Miele: Διψήφιο ποσοστό ανάπτυξης και ενίσχυση μεριδίων αγοράς οι στόχοι για το 2023
Ανανεώθηκε:
Στη βάση της περασμένης χρονιάς όπου πέτυχε τις μεγαλύτερες πωλήσεις της στα 52 χρόνια παρουσίας της στην ελληνική αγορά θέλει να χτίσει το 2023 η Miele με τα στελέχη της γερμανικής εταιρείας οικιακών συσκευών να θέτουν ως στόχους για φέτος την επίτευξη διψήφιου αριθμού ανάπτυξης αλλά και αύξηση του μεριδίου αγοράς της.
«Το 2022 ήταν χρονιά ορόσημο για τη Miele Hellas» υποστήριξε ο Θάνος Κυριαζής, γενικός διευθυντής της ελληνικής θυγατρικής του γερμανικού ομίλου, κατά τη διάρκειας της συνέντευξης Τύπου με αφορμή τα εγκαίνια του νέου Miele Experience Center στο Μαρούσι Αττικής, στα οποία παρευρέθηκαν δύο εκ των εκτελεστικών διευθυντών και μετόχων του γερμανικού ομίλου, οι Markus Miele και Reinhard Zinkann. Σύμφωνα με τον κ. Κυριαζή, η Miele Hellas έκλεισε την περασμένη χρονιά με πωλήσεις που έφθασαν στα 32,7 εκατ. ευρώ, το υψηλότερο νούμερο στην ιστορία της ελληνικής θυγατρικής. Σε σχέση με το 2021, η αύξηση του κύκλου εργασιών ήταν της τάξεως του 4,3%. Σημειωτέον ότι το 2021 οι πωλήσεις έφθασαν στα 27,6 εκατ. ευρώ (+19%) με τα κέρδη προ φόρων να φθάνουν στα 6,4 εκατ. ευρώ. Επίσης, στα νούμερα περιλαμβάνονται οι πωλήσεις από 5 συνολικά χώρες (Ελλάδα, Κύπρος, Αλβανία, Βόρεια Μακεδονία και Κόσοβο) τις οποίες έχει στην ευθύνη της η Miele Hellas με την Ελλάδα πάντως να αντιπροσωπεύει περίπου το 70% των συνολικών εσόδων. Ειδική περίπτωση είναι η Κύπρος (με πωλήσεις περίπου 6 εκατ. ευρώ) όπου το μερίδιο της Miele φθάνει στο εντυπωσιακό 20%.
Οι στόχοι, πάντως, για το 2023 είναι αρκετά φιλόδοξοι. Όπως ανέφερε ο κ. Κυριαζής, ο ένας στόχος είναι η επίτευξη διψήφιου ποσοστού αύξησης των εσόδων με ταυτόχρονη ενίσχυση των μεριδίων αγοράς. Το πλάνο πάντως είναι ακόμη πιο φιλόδοξο για τα επόμενα χρόνια καθώς στόχος της Miele Hellas είναι να φθάσει στα 100 εκατ. ευρώ κύκλο εργασιών μέχρι το 2030. Σύμφωνα με τον κ. Κυριαζή, ο στόχος αυτός είναι εφικτός καθώς η εταιρεία αναμένει αφενός τη σημαντική αύξηση των πωλήσεων της στην Αλβανία, το Κόσοβο και τη Βόρεια Μακεδονία και αφετέρου την ενίσχυση του μεριδίου αγοράς της στην ελληνική αγορά. Ο κ. Κυριαζής ανέφερε ότι η Miele έχει ένα μερίδιο αγοράς της τάξεως του 3,5% στην Ελλάδα, το οποίο είναι εφικτό να διπλασιαστεί μέσα στα επόμενα χρόνια.
Προκειμένου να πετύχει αυτούς τους στόχους η Miele δίνει προφανώς έμφαση στην ποιότητα και την αξιοπιστία των προϊόντων έχοντας ως ατού και ένα εμπορικό σήμα, το οποίο βρίσκεται ψηλά στις λίστες με τις πιο επιθυμητές μάρκες, παράλληλα, όμως, θέλει να δώσει μεγαλύτερη έμφαση στην εμπειρία του πελάτη. Αυτός είναι και ο λόγος που το νέο Miele Experience Center χαρακτηρίστηκε ως αρχή μίας «νέας εποχής» από τα στελέχη της Miele.
Επιπλέον, η Miele Hellas εκτιμά ότι θα μπορέσει να ενισχύσει τις πωλήσεις της και σε τομείς όπως είναι οι συσκευές που απευθύνονται σε επαγγελματίες αλλά και σε επιχειρήσεις σε κλάδους όπως είναι ο τουρισμός. Περίπου το 15% των εσόδων της Miele Hellas προέρχεται από τον συγκεκριμένο χώρο και η εκτίμηση είναι πως υπάρχουν πολλά περιθώρια ανάπτυξης.
Νέα καταστήματα
Ένα ενδιαφέρον στοιχείο είναι ότι η Miele ακολουθεί ένα διαφορετικό μοντέλο διανομής απευθυνόμενοι απευθείας στους καταναλωτές. Είναι χαρακτηριστικό ότι αυτή τη στιγμή υπάρχουν 2 Miele Experience Centers στην Ελλάδα (ένα στην Αθήνα και ένα στη Θεσσαλονίκη) καθώς και ένα στην Κύπρο, όπως υπάρχουν και 21 καταστήματα Miele που διαχειρίζονται συνεργάτες σε 14 πόλεις της χώρας. Ο αριθμός των καταστημάτων πρόκειται να αυξηθεί κατά 5 έως 10 μέσα στην επόμενη πενταετία, όπως ανέφερε ο κ. Κυριαζής. Σημειώνεται ότι η Miele έχει ένα σχετικά περιορισμένο δίκτυο διανομής έχοντας πάνω από 110 συνεργάτες σε όλη την Ελλάδα με τα σημεία πώλησης να είναι πάνω από 310. Αριθμοί μικρότεροι από τους βασικούς ανταγωνιστές της Miele που δίνει ιδιαίτερη προσοχή στην παρουσίαση των προϊόντων της αλλά και στην εμπειρία των καταναλωτών.
Πέραν των νέων καταστημάτων, η Miele έχει ήδη δείξει τη διάθεση για περαιτέρω επενδύσεις στην χώρα αφού πρόσφατα εγκαινίασε το ευρωπαϊκό τηλεφωνικό κέντρο με τη Sitel στην Αθήνα, που απασχολεί περίπου 200 άτομα και την Teleperformance στη Θεσσαλονίκη με 175 άτομα.