Επιτροπή Ανταγωνισμού: Πράσινο φως στο deal Mασούτη – Family Supermarket
Ανανεώθηκε:
Την απόκτηση αποκλειστικού ελέγχου επί των καταστημάτων λιανικής πώλησης των σούπερ μάρκετ Family Supermarket από τη Διαμαντής Μασούτης ενέκρινε ομόφωνα σε συνεδρίασή της, η Επιτροπή Ανταγωνισμού.
Υπενθυμίζεται πως πρόκειται για τα 10 από τα συνολικά 15 καταστήματα της Family Supermarket στη Βόρεια Ελλάδα που περνάνε πλέον στην Μασούτης.
Όπως επισημαίνει η Επιτροπή Ανταγωνισμού «για τους σκοπούς της παρούσας συγκέντρωσης, προκειμένου να ελεγχθούν πλήρως οι ανταγωνιστικές συνθήκες, έγινε περαιτέρω κατάτμηση της σχετικής γεωγραφικής αγοράς σε ότι αφορά τη λιανική πώληση ειδών σούπερ μαρκετ σε τοπικό επίπεδο ανά νομό και συγκεκριμένα σε ακτίνα έως 10 λεπτών με το αυτοκίνητο για τις αστικές περιοχές και έως 30 λεπτών με το αυτοκίνητο για τις ημιαστικές περιοχές.
Συγκεκριμένα για τις περιοχές εκείνες που υπήρχαν οριζόντιες επικαλύψεις μεταξύ της εξαγοραζόμενης και της αγοράστριας εταιρείας ήτοι στους νομούς Πιερίας, Πέλλας, Κοζάνης, Ροδόπης, Καβάλας, Χαλκιδικής και Ημαθίας προκειμένου να διερευνηθούν οι συνθήκες ανταγωνισμού από την πλευρά ζήτησης του καταναλωτή και προσφοράς σε τοπικό επίπεδο».
Σύμφωνα με την Απόφαση όπως επισημαίνεται, «στις εν λόγω τοπικές αγορές ο πραγματικός ανταγωνισμός, μεταξύ άλλων από μεγάλες αλυσίδες πανελλαδικής εμβέλειας είναι υπαρκτός και ως εκ τούτου δεν αναμένεται κίνδυνος δημιουργίας αντί-ανταγωνιστικών επιπτώσεων μη συντονισμένης συμπεριφοράς ενώ το μερίδιο της νέας οντότητας θα υπολείπεται εκείνο της δημιουργίας δεσπόζουσας θέσης για όλες τις περιπτώσεις.
Σε ό,τι αφορά πιθανά συντονισμένα αποτελέσματα στην τοπική περιοχή του Πολύγυρου Χαλκιδικής όπου θα υπάρχουν πλέον μόνο δυο αλυσίδες πανελλαδικής εμβέλειας εντός της ακτίνας των 10 λεπτών ο ανταγωνισμός από πλείστες τοπικές επιχειρήσεις (όπως παντοπωλεία, οπωροπωλεία, κρεοπωλεία,) είναι υπαρκτός , με αποτέλεσμα να ασκούνται ανταγωνιστικές πιέσεις και, έτσι, οι καταναλωτές έχουν εναλλακτικές δυνατότητες επιλογής σε μια ενδεχόμενη αύξηση των τιμών».
Επίσης σημειώνεται ότι «δεν αναμένεται οι δυο αλυσίδες πανελλαδικής εμβέλειας να συντονίσουν τις τιμές τους για την περιοχή αυτή καθότι καθορίζουν την τιμολογιακή τους πολιτική σε εθνικό επίπεδο, ενώ υπενθυμίζεται τέλος ότι οι εν λόγω γεωγραφικές αγορές έχουν περιοριστικά οριστεί σε απόσταση 10 λεπτών με το αυτοκίνητο με αποτέλεσμα να βρίσκεται έτερη αλυσίδα πανελλαδικής εμβέλειας σε απόσταση 15 λεπτών».
Ως εκ τούτου η Επιτροπή Ανταγωνισμού, όπως επισημαίνει,« ομόφωνα ενέκρινε κατ’ άρθρο 8 παρ. 3 του ν. 3959/2011, την γνωστοποιηθείσα συγκέντρωση, δεδομένου ότι, παρ’ ότι εμπίπτει στο πεδίο εφαρμογής της παραγράφου 1 του άρθρου 6 ν. 3959/2011, δεν προκαλεί σοβαρές αμφιβολίες, ως προς το συμβατό αυτής με τις απαιτήσεις λειτουργίας του ανταγωνισμού στις επιμέρους αγορές στις οποίες αφορά».
To πλάνο επενδύσεων της Μασούτης το 2023
Σημειώνεται ότι αλυσίδα Μασούτης για το 2023 υλοποιεί πρόγραμμα επένδυσης 25 εκατ. ευρώ για νέα καταστήματα. Παράλληλα η εταιρεία επισημαίνει ότι μελετά εξαγορές και συνεργασίες που θα εξαπλώσουν το δίκτυο σε νέες περιοχές ή θα έρθουν να ενδυναμώσουν την παρουσία της σε κάποιες άλλες και συνεχίζει την οργανική της ανάπτυξη.
Η βορειοελλαδίτικη αλυσίδα προχώρησε στις αρχές του 2023 στην απόκτηση δύο καταστημάτων της αλυσίδας Γέγος και ενώ προηγουμένως τα άλλα τέσσερα καταστήματα Γέγος είχε αποκτήσει η Σκλαβενίτης.
Το αναπτυξιακό πλάνο για την Μασούτης το 2023 είχε ξεκινήσει με την ολοκλήρωση της μεταβίβασης των καταστημάτων της εταιρείας «Αφοί Ιωάννου Δεναξά ΕΠΕ», με 5 σούπερ μάρκετ και συγκεκριμένα ένα στο Παλαιό Φάληρο, ένα στη Μύκονο και τρία στη Σαντορίνη και επίσης ένα Cash&Carry στη Σαντορίνη.
Μέσα στο 2022 επίσης η Μασούτης ήρθε σε συμφωνία με την αλυσίδα ΣΥΝ.ΚΑ για το 50%, «μπαίνoντας» με αυτό τον τρόπο στη αγορά της Κρήτης αποκτώντας παράλληλα πρόσβαση και σε νησιά των Κυκλάδων, του Ιονίου και των Δωδεκανήσων.