Lidl Ελλάς: Πώς επενδύει στους Έλληνες προμηθευτές και τα ελληνικά προϊόντα
Ανανεώθηκε:
Στην εγχώρια παραγωγή επενδύει η Lidl Ελλάς, στηρίζοντας τους Έλληνες προμηθευτές και τοποθετώντας στα ράφια της προϊόντα τα οποία παράγονται στη χώρα μας.
Σημειώνεται πως στην παρούσα φάση η Lidl Ελλάς, προμηθεύεται 1.560 κωδικούς προϊόντων από Έλληνες παραγωγούς, εντάσσοντας διαρκώς όλο και περισσότερους προμηθευτές στο δίκτυο των συνεργατών της. Το 60% των πωλήσεων της ήδη προέρχεται από προϊόντα εγχώριων προμηθευτών ενώ ειδικά στα φρούτα και λαχανικά σε ποσοστό πάνω από το 70% οι παραγωγοί είναι Έλληνες.
Οι συνεργασίες αυτές, όπως επισημάνθηκε κατά τη διάρκεια δημοσιογραφικής αποστολής στην Κρήτη, έχουν αυστηρές προϋποθέσεις και προδιαγραφές ενώ διενεργούνται εντατικοί και διαρκείς έλεγχοι που αφορούν στην πιστοποίησή τους.
Την ίδια στιγμή, όπως αποτυπώνεται στον τζίρο ελληνικών επιχειρήσεων που συνεργάζονται με τη Lidl Ελλάς, οι συνεργασίες αυτές διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο στις συνολικές πωλήσεις τους, βοηθώντας παράλληλα και στην ενίσχυση της εξωστρέφειάς τους.
Η συνεργασία με τρεις κρητικές εταιρείες
Ενδεικτικά είναι τα παραδείγματα κρητικών εταιρειών στον κλάδο των τροφίμων, όπως η Agrocreta, που δραστηριοποιείται στην παραγωγή και τυποποίησης αγροτικών προϊόντων, η Kreta Food ΕΠΕ που παράγει έξτρα παρθένο ελαιόλαδο ΠΓΕ – αμφότερες με έδρα τα Χανιά- και η εταιρεία Τσατσάκη που παράγει αρτοποιήματα, όπως παξιμάδια και κριτσίνια και έδρα το Ηράκλειο.
Για την Αgroteca, την εταιρεία που ιδρύθηκε το 1999, παράγοντας αρχικά εσπεριδοειδή και προσθέτοντας αργότερα στη δραστηριότητά της κάστανα, ελαιόλαδο και αβοκάντο, η συνεργασία με τη Lidl στην Ελλάδα ξεκίνησε το 2011. Σε αυτή τη φάση την προμηθεύει με 5 κωδικούς αβοκάντο, αποφέροντας στην κρητική εταιρεία το 30% του ετήσιου κύκλου εργασιών της. Σημειώνεται πως η Αgroteca εξάγει σε 15 χώρες, μεταξύ των οποίων σε Καναδά, Βουλγαρία, Αυστρία, Σουηδία, Πολωνία, Ιταλία και συνολικά οι εξαγωγές αποτελούν το 25-30% του τζίρου της.
Από την πλευρά της η Κreta Food, εταιρεία παραγωγής και εμπορίας έξτρα παρθένου ελαιολάδου ΠΓΕ Χανίων, κάνει το 1/3 των πωλήσεών της από τη συνεργασία της με τη Lidl Ελλάς ενώ περίπου το 50% του τζίρου της γίνεται από εκείνη που αναπτύσσει, συνολικά με τη Lidl International και τη Lidl Ελλάς.
Αξίζει να σημειωθεί πως η συνεργασία αυτή ξεκίνησε με την έλευση της Lidl στη χώρα μας τo 1999, με την παλέτα της Κreta Food να αποτελεί την πρώτη που έφτασε στο κατάστημα της εταιρείας στη Σίνδο. Στο εξωτερικό η εταιρεία δραστηριοποιείται σε χώρες της Ευρώπης, με προϊόντα στα ράφια μεγάλων σούπερ μάρκετ όπως η Aldi καθώς και η Tesco στη Μεγάλη Βρετανία αλλά και σε Αμερική και Ασία.
Σε ό,τι αφορά την εταιρεία Τσατσάκης που παράγει αρτοποιήματα όπως παξιμάδια και κριτσίνια, ιδρύθηκε το 1998 στο Ηράκλειο της Κρήτης και η συνεργασία της με τη Lidl Ελλάς ξεκίνησε το 2012. Χαρακτηριστικό είναι πως την πρώτη χρονιά της συνεργασίας ο τζίρος από τις πωλήσεις στο δίκτυο είχε ανέλθει στις 250 χιλιάδες ενώ πέρσι έφτασε στα 6 εκατ. ευρώ, από το σύνολο των 12.000 ευρώ του κύκλου εργασιών. Παράλληλα μέσω της συνεργασίας με τη Lidl εξάγει σε 28 χώρες. Η Τσατσάκης διαθέτει 5 γραμμές παραγωγής και στον πλάνο της είναι η επένδυση σε νέα μονάδα για τη ανάπτυξη νέων προϊόντων.
Υπενθυμίζεται τέλος πως η Lidl Hellas υλοποιεί επενδυτικό πρόγραμμα 100 εκατ. ευρώ σε βάθος διετίας στοχεύοντας στην ανάπτυξης του δικτύου της τόσο στα αστικά κέντρα όσο και στα νησιά. Αξίζει να σημειωθεί πως, από αυτά, τα 20 εκατ. αφορούν στην ηλεκτρονική σήμανση των προϊόντων στα ράφια των καταστημάτων. Το δίκτυο της Lidl Ελλάς μετρά αυτή τη στιγμή 230 καταστήματα στην Ελλάδα και 20 στην Κύπρο.