ελληνικά Γαλακτοκομεία, γνωστή με τα brand Όλυμπος και Ροδόπη. Επιπλέον η εταιρεία από την 1η Απριλίου έχει προβεί και σε μειώσεις στους τιμοκαταλόγους της, από 5 έως 13% σε γιαούρτια από αγελαδινό γάλα.